Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs ystävä, miten päästä vähin äänin eroon? Tämä ystävyys

Vierailija
08.09.2017 |

on minun puoleltani vain tämän ihmisen vuodatusten kuuntelua, ei koskaan anna mahdollisuutta minun puhua. Kun kerroin esimerkiksi eräästä hengenvaarallisesta tilanteesta liikenteessä, minkä onneksi vältimme, tämä ystävä ei siihen paljon mitään sanonut- tokaisi jotain latteaa ja- alkoi selostamaan puoli tuntia yksityiskohtaisesti omasta mitättömästä tämän rinnalla tragediasta (tyyliin roska-auto lyttäsi roskiksemme).

Joka asiassa tulee kuunnella vain tämän juttuja. Miten vähin äänin nuivettaa ystävyys (mikä vie energiaa minulta)?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
2/7 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parasta olisi varmaan, jos sanoisit hänelle suoraan. Ei ihmiset muuten opi. Mutta tietenkin se vaatii aika paljon rohkeutta ja voimavaroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yhteydenpito kokonaan. Avaa uusi sivu elämässäsi, siirrä vanhat roskat menneisyyteen.

Vierailija
4/7 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti: Et vastaa puheluihin, et soita takaisin. Mitä vaikeaa siinä on? Pitää vaan pysyä päätöksessään, ettei halua olla enää kyseisen ihmisen sylkykuppina. Viesteihin ei myöskään tarvitse vastata, eikä omaa välttelyä tarvitse selitellä ollenkaan.

Vierailija
5/7 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun etsin samasta aiheesta keskusteluja niin törmäsin samaan aloitukseen, "roska-auto lyttäsi roskiksemme." Eli jos olet edelleen sama tyyppi niin et selkeästi ole vain osannut hyödyntää neuvoja.

Vierailija
6/7 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös itsekäs ystävä, joka kaipaa aina ymmärtäjää ja lohduttajaa, kun menee huonosti. Sitten kun menee paremmin niin mimmistä ei kuulu mitään. Se ei jaksa olla kiinnostunut toisten huolista/asioista kuin vain ihan väkisin itsensä pakottamalla, just sen verran mitä sen mielestä hyviin käytöstapoihin kuuluu. Sen jälkeen alkaa se oma vuodatus... Ja ihan on aikuinen ihminen kyseessä, yli 50-vuotias. Mä oon tietoisesti ottanut etäisyyttä, kun en vaan jaksa sitä itsekkyyttä, joka tuntuu iän myötä vain korostuvan, ei vähentyvän. Lisämausteena sopassa kateus, joka on vuosien aikana näkynyt ikävinä heittoina, joihin en oo osannut reagoida just siinä hetkessä, kun en oo tajunnut, että hyvä ystävä voisi sanoa jotain sellaista. Nykyään en laita tälle ystävälle viestejä, en soita. Tavataan pari kertaa vuodessa ja se on ihan maksimi, enempää en vaan jaksa. Kannattaa laittaa oma hyvinvointi etusijalle, se on kuitenkin tärkeintä. Tyhmempikin tajuaa irrottaa otteensa, kun suuri hiljaisuus laskeutuu :)

Vierailija
7/7 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?