Miten maku voi muuttua yhtäkkiä? Vielä vuosi sitten en voinut sietää esimerkiksi hunajaa
mutta nyt kun äitini ehdotti että voisin laittaa sitä taas teehen makeutusaineeksi, niin laitoin ja nuolaisin suoraan lusikastakin - maku oli taivaallinen!
Miten maku voi muuttua näin paljon vähän ajan sisällä? Hunaja ei siis ole ainoa, josta olen alkanut pitää, vaan tykkään nykyään kaikista muistakin sellaisista ruuista ja ruoka-aineista, jotka ovat ennen maistuneet pahalta.
Kommentit (7)
Olet paksuna. Minä himoitsin raskaana maksalaatikkoa, jota en ennen voinut sietää .
Raskaus ja hormonit voivat tietääkseni muuttaa makumieltymyksiä muutenkin kuin himoitsemismielessä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tai oletko ollut raskaana? Onko sinulla tai onko ollut aivokasvain? Oletko saanut ikää (esim. teinistä pari-kolmekymppiseksi)?
En ole ollut raskaana koskaan. Ei aivokasvaimia. Tänä vuonna olen täyttänyt 30 vuotta. Voisiko se oikeasti johtua siitä että täytin 30? Yllätyksekseni olen huomannut muitakin muutoksia itsessäni heti sen jälkeen, kun täytin 30. Moni on jopa nauranut, kun olen kertonut, että muutuin heti sen jälkeen kun täytin 30. Minusta siinä ei ole mitään naurettavaa, vaan uskon vahvasti, että ikävuodessa 30 on jotain maagista!
Ap
Mörrimöykkylä kirjoitti:
Olet paksuna. Minä himoitsin raskaana maksalaatikkoa, jota en ennen voinut sietää .
En ole raskaana. Uskon vahvasti että minulla on vaikeuksia tulla raskaaksi. En onneksi halua äidiksi, joten minun kohdallani se on vain positiivinen asia.
Ap
Minullakin on ollut isoja muutoksia makuasioissa, olen kyllä ajatellut sitä "kaikkea pitää maistaa niin ja niin monta kertaa" -sanontaa, tosin vähemmilläkin maistamisilla on näyttänyt tottuvan.
Jännä kun joskus silli maistui niin pahalta että huuhdoin makua minuuttikaupalla suustani, pelkkä homejuuston haju sai yökkäämään jne., ja nyt rakastan molempia. Eivät ne maistu suussani enää ollenkaan niin voimakkailta kuin aiemmin.
Oletko tai oletko ollut raskaana? Onko sinulla tai onko ollut aivokasvain? Oletko saanut ikää (esim. teinistä pari-kolmekymppiseksi)?