Mitä mä teen tytön hiusten kanssa! Hermot menee kun se sanoo kampaavansa mutta..
Sitten kun kokeilen niin ne on nyörittynyt kaikki kiinni toisiinsa, vain päälliskerros on kammattu. Hiukset on kaikki solmussa ja takussa kiinni toisissaan. Eilen huomasin ja meni todella kauan kun aloin kampaamaan niitä! Tyttö valitti ja mäkätti ja mamma kampasi. Sain lopulta ne hirveät hamppupesäkkeet pois ja irtosi suuri kourallinen hiuksia.
Tyttö on jo 13 vuotta että luulisi osaavan kammata hiukset!!!
Se sanoo kouluaamuisin että joo kampasin tietty ja on kammannut vain vähän siitä päältä, muut hiukset on kiinnittynyt toisiinsa ryppäinä.
Ällöttää!
Hiukset on paksut ja sellaista aika karheaa luonnonkiharaa. Olkapäille asti.
Meillä on hiussuihketta minkä avulla on helppo kammata, on erilaisia harjoja ja kampoja. Tyttö sanoo että kampaa mutta myöntää että kampaaminen sattuu päänahkaan.
Hermot menee kun joudun koko ajan tarkkailla onko tuon ikäisen hiukset kammattu!
Muuten pitää itsestään huolta, käy joka päivä suihkussa, hoitaa kasvojen ihoa ym.
Onko jotain superhyvää hoitoainetta mikä saisi hiukset liukkaaksi?
Kommentit (7)
Onko teillä se Tangle teaser eli takkuharja? Sillä on paljon kivuttomampaa harjata hiukset! Tunnen niin sympatiaa tytärtäsi kohtaan, kun hän kertoo kampaamisen sattuvan! Minulla itselläni on arka päänahka! Lapsena tukanpesut ja kampaamiset oli yhtä tuskaa ja edelleenkään en esim. nauti kampaajalla käymisestä ja olen kieltänyt kampaajalta päänahan hieromisen! Minulla myöskin oli lapsena/nuorena monta vuotta ihan lyhyt "poikatukka", kun hiushommat oli yhtä tuskaa! Kyllä lyhyitäkin kampauksia ja leikkauksia on tosi kivoja, kunhan hyvän parturin löytää, tosi taitaa nyt nuorilla olla pitkät hiukset muotia!
Kampaajien takkusuihkeet ovat olleet hyviä. Ehkä teillä myös kannattaa kysyä toimivien shampoiden perään!
Paksut luonnonkiharst hiukset kannattaa leikkauttaa vähän lyhyemmäksi ja kunnolla kerroksittain. Joka pesun jälkeen kunnon hoitoaine, pyyhekuivaan tukkaan lisäksi suihke/öljy ja harvalla kammalla selvittäminen. Ei fööniä. Takkuharjalla aamuin ja illoin harjataan. Näillä meidän nyt 10v tytön pehko pysyy siistinä.
Kampaajalle ohentamaan ja lyhentämään tukkaa.
Täältä vinkkiä kahdelta kiharapäältä. Älä mitätöi tai aliarvioi kampaamiswn tuottamaa kipua. Meillä on yksilöllinen kivunsietokyky ja tyttöystäväni päänahka on herkkä kuin mikä. Vasta aikuisiällä löysimme hänelle harjan, joka ei aiheuta kipua harjatessa. Harjan piikit ovat puiset ja paksuhkot, voisitte kokeilla vastaavaa?
Toinen vinkki on tosiaan leikata hiukset lyhyemmiksi. Auttaa jo huomattavasti.
Kolmantena on näiden vaiheiden jälkeen auttaa lasta muodostamaan hiusten kunnollisesta harjaamisesta päivittäinen rutiini ja opetella hyvät harjaustekniikat. Osa kerrallaan, harjaus/kampaus suihkussa hoitoaineen kanssa jne. Lapselle on hyvä muistuttaa, että harjaamisen jättäminen väliin edesauttaa ikävien takkujen syntymistä/pahenemista.
Neljäntenä vinkkinä on pitää hiukset kiinni vaikka letillä tai vastaavalla tavalla. Vapaana liehuva tukka takkuuntuu pahemmin kuin kiinni pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä se Tangle teaser eli takkuharja? Sillä on paljon kivuttomampaa harjata hiukset! Tunnen niin sympatiaa tytärtäsi kohtaan, kun hän kertoo kampaamisen sattuvan! Minulla itselläni on arka päänahka! Lapsena tukanpesut ja kampaamiset oli yhtä tuskaa ja edelleenkään en esim. nauti kampaajalla käymisestä ja olen kieltänyt kampaajalta päänahan hieromisen! Minulla myöskin oli lapsena/nuorena monta vuotta ihan lyhyt "poikatukka", kun hiushommat oli yhtä tuskaa! Kyllä lyhyitäkin kampauksia ja leikkauksia on tosi kivoja, kunhan hyvän parturin löytää, tosi taitaa nyt nuorilla olla pitkät hiukset muotia!
Kampaajien takkusuihkeet ovat olleet hyviä. Ehkä teillä myös kannattaa kysyä toimivien shampoiden perään!
Meillä tuo harja ei toiminut yhtä hyvin kuin puupiikkinen harja, mutta varmaan tämäkin vaihtelee. Tanglen piikit ovat todella lyhyet paksulle tukalle, vaikka kampaisikin pienissä osissa. Meille kahdelle paksutukkaiselle kiharapäälle tuo harja oli yhtä tyhjän kanssa.
Miten olisi helpompi kampaus? Lyhyt malli?