Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja miesten eroavat näkemykset miehekkyydestä. Oletteko huomanneet?

Vierailija
09.09.2017 |

Olen huomannut, että yleisellä tasolla naiset kokevat erityisen miehekkääksi sellaisen miehen, joka huolehtii hyvin kumppanistaan ja perheestään. Miehekäs on siis esim. mies, joka osaa ja haluaa hoitaa lapsiaan ja vaikkapa sairastunutta vaimoaan.

Sen sijaan miehet tuppaavat ajattelemaan, että miehekkyys tarkoittaa omien polkujen vapaata ja rohkeaa kulkemista muista välittämättä. Esim. miehekkäänä koetaan baariin tai omiin harrastuksiin lähtemistä "akan nalkutuksista" huolimatta.

Toki yksilöllistä vahtelua näkemyksissä on, mutta pääpiirteittäin homma vaikuttaisi menevän näin.

Oletteko samaa mieltä? Oletteko huomanneet samaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehekäs mies on turvallinen omana itsenään. Ei kaipaa eikä tarvitse muiden määritelmiä siitä, mitä miehen pitäisi olla. 

Sellainen kuin minun isäni; turvallinen, suojeleva, paras kaveri jolle puhua kaikki ja joka kestää kuulla kaiken, myös negatiiviset ja surulliset asiat. Täyttää miehen paikan perheessä = rakastaa lapsiaan ja puolisoaan ja puolustaa heitä henkeen ja vereen. Arvostaa vaimoaan yli muiden. On sitoutunut avioliittoonsa ja perheeseensä, tuntee ja kantaa vastuunsa. Yhdessä aviopuolison kanssa pelaa saumattomasti yhteen, tehden perheen eteen kaikkensa. Sellainen avioliitto on mun vanhemmilla, ja isäni kaltaisen miehen ottaisin jos sellainen löytyisi. Vaan kun eipä taida löytyä! Huonompaa en huoli.

Vierailija
22/22 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jäljillä. Miehekästä on myös se, että pitää sanansa (ei siis esim. petä puolisoaan), ei kitise turhista (esim. siitä että lapsiperheen elämä nyt vaan on rankkaa), oma-aloitteisuus (esim. roskapussien vieminen), hermojen hallinta (esim. liikenteessä). Miehekkyys on harvinaista herkkua

No joillekin naisille joku paloittelija se vasta mies onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi