Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita "väriyliherkkiä"?

Vierailija
07.09.2017 |

Mua ei esim. tuoksut haittaa, mutta saan tosi herkästi migreenin, jos näen todella kirkkaita värejä tai luonnottomia värejä sellaisissa paikoissa, joissa niitä ei normaalisti ole. Esim. matkalla käydessä olen saanut kaupungilla järkyttäviä migreenejä, kun rakennukset saattavat olla ties millä värillä maalattuja. Nykyisin ihmiset käyttävät ties minkä värisiä meikkejä ja hiusvärejä. Esim. punaisen hiusvärin katselusta minua alkaa oksettaa. Jos näen vaikka siniset tai vihreät hiukset, niin saan varmasti pari päivää kestävän migreenikohtauksen. Kukaan lääkäri ei ole koskaan suostunut tekemään mitään todistusta paitsi 2 kertaa migreenin vuoksi, vaikka oikea ongelma on värien yliherkkyys. Esim. töissä esimies sanoi, ettei voi pakottaa työkavereita peittämään hiuksiaan. Käytännössä tämän vuoksi en voi ottaa vastaan juuri mitään työtä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo just tuota vaivaa, mutta mulla on paha provoyliherkkyys, joka on nykyaikana tosi vaikea sairaus. Toimintakyky menee moneksi päiväksi, kyllä tämän takia pitäis päivärahoille ihmisen päästä.

Vierailija
2/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mä olen muotoyliherkkä. Ympyräiset kaivonkannet ja varotuskartiot ahdistaa. Liikennemerkeistä tulee mieleen tikkari ja mut on jo poliisit kolmesti kiskonut alas, kun tuli pakottava tarve nuolla tikkaria. On tämä niin hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus todennäkäisesti onkin vitsi, voi se huomenna olla uusinta uutta herkistymisen, vaatimisen ja uhriutumisen rintamalla.

Vierailija
4/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin tyypilliseen oireistoon kuuluu käsittääkseni tuo, että ns. silmiin loistavat värit saattavat laukaista kohtauksen. Samaten jos telkkarissa välähtelee räikeitä valo tai -värisarjoja, saattaa jotkut saada niistä migreeni tai jopa epilepsiakohtauksia. Voiko tuolle oikeasti tehdä mitään muuta kuin pitää jatkuvasti silmillä jotain aurinkolaseja, niin enpä usko. :/

Vierailija
5/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo just tuota vaivaa, mutta mulla on paha provoyliherkkyys, joka on nykyaikana tosi vaikea sairaus. Toimintakyky menee moneksi päiväksi, kyllä tämän takia pitäis päivärahoille ihmisen päästä.

Ihana kuulla, etten oo ainoo! Toivotaan että pikkuhiljaa ihmiset alkaa ymmärtämään, niin ei aina tulis sanomista ku kärsii oireista... Työnantajat ei oikein oo perillä tän vakavuudesta. Voimaa toveri!

Vierailija
6/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle tulee ihan oikeasti migreeni myös kirkkaista väreistä, mutta se on vain yksi laukaisija omalla kohdallani. Tosin tuo migreeni olikin provon ainoa järkevä kohta.

Vierailija
7/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen värisekamelska jossa voimakkaita värejä niin minulle tulee fyysisesti huono olo. Ei tule pään särkyä, mutta oksettaa.

Vierailija
8/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit varmaan auttavat? Onkohan kukaan kehittänyt erityisesti migreenipotilaille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi