Lue keskustelun säännöt.
Mistä voisi johtua että minulla on usein tunne että minusta puhutaan pahaa?
07.09.2017 |
Esim. työpaikalla huomaan kahden työkaverin juttelevan keskenään katsoen välillä minuun päin ja naureskelevan jotakin.
Mistä se tunne tulee että oletan heidän aina puhuvan minusta jotain?
Olen monissa työpaikoissa ollut sylkykuppi ja minusta ei olla pidetty. En ole kovin sosiaalinen, viihdyn paremmin yksin enkä puhu paljon.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse tuntuu usein samalta. Olen tällähetkellä työpaikkassa harjoittelija, usein tuntuu siltä että olen ihmisten tiellä tai kyselen liikaa, mutta mitä voi olettaa jos tulee uutena tuntemattomaan ympäristöön. Olen huomannut että jos edes näen työkavereideni puhuvan kahdestaan alkaa mieleni heti luulemaan ja ajattelemaan että he puhuisivat minusta. Vaikka todellisuudessa en edes tiedä mistä he puhuvat. Ajattelen usein että ihmiset puhuisivat minusta. En tiedä johtuuko se siitä, että yli ajattelen asioita liikaa. Huomaan todella usein että jumitun ajatuksissani samoihin asioihin ja ne saattavat pyöriä mielessä useita päiviä. Stressaan todella helposti uusista asioista ja sen takia saattaa olla vaikeaa hahmottaa asioita, mutta kuinka yritän tehdä parhaani silti minusta tuntuu, että en tee asioita tarpeeksi hyvin. Koko harjoittelu on stressannut minua nyt tässä yli neljä viikkoa, ja joka päivä yli ajattelen asioita ihan liikaa.