Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vedättekö te kaikki muut äidit jotain piriä? Miten jaksatte ja ehditte kaiken?

Vierailija
11.09.2017 |

Kysyn vaan. Olen aika vaativassa ja henkisesti kuluttavassa työssä, jossa työt pakosti seuraavat myös kotiin. Lisäksi minulla on 3- ja 6-vuotiaat lapset, molemmat uhmaiässä. Mies luo uraa ja reissaa työmatkoilla vähän väliä. Lapsilla on yksi harrastus kummallakin kerran viikossa. Isovanhemmat on kaukana. En jaksa! Koti on kuin pommin jäljiltä ja tiskit haisee altaassa ja vaatteet koko ajan kaikki likaisina, lasten kanssa ei paljon viikolla tehdä mitään yhdessä noiden harrastusten lisäksi, paitsi käydään kaupassa ym, jotka vie oman aikansa, koska meillä ei ole autoa ja kauppaan on reilu km. Eskarista ja päiväkodista haku kestää n. 45 min, koska lapset eri puolilla hoidossa ja julkiset ei kulje. Tuntuu ettei tunnit vuorokaudessa vaan riitä. Kuitenkin esim mun naapuri pyörittää yksin arkea neljän lapsen kanssa, koti ja piha on tiptop, vieraita käy usein, tekevät koko ajan kaikkea perheen kesken... mulla ei ole enää edes kavereita kun arki on vaan niin rasittavaa etten jaksa. Onko mulla burn out vai vetääkö kaikki muut jotain piriä? Lääkärin mukaan en kyllä ole masentunut tms.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tota seuraavat 15 vuotta. Koeta kestää.

Vierailija
2/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vedetään piriä, niin pysytään tolkuissamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen kaiken? Ihan tavallista elämää eletään. Kaksi työssäkäyvää vanhempaa, kolme lasta, tavallinen koti. Mitä ihmeen kaaosta voi ihminen saada aikaan normaalista perhe-elämästä? Sulla on jotain elämänhallintaongelmia, jos normaali arki tuntuu noin kiireiseltä. 

Vierailija
4/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuuttia pyörällä?

Vierailija
5/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Miksen jaksa yhtä paljon kuin kaikki muut?

Vierailija
6/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi teiniä, olen itse kymmenen vuotta vanhempi ja uupuneempi ja muistelen kaiholla päiväkotivaihetta joka oli elämäni helpoin vaihe...

Vierailija
7/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tässä makaan sohvalla ja mietin samaa. Olen kahden lapsen äiti, vaativassa työssä ja raskaana viimeisellä kolmanneksella. Miehelläkään ei ole helppo työ, tekee toki puolet kun on paikalla. Aika paljon tulee ihan vaan jätettyä tekemättä. Haaveilen siivousavusta, mutta ei tämän näköiseen kämppään voi siivoojaa päästää :D

Vierailija
8/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta autoa, jos se kerran helpottaisi lasten hakumatkoja?

Meillä on työt jaettu, mies hoitaa aamun, laittaa aamiaisen, siistii kodin, lataa valmiiksi tiski- ja pesukoneen ja huolehtii lapsista. Minä puolestani tulen aiemmin töistä, olen lasten kanssa, kunnes mies tulee kotiin ja koneet hoitavat astiat ja pyykin siinä sivussa. Sitten otetaan välipalaa, ulkoillaan, viedään lapset harrastuksiin ja harrastetaan itsekin.

Kun tullaan kotiin, tehdään päivällinen noin klo 19.00.

Vierailija
9/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tässä makaan sohvalla ja mietin samaa. Olen kahden lapsen äiti, vaativassa työssä ja raskaana viimeisellä kolmanneksella. Miehelläkään ei ole helppo työ, tekee toki puolet kun on paikalla. Aika paljon tulee ihan vaan jätettyä tekemättä. Haaveilen siivousavusta, mutta ei tämän näköiseen kämppään voi siivoojaa päästää :D

Ja kolmas piti hankkia vaikka nyt jo on noin poikki.

Vierailija
10/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei voi? Mitä se siivoja siistissä kämpässä tekee?

Vierailija
11/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kolmas piti hankkia vaikka nyt jo on noin poikki.

Ei ole vielä sitä kolmatta, Sherlock. Oletko koskaan kuullut, että raskaus väsyttää?

Vierailija
12/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta auto!

Vierailija
13/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei voi? Mitä se siivoja siistissä kämpässä tekee?

Ihan hiton vaikea siivota, jos joku ei ensin pistä tavaroita paikoilleen.

Vierailija
14/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsettomana miettinyt samaa että miten ihmeessä jaksais vielä lapsien kanssa. Töistä tulen niin uupuneena etten jaksa kun maata sohvalla. On tosin kyllä sairauksiakin jotka uuvuttaa. Jos lohduttaa niin ei niissä muissakaan lapsikodeissa minun mielestä kovin siistiä ole, tavarat hujan hajan.

Vierailija
15/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sekainen koti, ja yritän psyykata itseäni uskomaan että työn ja vaivan määrä olisi sama kuin nyt, jos alkaisin kunnolla pitämään asuntoa siistinä.

Eli pitäisi tehdä useimpina arkipäivinä vähän enemmän kuin nyt, mutta työtä ei kertyisi näin paljon ns. siivouspäivälle.

Vierailija
16/33 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkat vie noin paljon ja mies paljon työmatkoilla (ja jos ei ole tukiverkkoja?) niin en ihmettele että on kuormittavaa. Meillä on molemmat ihan fifty-fifty tässä arjessa, työpaikoissa on joustavat ja liukuvat työajat, lapsilla ei ole vielä harrastuksia kun päiväkodin jälkeen ovat sen verran väsyneitä että pyhitetään illat yhdessäololle ja tekemiselle, matkat on lyhyitä, molemmilla on autot ja lisäksi isovanhemmat tykkäävät osallistua silloin tällöin, kun asuvat lähellä ja ovat eläkkeellä. Silti välillä tuntuu kuormittavalta :D Kämpän tosin pidän siistinä kun tykkään touhuta kotona paljon.

Vierailija
17/33 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/33 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi siivooja, se pelasti arjen hän pesi ja vinkkasi pyykitkin. Kukaan ei kyllä tiennyt, että meillä kävi siivooja. Se oikeesti rauhoitti mieltäkin, kun koti oli siisti ja puhdas.

Ja Ehti tekemään asioita. 

Vierailija
19/33 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pakko hankkia lisää lapsia. 

Vierailija
20/33 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on molemmilla auto. Toinen hakee lapsen, toinen käy kaupassa. Molemmat vanhemmat osallistuu kaikkeen. 

Kuulostaa siltä, että te voisitte autot hankkia ja palkata kotisiivouksen kerran kuussa.