Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen mies ( Av:lla) puhuu: haluan kertoa, että emme ole niin pahoja sisimmässään, kuin miltä vaikutamme!

Vierailija
11.09.2017 |

Olen mustasukkaisuuteen taipuvainen mies enkä voi sille mitään.
Pelkään, että vaimo löytää jonkun toisen, sisimmässäni ajattelen olevani huono ja liian vähän vaimolleni ja hän ansaitsee mielestäni parempaa.
En uskalla myöntää tätä ääneen ja pelkään, että laskee "arvoani" entisestään.

Olen tahtomattani stresaantunut, epäileväinen, ahdistunut, käytökseni ja tekoni muuttuvat.

Tiedän, ettei tämä ole oikein eikä oikeuta minkäänlaiseen huonoon käytökseen, mutta tämä erittäin vahva joka ei ole hallittavissa.

Tätä ihmiset harvoin sisäistävät oikeasti vaan näkevät vain itsekkäänä, kontrolloivana, kusipäisenä ja välittämättömänä tyyppinä.
Koska eivät näe sitä ahdinkoa ja samaan aikaan rakkautta ja välitystä joka on mustasukkaisen ihmisen sisällä.

En väitä yhäkään, että mustasukkaisuus ja siitä koituvat teot olisivat sallittuja, mutta haluan sanoa se, että mustasukkainen puoliso välittää kumppanistaan enemmän, kuin ihmiset ikinä uskovatkaan ja suurinosa toivoo sisimmässään vain hyvää kumppanilleen..

Sen, mitä halusin kertoa, että mustasukkaisuus (siihen sis käytös) ei ole hyväksyttävää, mutta ei olen myöskään helppoa olla mustasukkainen.

T. Mies, jonka elämässä on ollut sekä alamäkeä, että suurta nousua

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla mustasukkainen nainen. Onko se kontrolloimista että ei hyväksy ja kieltää sen, että mies tapailee entistä panoansa junassa kertomatta siitä mulle?

Vai kai olisi vaan pitänyt pistää heti poikki se suhde?

Mutta toisaalta, jotta toista ei kontrolloisi, sen pitäisi antaa tehdä ihan mitä se haluaa. Jos se haluaa panna muita, aito rakkaus hyväksyisi sen. Musta ei löydy sellaista rakkautta, löytyykö teistä muista?

Vierailija
22/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä itse täydellisyydet jakavat ylhäältä ohjeita, tosiasia on, että jokaisella (siis: jokaisella) ihmisellä on omat heikot kohtansa ja huonot ominaisuutensa, joilla aiheutetaan vahinkoa muille. Sinä sentään tunnistat omasi, se on jo huomattavan paljon se.

Joo, siihen mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset -ketjuunkin ilmestyi joku narsistiksi esittäytynyt, kumppaneitaan kiusannut hahmo analysoimaan tunteitaan ja käytöstään. Creepy!!! Se, että joku osaa "fiksusti" näitä pohdiskella, ei merkitse vielä mitään. Moni mustasukkainen narsisti pitää puolisoaan lieassa osin juuri tällä puolellaan: hän osaa myös puhua kauniisti ja kertoa, miten rakastaa ja pohdiskella lapsuutensa vaikutusta epävarmuuteensa jne. Lopputulos on, että empaattinen kumppani yrittää vielä enemmän ymmärtää ja antaa anteeksi, koska eihän mies "tarkoita" mitään pahaa, ja päätyy kontrolloimaan ja sensuroimaan ihan itse itseään, ettei miesparka vain kärsisi enempää. Ap on samanlainen myötätunnon kerjääjä ja manipuloija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mustasukkainen, jos siihen on syytä. En hyväksy uskottomuutta, enkä ole vapaan suhteen kannattaja. Mutta en ilman syytä edes epäile ketään, en kyttää, en kotrolloi. Suhdekin on poikki heti, jos uskottomuutta tapahtuu. Ihminen voi hillitä tekonsa, tunteita ei ole niin helppoa hillitä. Enkä oikeastaan näe mitään syytä olla olematta mustasukkainen, mitäpä se ketään haitaa. 

Sellaista olen huomannut, että juuri ne pettäjätyypit kovin äkkiä syyllistävät mustasukkaisuudesta, varsinkin kun ovat jääneet tai jäämässä kiinni syrjähypystä. 

