Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaisi pullaa, mutta inhoan niitä kymmeniä eri työvaiheita!

Vierailija
09.09.2017 |

Vaivaa, nostata, pyöritä.. äsh :( Tykkään kyllä leipoa, mutten pullaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole tykännyt pullien leipomisesta, mutta nyt olen siitä innostunut ja vähän väliä teen korvapuusteja. Se taikinan vaivaaminen ainoastaan on vähän työlästä, mutta lopputulos palkitsee.

Vierailija
22/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vattu miten laiskaa sakkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsi traumatisoituu ja katkeroituu jos ei saa pullaa?

Meidän perheessä mies tykkää pullasta. Hänen äitinsä oli niitä, jotka äkkiä tekaisivat taikinan ja "jättivät sen kohoamaan kauppaan mennessä".

Itse inhoan sitä rasvaiseen, vetelään taikinaan koskettamista. Pullaa ei siis meillä ole leivottu. Joskus ostan valmista pullaa miestä ja lapsia ilahduttaakseni. Kukaan heistä ei ole katkeroitunut eikä saanut traumoja, vaikkeivät olekaan saaneet minun tekemääni pullaa.

Vierailija
24/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jotenkin avuttomaksi mennyt maailma kun ei pullaakaan voi kotona leipoa lasten kanssa. Itse tekemällä lapsi oppii aivan älyttömästi hyödyllisiä taitoja. Pakastealtaasta pullat suuhun ni se vaan lihoo ja laiskistuu entisestään. :D

Ahaa. Kotona leivottujen pullien ahmimisesta ei liho eikä laiskistu mutta pakastepullien syönnistä lihoo ja laiskistuu.

Mahtavaa argumentointia täällä taas.

Vierailija
25/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo tapa leipoa pullaa; ota iso kulho, pieraise siihen, työnnä nopeasti pääsi kulhoon ja vedä syvään henkeä nenän kautta.

Okei, työvaiheet ovat helpot, mutta miten tästä pullaa tuli?

Vierailija
26/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskon paistopisteiden pullat on taivaallisia! Käy hakemassa muutama sellainen.

Vierailija
27/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsi traumatisoituu ja katkeroituu jos ei saa pullaa?

Meidän perheessä mies tykkää pullasta. Hänen äitinsä oli niitä, jotka äkkiä tekaisivat taikinan ja "jättivät sen kohoamaan kauppaan mennessä".

Itse inhoan sitä rasvaiseen, vetelään taikinaan koskettamista. Pullaa ei siis meillä ole leivottu. Joskus ostan valmista pullaa miestä ja lapsia ilahduttaakseni. Kukaan heistä ei ole katkeroitunut eikä saanut traumoja, vaikkeivät olekaan saaneet minun tekemääni pullaa.

Pyydän anteeksi alapeukuttajalta, joka katkeroitui ja sai traumoja, kun meidän perheessä ei syödä itsetehtyjä pullia. Yritä nyt vain selviytyä tästä järkytyksestä! Hakeudu vaikka terapeutille!

Vierailija
28/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pro tip: pullaa myydään kaupoissa

Joo. Just niin.

Mä tykkään leipoa pullaa, muttenniinkää oo omatekosen pullan fani. Oon leipojatyyppiä, mutta ehkä just ku ei ole lapsia. Pullavasta taas tykkään. Ostan sitä aina miehen kotiin pakkaseen ja aina aamukahvilla otan tuoreen siivun pullavaa. Mies, kun ei pullaa juur syö

Ps. pullavaa saa monesti tarjouksesta Tokmannilta, esim. 2e ja on iso slaissattu pitko

Vierailija
29/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, itse otin eilen pakastimesta sulamaan itse tekemääni voisilmäpullaa. Just äsken lämmitin pullaa vähän mikrossa ja keitin kahvit. Ihana makunautinto ja pulla on kuin vasta uunista ois tullu! Kyllä tämä nautinto on kaiken pullataikinan vääntämisen arvoista :D

Vierailija
30/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jotenkin avuttomaksi mennyt maailma kun ei pullaakaan voi kotona leipoa lasten kanssa. Itse tekemällä lapsi oppii aivan älyttömästi hyödyllisiä taitoja. Pakastealtaasta pullat suuhun ni se vaan lihoo ja laiskistuu entisestään. :D

Voin leipoa pullat ja sämpylät, jos joku muu vaivaa sen h-vetin taikinan. Muu leipominen erittäin ok, kun ei ole sormet paskassa ja lähmässä.

