Paljonko sinulla on velkaa?
Otsikossa kysymys. Paljonko velkaa, tai vippejä tai tili miinuksella, paljonko visalasku? Yhteensä nuo kaikki.
Kommentit (98)
Noin 5% siitä summasta, joka on pankkitileillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä miehen kanssa yhdessä:
Asunto 217t (mun osuus 113t)
Vene 14t (mun osuus 7t)
Autot 5t (mun osuus 3t)
Ei luottokorttivelkaa tms.Vene ja autot on maksettu pois seuraavan viiden vuoden sisällä. Asuntoa maksellaan lähelle eläkeikää ellei erää nosteta.
Hehe! Ei toiminu mun matikkapää asuntolainan määrääni laskiessa. Ei siis 113t vaan 108t.
Ei velkaa. Visaakaan ei ole vingutettu.
112t€ asuntolainaa ja 7t€ autolainaa.
0€, jokunen kymppitonni tilillä fyffee
Ei yhtään, tai no luottokortilla reilu tonni. Asunto ja sijoitusasunto kuitenkin velattomia, eikä tuon luottokorttimaksunkaan maksamista tarvitse murehtia. Mutta olenkin jo yli 40, oli ihan eri tilanne vielä 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysymys. Paljonko velkaa, tai vippejä tai tili miinuksella, paljonko visalasku? Yhteensä nuo kaikki.
Velkaa ei ole, olen ollut velaton jo yli 20 vuotta. Ikää on 63 vuotta, omistam yksin kotini, 80 m2 rivari, sisustettu arvotavaroilla, sijoitusvarallisuutta ja rahaa pankissa. Pienituloinen nainen.
Asuntolainaa puoliksi miehen kanssa 228000e. Lisäksi luottokortin kautta ostettu kännykkä 400e, jonka maksan pois kun luottolasku tulee.
Asuntolainaa vajaa 19 000€,
Autolainaa 7000€ ja
Sijoitusasunnosta melkeen 80 000€.
Onhan tuossa maksettavaa 😅
Opintolainaa 2337 euroa, suunnilleen.
t. akateeminen työtön
3 erää läppäristä eli joku 50 euroa. Sitten se on maksettu :)
Velkaa on joku 300 000e, ihan verotuksellisista syistä (vähennysten takia). Sijoitusten korko on suurempi kuin velan korko, siksi kannatti ottaa mielummin lainaa kuin realisoida sijoituksia.
Ei ole. Asuntolaina on ainoata velkaa mitä olen koskaan ottanut.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Puhelin 319 euroa
Tietokone 206 euroa
Stockmann Mastercard 3350 euroa
Bank Norwegian Visa 720 euroa
Ellos-laina 2000 euroa
Haluaisitko ostaa käärmeöljyä?
Halavalla saat.
Sinkkumies
20 euroa paikalliselle antiikkitorille. Menen perjantaina tunniksi tuuraamaan, niin velka kuittaantuu sillä.
Asuntolainaa noin 95000€ ja kakkosasunnosta lainaa noin 15000€ (ja lisää tulee, kun rakennustyöt edistyy). Korttilainoista en pidä lukua, kun ne maksetaan aina kerralla pois.
Kaikki nämä miehen kanssa yhdessä:
Asunto 217t (mun osuus 113t)
Vene 14t (mun osuus 7t)
Autot 5t (mun osuus 3t)
Ei luottokorttivelkaa tms.
Vene ja autot on maksettu pois seuraavan viiden vuoden sisällä. Asuntoa maksellaan lähelle eläkeikää ellei erää nosteta.