Vierailija
24/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta, jotta toista ei kontrolloisi, sen pitäisi antaa tehdä ihan mitä se haluaa. Jos se haluaa panna muita, aito rakkaus hyväksyisi sen. Musta ei löydy sellaista rakkautta, löytyykö teistä muista?

Outo ajattelutapa. Minä annan kyllä mieheni tehdä ihan mitä se haluaa, mutta ei se halua tehdä mitään mikä loukkaisi minua, tai vaarantaisi meidän parisuhteen. En minäkään halua tehdä mitään sellaista. Se on aitoa rakkautta, eikä tarvitse kontrolloida.

Vierailija
25/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ajattelutapa. Minä annan kyllä mieheni tehdä ihan mitä se haluaa, mutta ei se halua tehdä mitään mikä loukkaisi minua, tai vaarantaisi meidän parisuhteen. En minäkään halua tehdä mitään sellaista. Se on aitoa rakkautta, eikä tarvitse kontrolloida.

Miksi sua loukkaisi joku sun miehesi teko tai miksi jokin asia Vaarantaisi teidän parisuhteen? Olet pohjimmiltasi kontrolloija?

Vierailija
26/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla mustasukkainen nainen. Onko se kontrolloimista että ei hyväksy ja kieltää sen, että mies tapailee entistä panoansa junassa kertomatta siitä mulle?

Vai kai olisi vaan pitänyt pistää heti poikki se suhde?

Ymmärrän hyvin, jos pistät suhteen jatkumisen ehdoksi, että mies ei tapaile entistään salaa. Minusta se ei ole vääränlaista mustasukkaisuutta, tosin voi olla että suhteenne on ongelmallinen jos miehesi haluaa tapailla tätä naista salaa.

Minusta se, ettei halua puolisonsa olevan intiimisti muiden kanssa, ei ole mustasukkaisuutta. Minä en haluaisi ja en ole tippaakaan mustasukkainen, koska mun default-oletus on, että mies on uskollinen. Jos saan todisteita päinvastaisesta, niin sitten suhde loppuu tai mahdollisesti selvitämme asian. Mutta tällä hetkellä mua ei hetkauta tippaakaan, jos mies käy ulkona porukassa, jossa on myös naisia, tai jos hänellä on naispuolisia ystäviä joiden kanssa viestittelee.

Vierailija
27/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajojen asettaminen sille, mitä itse hyväksyy, on ihan normaalia. Voit asettaa rajat siihen, että muita ei saa panna. Tai suudella. Tai puoliso ei saa edes käydä baarissa. Tai voit asettaa rajan jo siihen, ettei hän saa puhua muille naisille.

Nämä pelisäännöt on ihan hyvä tehdä jo suhteen alussa selväksi, jotta jokainen tietää, sopiiko itselle ne samat säännöt ja näiden voivat sitten toimia perusteena sille, syntyykö parisuhdetta alun perinkään. Normaalissa parisuhteessa molemmat ovat näistä säännöistä YHTÄ MIELTÄ. Minun ei siis tarvitse mitenkään ruveta erikseen estämään miestäni harrastamasta seksiä muiden kanssa, koska oletus on, että hän ei niin itsekään halua tehdä tai jos haluaa, osaa hillitä itsensä, eikä minun tarvitse tämän sopimuksen toteutumista millään tavalla valvoa.

Se, mitä me muut nyt tarkoitamme mustasukkaisella puolisolla on henkilö, joka alkaa keksiä omiin epävarmuuksiinsa pohjautuen näitä rajoituksia yhä enemmän ja enemmän, ajan kanssa, pikkuhiljaa kontrolliaan nostaen. Siihen voi liittyä uhkailua, kiristystä tai säälinkerjuuta tai muuta manipulointia ja se on ihan eri asia kuin normaalit parisuhteen pelisäännöt, jotka on yhdessä sovittu. Nämä säännöt nimittäin latelee se mustasukkainen osapuoli.

Mustasukkaisia tunteita tulee varmaan useimmille meistä joskus. En näe siinä mitään väärää, kunhan ne tunteet osaa käsitellä joko yksin tai kumppanin kanssa ilman, että siihen alkaa liittyä mustasukkaista käytöstä.

Vierailija
28/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloinen mustasukkaisuus juontaa juurensa epäilemättä huonosta itsetunnosta. Jos kuvittelee, että ei ole riittävä, on helppo epäillä toisen vilkuilevan aidan toiselle puolelle mahdollisia vehreämpiä laitumia.