Vierailija
31/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on kymmeniä vaiheita? Taikina pellille. uuniin. Et kai hifistele jotain korvapuusteja?

Korvapuustit hifistelyä! Kiitos päivän vitsistä.

Vierailija
32/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin leipoa pullat ja sämpylät, jos joku muu vaivaa sen h-vetin taikinan. Muu leipominen erittäin ok, kun ei ole sormet paskassa ja lähmässä.

Hei sulla on nyt jotain pielessä. Leivontaan tarvitaan taikinaa - ei paskaa.

Vierailija
33/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Kotona leivottujen pullien ahmimisesta ei liho eikä laiskistu mutta pakastepullien syönnistä lihoo ja laiskistuu.

Mahtavaa luetun ymmärtämistä taas täällä. Eihän tuossa kukaan väittänyt, että kotona tulisi jotenkin terveellisempiä pullia. Kyse on vaan siitä, että pakastepullista et saa mitään hyötyä. Sokeripalkinto ilman vaivannäköä ja ponnistelua. Tässä olisi taas pelisilmäisellä vanhemmalla kasvatuksellinen mahtipaikka, joka pilataan suuntaamalla pakastealtaalle. Pullan leipomiseen kiteytyy oikeastaan hyvän elämän filosofia: näe vaivaa, opi uutta, saa palkinto työstäsi ---> jaa oppi lapsillesi. Mutku laiskuus ja viitsiminen.

Vierailija
34/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa luetun ymmärtämistä taas täällä. Eihän tuossa kukaan väittänyt, että kotona tulisi jotenkin terveellisempiä pullia. Kyse on vaan siitä, että pakastepullista et saa mitään hyötyä. Sokeripalkinto ilman vaivannäköä ja ponnistelua. Tässä olisi taas pelisilmäisellä vanhemmalla kasvatuksellinen mahtipaikka, joka pilataan suuntaamalla pakastealtaalle. Pullan leipomiseen kiteytyy oikeastaan hyvän elämän filosofia: näe vaivaa, opi uutta, saa palkinto työstäsi ---> jaa oppi lapsillesi. Mutku laiskuus ja viitsiminen.

Vierailija
35/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä raakapakasteet, mutta lapselle pitäisi olla maidottomat ja munattomat :/ Silloin kun viimeeksi itse leivoin, tein veteen.

Ap

Ainakin fria tekee maidottomia, munattomia, gluteenittomia pakastepullia.

Jos teillä ei tarvitse olla gluteeniton niin vaihtoehtoja lienee useampia.

Vierailija
36/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään (silloin kun ylipäätään tehdään) korvapuusteja. Koen ne jotenkin helpommiksi ja nopeammiksi, ei tarvitse yksitellen pyöritellä.

Vierailija
37/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juttu on vaan se pullan syöminen niin kaupasta saa kyllä pullaa, mutta olisihan se varmaan lapsen mielestä kiva leipoa yhdessä. Lapselle muutama oma taikinan pala mistä voi muotoilla omanlaisiaan pullia. Tee vaikka vaan puolikas taikina niin on kevyt vaivata.

Vierailija
38/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että lapsi haluaa viettää aikaa yhdessä ja leipoa äidin kanssa. Mutta äidin mielestä on parempi että lapsi viihdyttää itseään esimerkiksi pelaamalla.

Vierailija
39/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä pullataikinaakin saa pakastealtaasta?

Vierailija
40/43 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä raakapakasteet, mutta lapselle pitäisi olla maidottomat ja munattomat :/ Silloin kun viimeeksi itse leivoin, tein veteen.

Ap

..siksi kun äiskä on änkyrävegaani?

Siksi, kun lapsi on allerginen . Maitoproteiini, kananmunat ja kala.

Ap