Vihaan ääniviestejä! Miksi kaikki käyttävät niitä nykyään?
Raivostuttavaa, kun itse kirjoitat ystävillesi viestejä ja sitten he päättävätkin vastata ääniviesteillä tai jopa aloittavat keskustelun niillä. Useimmiten ne viestit ovat niin lyhyitä, että niitä äänitteitä kilahtaa kymmenen putkeen.
Lisäksi se säätö kuunnella niitä! Aina pitää ränkätä äänenvoimakkuuden kanssa. Joskus ei meinaa kuulua ollenkaan, joskus kuuluu tosi kovalla. Seurassa pitäisi aina jaksaa etsiä kuulokkeet tai napit jos ei tahdo ulkopuolisten kuulevan viestiä. Minulla useimmiten vielä jostain syystä puhelimen näyttö sammuu niitä kuunnellessa ja ne muutenkin pätkivät. Ikinä niiden kuuntelu ei käy hetkessä ja helposti kuten viestin lukeminen.
Kuka ihme näitä tykkää vastaanottaa ja miksi? On tietysti varmaan helpompi pölöttää asiansa sinne kuin kirjoittaa, mutta voisi vähän miettiä viestin saajaakin!
Kommentit (27)
Googlasin "whatsapp ääniviestit ärsyttää" jotta näkisin olenko ainoa ja selvästikään en. Lohdullista etten ole yksin 😄 Eikä asiaan edes auta että sanoo ystäville että älkää lähettäkö ääniviestejä, niitä tulee silti. Olen tässä viimeaikoina alkanut ajattelemaan että kun olen pyytänyt ettei niitä lähetettäisi, ja niitä lähetetään silti, ni en vaan kuuntele niitä. Sit jos on joku "olen täällä sun oven takana mut summeri ei toimi" -tilanne, niin ehkä sit oppii et kandee soittaa tai kirjoittaa? 😅
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä niin suomalainen keskustelu. Siis joku oikeesti ärsyyntyy ääniviesteistä?! WTF?
Jos haluaa äkkiä sanoa jonkin asia, ei kannata lähettää ääniviestiä. Niiden kuunteleminen vaatii tilan, jossa ei ole muita ihmisiä ja enemmän aikaa kuin viestin lukeminen. Mä kuuntelen ääniviestit yleensä illalla, kun lapset on menneet nukkumaan. Muihin viesteihin on nopeampi reagoida.
Sama! Mulla yksi ystävä vielä lähettelee niitä myöhään iltaisin kun tyyliin mä katselen telkkaria tai lueskelen sängyssä ja mies jo nukkuu. Ei kiinnosta alkaa aina kaivamaan kuulokkeita ja kuunnella viittä viestiä, 24 sekuntia per viesti. Ärsyttävää.
Tai sitten olen esim. koirapuistossa tai junassa, eiiih.
En ikinä, ikinä käytä itse ääniviestejä ja olen sanonut vihaavani niitä, mutta ei mene kaikille perille. Usein vaan jätänkin kuuntelematta.
Lauantaina pläjähti kuuden minuutin viesti ja nyt löysin sopivan slotin kuunnella. Alkoi sanoilla "kun en jaksanut kirjoittaa" ja oli sellasta jaarittelua että hohhoi. Ja taas kerran ihmiseltä joka tietää etten halua vastaanottaa ääniviestejä. Ja joka kerta menen lankaan kun ajattelen, että kun se nyt kerran lähettää ääniviestin niin se on ehkä jotain tärkeää.
En harrasta. Jos joku mulle ääniviestin lähettäisi, ehkä vastaisin ääniviestillä, jossa sanon "en kuuntele ääniviestejä, kirjoita".
Onneksi niitä ei käytä kukaan lähipiirissä. Tai no siskoni joskus käyttää autoa ajaessaan, kun voi silloin vain sanella. Mutta silloinkin vastaa vain pakollisiin viesteihin, kuten jos pyytää käymään kaupassa, niin voi vastata, että ok, laita lista. Samapa tuo olisi tietysti soittaa mutta ilmeisesti kun auto lukee viestin, niin siihen vastaaminen ääniviestillä on helpompaa kuin numeron valitseminen soittoa varten.
Järkevä ihminen sanoo kaverille suoraan ettei pidä ääniviesteistä ja varmasti laittavat normia sen jälkeen.
Oot nössö koska pokka puuttuu. Ei taida olla kovin tärkeitä kavereita. En aluksi osannut itsekään ääniviesteillä kommunikoida mutta opin. Ja ne ketkä ei niistä välitä osaavat sanoa suoraan. Ihme ongelmia ihmisillä. Noloo.