K-draamat, miksen ole löytänyt näitä jo aiemmin!
Sattumalta aloin katsomaan pari viikkoa sitten korealaista draamasarjaa (My Love From The Star). Katsoin kaikki jaksot parissa päivässä putkeen ja etsin lisää samantyyppisiä, nyt olen ihan koukussa näihin. Virkistävän erilaisia verrattuna jenkkisarjoihin.
Onko kukaan mammoista kdraman katsoja? Mitä sarjoja suosittelet?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
oon asunut Koreassa ja katselen k-leffoja enimmäkseen. Netflixistä / youtubesta löytyy.
kaikki jutut ei varmaan aukea, jos ei tunne kulttuuria.
Joo, voi olla ettei aukea, mutta en huomannut mikään olisi mitenkään erityisesti häirinnyt katselunautintoa. Voihan sitä vaikka googlata jos joku juttu ei aukea ollenkaan :)
Ap
Coffee Prince oli mun portti kdraaman ihmeelliseen maailmaan. :D Katselen joltain sivustolta, mutta en muista justiinsa mistä, koneelta meen aina kirjanmerkin kautta. :)
Lyzen kirjoitti:
Coffee Prince oli mun portti kdraaman ihmeelliseen maailmaan. :D Katselen joltain sivustolta, mutta en muista justiinsa mistä, koneelta meen aina kirjanmerkin kautta. :)
Mulla on jo pitkä lista mitä aion katsoa ja toi Coffee Prince on siinä. Parhaillaan katselen Goblinia, ja se on kyllä ihan todella hyvä. Ei voi kun suositella kaikille. Se itkettää ja naurattaa vuoronperään, todella koskettava sarja. 👍
Ap
Kannattaa tutustua MyDramaListiin jos et vielä ole, suurin database kaikista aasialaisista sarjoista sekä hyvä tapa pysyä perässä mitä on katsonut ja etsiä samankaltaisia sarjoja. Omia suosikkeja on Empress Ki ja Jewel in the palace, vaikkakin molemmat historiallisia draamoja. "Nykyaikaisista" suosittelen Bride of the Centuryä ja Healeria.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua MyDramaListiin jos et vielä ole, suurin database kaikista aasialaisista sarjoista sekä hyvä tapa pysyä perässä mitä on katsonut ja etsiä samankaltaisia sarjoja. Omia suosikkeja on Empress Ki ja Jewel in the palace, vaikkakin molemmat historiallisia draamoja. "Nykyaikaisista" suosittelen Bride of the Centuryä ja Healeria.
Juu, MDL on tuttu :)
Ap
Ihan kivoja ja ensin tuntuu erilaisilta kuin suomen tv-tarjonta, mutta noihinkin kyllästyy jonkun ajan kuluttua kun alkavat toistaa itseään
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja ja ensin tuntuu erilaisilta kuin suomen tv-tarjonta, mutta noihinkin kyllästyy jonkun ajan kuluttua kun alkavat toistaa itseään
Mä aloin katselemaan kdraamoja joskus ennen joulua enkä vielä ole kyllästynyt. Tarjontaa on niin paljon, että voi suosiolla jättää kesken ja aloittaa uuden sarjan, jos ei tykkääkään. Oikeastaan muuta tv tarjontaa ei ole tullut katsottua tuon jälkeen ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Niin totta! Mutta varmaan useimmiten hyväksi havaittuja jatketaan kunnes se kuluu loppuun. Toisaalta helppo valita helppo hömppä sarja viihteeksi, kun tietää yksityiskohtia lukuunottamatta kuinka todenäköisesti tulee käymään.
Netflixissä on todella hyvä korealainen elokuva, Hope. Katselin tuota hiljattain pitkällä lennolla ja nolotti kun itketti kamalasti eikä oikein kehdannut siinä ihmisten keskellä vollottaa. Mutta siis, todella katsomisen arvoinen leffa.
Kdramat on ihania! Mun suosikkeja mm Goblin, Healer, Fated to Love You, Town Hall, I Remember You, High School King of Savvy ja Shopping King Louis :)
oon asunut Koreassa ja katselen k-leffoja enimmäkseen. Netflixistä / youtubesta löytyy.
kaikki jutut ei varmaan aukea, jos ei tunne kulttuuria.