No, millaisen kuvan sait Perhe-lehdessä olleesta jutusta Rahkamo-Kokko perheestä? =)
Kommentit (15)
Pidempi matka taitaa heiltä olla lähimpään suomenkieliseen kouluun.
Mitenhän onnistuu käytännössä? Kyllä mä ainakin välillä joudun raahaamaan vauvaa mukana ympäri kämppää jo senkin takia, etten uskalla jättää vauvaa ja kaksivuotiasta hetkeksikään keskenään vahtimatta.
Ei mitään ylihehkutusta, elävät aika tavallista elämää. Se on normaali työssäkäyvien vanhempien elämässä aika luksusta jos joka viikko voi olla yhden arkipäivän lasten kanssa! Eivätkä he sanoneet, että isovanhempia tarvittaisiin edes viikottain. Kyllä minäkin kiitän turvaverkkoani vaikka lapseni on isovanhemmilla max kerran kuukaudessa!
ettei sillä ole päässä mitään. Tyhjä katse, vähän sellainen lammasmainen.
Minkä ihmeen takia? Tuntuu, että siinä jää paljon läheisyyttä kokematta. Luulisi että varsinkin vastasyntyneelle pienelle on tärkeää tuntea äidin tai isän syli ja vartalon lämpö ja läheisyys. Itse en edes voisi olla pitämättä ihanaa vauvaa sylissä ja kolmevuotiaanikin nauttii satuhetkistä sylissä.
Mutta ihan normaaleilta lapset vaikuttivat, sekä vanhemmat, mitäpä sitä yhden lehtijutun perusteella voi sanoa...
Ymmärtävät onneksi kiittää isovanhempia avusta lastenhoidossa. Muutoin kai ihan normaali lapsiperhe, ei herättänyt tunteita mihinkään suuntaan.
se easy- kasvatusmenetelmä ja lähinnä se kun Susanna sanoi et lapset eivät edes vauvana saaneet nukahtaa rinnalle vaan vasta vaipanvaihdon jälkeen ja omaan sänkyyn. Samaa olen huomannut muutamalla kaverillani että pienestä saakka jätetään nukahtamaan omaan sänkyyn ja annetaan huutaa kunnes nukahtaa ettei vaan tule tapa että jonkun tarvii olla vieressä. Muakin varoittelivat nukuttamasta sylissä tai olemalla vieressä ettei tule tapa. Enpä uskonut vaan nukutin sylissä, olin vieressä ja silittelin kun oli pienempi. Nyt 5v ja nukahtaa pusun ja halin jälkeen kiltisti omaan sänkyyn ilman kiukuttelua, toisin kuin näillä kavereillani joilla nukkumaanmeno on hirveätä tappelua.
Muuten ei herättänyt suuria ajatuksia :-). Mutta vierastan vauvakuiskaajan menetelmää aika paljonkin, joten tuo pisti silmään.
Hieno homma, että tuommoinen Easy-systeemi on laitettu kirjoihin ja kansiin... MUTTA eikö aikuisen ihmisen järki jo sano, että pieni lapsi tarvitsee esim. säännöllistä päivärytmiä kasvaakseen ja kehittyäkseen tasapainoisesti??!!
Siis ihan viralliselta nimeltään... ei Perhe-lehti...
että ne sano panostavansa nyt lapsiin ja silti molemmat pennut on päivät tarhassa ja lisäksi isovanhemmat hoitavat parikin kertaa viikossa. Susanna sanoi pyhittävänsä päivän viikossa lapsilleen, jee.
mitäköhän minä sitten mahdan tehdä, kun hoidan omani itse kotona ;-). En tosin enää montaa kuukautta (loppuu hoitovapaa).
Se muistaakseni on rutiinimenetelmä, ei mun mielestä mitenkään ihmeellinen tai maatakaatava, vähän maalaisjärkee ajais saman asian eli (muistaakseni)
E = Eating (lapsen syöttäminen)
A = Activity (leikit)
S = Sleep (nukkuminen)
Y = time for Yourself
Siis rutiinissa ne vuorottelee, ja noin tulisi sitten ymmärtää mikä milloinkin vuorossa... en tiedä selitinkö oikein mutta tuota ne tarkoittaa. Idiooteille tarkotettu mun mielestä.
Jaetaanko se tänne susirajalle myöhemmin..