Vaikka jo se, että tuntee itsensä niin huonoksi, että epäilee omaa riittävyyttään, on ikävä asia, suurempi ongelma on se, että mustasukkainen pyrkii lähes aina kontrolloimaan kumppaniaan ja tämän tekemisiä. Mustasukkainen ei siis anna toiselle valinnanvapautta jääkö suhteeseen, lähteekö siitä ja toimiiko suhteessa sovittujen rajojen puitteissa vai ei. Jokaisella kuuluu olla oikeus itse päättää jääkö, lähteekö, pettääkö, onko uskollinen jne. Väkisin ja kyttäämällä ei ketään voi pitää uskollisena, joten kaikki mustasukkainen toiminta on loppujen lopuksi turhaa vaivannäköä.

Vierailija
29/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, että yrität vakuuttaa, että mustasukkaisuus tarkoittaisi suurta rakkautta. Se on kuvailemassasi mittakaavassa sairaalloista omistushalua ja kontrolloimishalua, eikä yhtään mitään muuta. Rakkaus on ihan eri asia.

Oikeassa olet siinä, että johtuu osittain huonosta itsetunnostasi. Sinun pitäisi tehdä sille huonolle itsetunnollesi jotain, eikä yrittää muuttaa muuta maailmaa ajattelemaan, että tuo on ihan ok käytöstä. (Kuten nyt esim. aloituksessasi vauvapalstalla missä haluat käännyttää muita hyväksymään tuollaista.)

Muuta itsesi, älä yritä muuttaa muita.

Vierailija
30/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on omistushalua ja epävarmuutta, ei rakkautta.

Vierailija
31/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla saa tyrmäyksen kun sanoon näin, mutta on olemassa tervettä mustasukkaisuutta. Ei ole olemassa vain sairaalloista mustasukkaisuutta tai täyttä välinpitämättömyyttä.

Vierailija
32/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkkeeksi fantasiointia. Ajattele kuinka upeaa olisi, jos voisit vailla mustasukkaisuuden tunnetta antaa kolmenkimpassa kyytiä vaimollesi toisen miehen kanssa. Tällöin sinun ei tarvitsisi tuntea riittämättömyyden tunteesta, kun sinä itse olet järjestänyt asian niin, että vaimosi saa kunnon kyydit.

T. Ennen olin mustasukkainen

Vierailija
33/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen väittää sen johtuvan rakkaudesta. Mutta eikö rakastamaansa ihmistä halua kohdella mahdollisimman hyvin? Aiheeton syyttely (kuvittele, miltä tuntuisi, jos puoliso haukkuisi sinua varkaaksi, joka varastaa heti jotain tilaisuuden saadessaan) on äärimmäisen loukkaavaa ja muu kontrollointi siinä ohessa totaalista paskaa. Eihän sellaista henkilökohtaista helvettiä toivoisi kenellekään, edes pahimmalle vihamiehelle? Miksi siis kipataan kaikki sonta oman puolison niskaan? Eikö mieleen juolahda, että sepä saattaa kyllästyä huonoon kohteluun ja aiheettomaan syyttelyyn ja erota?

Oma reaktioni pahentuvaan mustasukkaisuuteen oli ero. Kiusaus oli käydä polkaisemassa vierasta ihan vittuillakseni, mutta ihan oman itsekunnioitukseni vuoksi en viitsinyt.

Vierailija
34/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan mustasukkaiset miehet ovat hyvin pelottavia:( tilanteella on nimittäin taipumusta pahentua jolloin lopulta ollaan pisteessä jossa alkaa fyysinen väkivalta, joka päättyy pahimmillaan naisen kuolemaan. Tämän sairaan kierteen voi katkaista vain mies joka sairaalloisesta mustasukkaisuudesta kärsii. Nainen ei voi "rakastaa" miestä ehjäksi. Mene terapiaan ja ole rehellinen siellä. Vain näin voit pysäyttää perhehelvetin luomisen.

Vierailija
35/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mustasukkaisuuteen taipuvainen mies enkä voi sille mitään.

Pelkään, että vaimo löytää jonkun toisen, sisimmässäni ajattelen olevani huono ja liian vähän vaimolleni ja hän ansaitsee mielestäni parempaa.

En uskalla myöntää tätä ääneen ja pelkään, että laskee "arvoani" entisestään.

Olen tahtomattani stresaantunut, epäileväinen, ahdistunut, käytökseni ja tekoni muuttuvat.

