Helppoja ruokia muuton keskelle!
Vinkkejä peliin! Keittiövälineet alkaa pikkuhiljaa olemaan aika rajoitettuja, joten simppeleitä vinkkejä otetaan mieluusti vastaan!
Kommentit (28)
Iso pata jotain keittoa.
Noutopizzaa tai pakastepizzaa.
Pakaste- ja tölkkiruuat. Myönnän häpeilemättä että kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa muuttaessa söimme kolme viikkoa pelkkiä eineksiä. Tavallisesti teen kaikki ruuat alusta loppuun itse, mutta siinä rytäkässä ei vaan pystynyt!
Eineksiä, noutoruokaa tai ravintolassa. Miten et tätä itse keksinyt?
Kyllä minä tuossa tilanteessa olen syönyt ihan vain noutopizzaa. Ei sitä aikaa kauan kestä, sillä pieni määrä välttämättömimpiä keittiövälineitä kuuluu viimeisten pakattavien joukkoon.
Miksi rajata liikaa? Meillä oli muuttopäivään asti käytössä kaikki perusvälineet joilla sain ruuan kuin ruuan tehtyä. Ei niiden pakkaamiseen muuttopäivänä mennyt kuin alle 10minuuttia ja sama setti oli sitten uudessa kämpässä heti käytössä ja helposti löydettävissä. Ei tarvinnut odottaa koko keittiövälineistön purkua paikoilleen.
Muutossa aivan raa'asti noutoruokaa siihen asti etta tilanteen saa stabiloitua. Muuten jalkeen toihin meno etta loytaa kaiken tms vie aikansa, turha lisata stressitasoja turhaan.
Kiusaukset valmiista peruna-sipulisekoituksesta. Uuni ja vuoka tietty tarvitaan ja kauha tms. mutta nopea.
Paistinpannu kannattaa viedä viimeisimpänä, sillä voi tehdä esim. kanawokkia, munakasta, lämmittää eines makaroonilaatikkoa, pyöryköitä, nugetteja, pinaatti/porkkanalettuja, seitiwokkia....
Valmisruuat peliin vaan rohkeasti! Niissä on oikein hyviä ja lisäaineettomiakin joukossa, kun et nyt mitään roiskeläppiä ostele (eikä niidenkään syöminen nyt varsinaisesti ole laissa kiellettyä).
Tärkeimmät keittiövälineethän pakataan aina viimeiseksi juuri tuosta syystä :0
Jätä kattila ja syvä lautanen per perheenjäsen ja aterimet ja muutama lasi pakkaamatta.
Kattilassa on helppo tehdä keittoja ja patoja.
- Vaikkapa ostat valmiita keittojuures+peruna -pakastepusseja, heität fondin ja veden kanssa pataan, lisäät vaihtoehtoisesti pilkottuja nakkeja tai jauhelihaa tai kanaa tai lohta (jauhelihan ja kanan kuullotat pannussa ihan ekaksi kevyesti, ennen noita muita).
- Voit myös keittää kattilassa mitä tahansa pastaa ja kumota joukkoon valmista pastakastiketta (joka on lisäaineetonta), ja murustat päälle ricottaa tai raastat parmesaania. Jos haluat vaihtelua, laita pastakastikkeen joukkoon tonnikalaa tai kinkkusuikaleita - ja juustoa.
- Tai voit tehdä kattilassa helposti lihapataa: pyöräytä hiukan pohjalla öljyssä ekaksi sipulia, nosta pois. kuullota hiukan lihakuutioita. Lisää sipuli, vettä, suolaa, laakerinlehti, pippuria. Tomaattimurskaakin voi panna tölkillisen. Anna muhia tunti. Lisää juureksia lohkottuna (naurista, lanttua, porkkanaa, perunaa) ja muhittele vielä toista tuntia. Ja syökää...
- Kaalipata on myös helppo, ja voit muhittaa sitä pari h uunissa.
- Tai tee tosiaan hernekeittoa, itse tai purkista
Tässä nyt vähätöisiä juttuja, joilla selviää helposti viikon tai pari. Minkä lisäksi siis einekset ovat tietysti ok vaihtoehto, ymmärsin vaan jotenkin, että haluat esim. kustannussyistä tehdä itse?
Jätä kattila ja syvä lautanen per perheenjäsen ja aterimet ja muutama lasi pakkaamatta.
Montako kattilaa tarvitaan? Minä voin lainata muutaman, jos ei muuten kattilat riitä.
Kertakäyttöiset astiat on keksitty.
Kertis astiat ja pakkaa viimeisenä kattilan, paistinpannun ja lastan. Tadaa! No problemos!
Vierailija kirjoitti:
- Vaikkapa ostat valmiita keittojuures+peruna -pakastepusseja, heität fondin ja veden kanssa pataan, lisäät vaihtoehtoisesti pilkottuja nakkeja tai jauhelihaa tai kanaa tai lohta (jauhelihan ja kanan kuullotat pannussa ihan ekaksi kevyesti, ennen noita muita).
- Voit myös keittää kattilassa mitä tahansa pastaa ja kumota joukkoon valmista pastakastiketta (joka on lisäaineetonta), ja murustat päälle ricottaa tai raastat parmesaania. Jos haluat vaihtelua, laita pastakastikkeen joukkoon tonnikalaa tai kinkkusuikaleita - ja juustoa.
- Tai voit tehdä kattilassa helposti lihapataa: pyöräytä hiukan pohjalla öljyssä ekaksi sipulia, nosta pois. kuullota hiukan lihakuutioita. Lisää sipuli, vettä, suolaa, laakerinlehti, pippuria. Tomaattimurskaakin voi panna tölkillisen. Anna muhia tunti. Lisää juureksia lohkottuna (naurista, lanttua, porkkanaa, perunaa) ja muhittele vielä toista tuntia. Ja syökää...
Tässä nyt vähätöisiä juttuja, joilla selviää helposti viikon tai pari. Minkä lisäksi siis einekset ovat tietysti ok vaihtoehto, ymmärsin vaan jotenkin, että haluat esim. kustannussyistä tehdä itse?
Ap ei puhunut mitään kustannussyistä, vaan pyysi simppeleitä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo ole mitenkään erityisen "helppoja"ruokia. Kaalipataa ja lihapataa muuton keskellä...
Vierailija kirjoitti:
Sinappia ja Hk blöötä kylmänä.
Koppa - pari kepsua ja valmislihapullia suoraan paketista.
Monta purkkia hernekeittoa. Siitä sitten keittelee tarpeen mukaan. Munakas uunissa tai pannulla.