Tiedän, ettei tämä ole oikein eikä oikeuta minkäänlaiseen huonoon käytökseen, mutta tämä erittäin vahva joka ei ole hallittavissa.

Tätä ihmiset harvoin sisäistävät oikeasti vaan näkevät vain itsekkäänä, kontrolloivana, kusipäisenä ja välittämättömänä tyyppinä.

Koska eivät näe sitä ahdinkoa ja samaan aikaan rakkautta ja välitystä joka on mustasukkaisen ihmisen sisällä.

En väitä yhäkään, että mustasukkaisuus ja siitä koituvat teot olisivat sallittuja, mutta haluan sanoa se, että mustasukkainen puoliso välittää kumppanistaan enemmän, kuin ihmiset ikinä uskovatkaan ja suurinosa toivoo sisimmässään vain hyvää kumppanilleen..

Sen, mitä halusin kertoa, että mustasukkaisuus (siihen sis käytös) ei ole hyväksyttävää, mutta ei olen myöskään helppoa olla mustasukkainen.

T. Mies, jonka elämässä on ollut sekä alamäkeä, että suurta nousua

Mene terapiaan hoitamaan pääsi kuntoon ja oppimaan ettet voi kontrolloida tai omistaa toista ihmistä ikinä. Ei tule ymmärrystä koska sulla  ois mahis parantua tuosta.

Ihan hyvä neuvo. Mutta sinulle antaisin sellaisen vinkin, että kannattaa välttä neuvomisissaan suoria komennuksia, käskyjä ja tylyjä imperfektejä. Se saa ihmisissä vastareaktion.

Osa ymmärtää tämän, osa ei. Esim. "Laihduta" "Mene hoitoon" "Lopeta ryyppäminen"  Ei Ei Ei Vaan TOIMI!

-naishenkilö joka ymmärsi mitä aloittaja ajoi takaa, vaikka vihaa kontrollointia ja mustasukkaisuutta.

Vierailija
36/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan mars ennekuin sinusta tulee vaimon hakkaaja ja tappaja.

Luuletko että ihmisiä houkuttaa mennä minnekkään, kun SINÄ heitä marssitutat.

Ei toimi.

Terapeutin kanssa juttelemista suosittelen kenelle vaan. Se on hyödyllistä.

Vierailija
37/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran valehtelin yhdelle kontrolloija-kyttääjä-kuulustelija-ihmettelijä miehelle että olin pettänyt häntä, koska minua loukkasi niin paljon hänen aiheettomat epäilyt ja kuvittelut minun moraalittomuudestani.

Itse piilotteli puhelintaan (peitteli kädellä ja käänsi ylösalaisin jos joku soitti) ja varjeli (otti paskallensakin mukaan ja vietti kaiket yöt valvoen sitä HEREILLÄ) omaa kännykkäänsä kuin jotain ihmeellistä aarretta ja valehteli ihan omituisista asioista. Koko suhteen aikana en nähnyt häntä kertaakaan unessa. Hän valvoi aina. Muutaman kuukauden aikana, luulisi normaalissa suhteessa uskaltavan jo nukkuakin.

Aina jos heräsin yöllä vessaan.  Hän vaan "pelasi" puhelimellaan. Sen takia kuulema peiton alla, ettei valo herätä minua. Tämän tiesi aina kertoa, vaikken ehtinyt edes kysyä.

Jälkikäteen olen tullut siihen tulokseen että hän oikeasti luuli minunkin olevan yhtä mustasukkainen. Ja hän myös teki jotain mikä ei kestä päivänvaloa.

Minun puhelintani ja  konettani kävi salaa lukemassa. Sitten piti kuulustelut ja "minä vaan ihmettelen" tuokiot jostain ihan ihme jutuista (Olin ottanut itsestäni selfieitä joissa  vähän meikkiä ja tukka laitettuna, ihan työhakemuksia varten, ei siis mitään tyrkyttämiskuvia tai sellaisia)

Minä en koskaan alentunut samalle tasolle, koska ei vaan tulisi mieleenkään.

Sain tarpeekseni ja toivottavasti hänkin nyt sai haluamansa "tunnustukset" joita niin kovasti tuntui janoavan.

Vierailija
38/38 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuh.. toivottavasti oot mun mies. Mustasukkaisuus on seksikästä,,

On olemassa myös sairasta mustasukkaisuutta joka EI ole seksikästä. Elät kuin vankilassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan