Miksi remppamiehet eivät voi kommunikoida asiakkaan kanssa, vaan tekevät oman pään mukaan?
Tein uuden keskustelun, koska aiempaan lipsahti otsikko ihan päin p:ttä. En halua, että keskustelu käsittelee vain kielioppivirheitäni. ;) Remontin tekijöiden kanssa on kyllä määritelty, miten työ tehdään, mutta tämä ei ole estänyt heitä tekemästä omia ratkaisujaan. Tällaisia remppamiehiä siis sattunut kohdalle jo kaksi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri teetti ihan hintavalla yrityksellä remonttia, kylpyhuone onnistui hyvin, mutta keittiön läpikuultavien mosaiikkikaakeleiden alle ilmaantui tummanharmaa kiinnityslaasti, kun sitä jäi jäljelle kylpyhuoneesta huolimatta mitä oli ohjeistettu ja sovittu ja siitä että oli ostettu valkoista laastia valmiiksi , ja oli vielä kaakelipinossa erikseen muistutuslappu kirjoitettu, että näiden alle vaalea pohja.
tarkoitat varmaan saumauslaastia? Eihän sillä kiinnityslaastilla ole mitään väliä, kun se jää sinne alle.
Lue uudelleen ajatuksella "läpikuultavat mosaiikkikaakelit"
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tilannut työn? Jos taloyhtiö, niin remppamiehet keskustelevat työn toteutuksesta tilaajan kanssa eivätkä kuuntele jokaisen pikkurouvan mielipiteitä asioista joista nämä eivät tiedä yhtään mitään.
Väärin! Todellakin keskustelen myös osakkaan kanssa ja osakas voi maksaa työn hinnan erotuksen omasta pussista, vaikka tilaaja olisikin taloyhtiö.
T. Aikaisempi remppanainen
Että joku käytti täällä sanaa "pikkurouva" on just hyvä esimerkki useiden remppamiesten ja miesten asenteesta yleensä. Me tarvitaan ehdottomasti lisää remppanaisia.
Vierailija kirjoitti:
Että joku käytti täällä sanaa "pikkurouva" on just hyvä esimerkki useiden remppamiesten ja miesten asenteesta yleensä. Me tarvitaan ehdottomasti lisää remppanaisia.
Minulla meinasi silmät pullistua ulos päästä, kun olimme allekirjoittamassa remppasopimusta. Myyjä kehtasi sanoa minulle, että pikkurouvan allekirjoitus tähän. Teki mieli sanoa että eiköhän tämä ollut nyt tässä ja otetaankin se toinen tajous. Olin niin yllättynyt, enkä jaksanut vääntää asiasta, joten vaan kirjoitin alle. Mieheni ei huomannut koko kohtausta, eikä pitänyt sitä minään. Mikä myös oli omituista. Jos toisen kerran tuollainen tilanne tulisi, niin osaisin jo sanoa, että pikkurouvapa voi päättää mihin omat rahansa laittaa (perheessäämme minulla on enemmän varallisuutta nukn miehellä) ja nyt kovasti tuntuu että en halua laittaa niitä tähän.
Ota seuraavaa remonttia tekemään nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi paljon kysymyksiä raksa- ja remppamiehille ja heidän esimiehiehille. Olen usein ihmetellyt, että miksi työnjälki on aika huonoa - eikö teillä ole mitään ammattiylpeyttä? Miksi sotkette toisten ihmisten koteja - eli ette siivoa jälkiänne ja kävelette remontoimattomissakin tiloissa kengät jalassa? Miksi tumppaatte tupakkanne maahan toisten pihoille? Jos rikotte jotain, kuten vaikka tiputatte taulun seinältä kun kannatte tavaraa paikasta A paikkaan B, niin miksi ette myönnä asiaa? Miksi pomoja on vaikea saada kiinni? Miksi sekä pomo että remppamies katoaa moneksi päiväksi?
Ja ennen kaikkea: miksi ette osaa tehdä kunnolla sitä mihin teidät on palkattu? Ja on aivan turha tulla sanomaan että tee itse jos ei kelpaa. Tässä maassa jo laki sanelee, mitä saa tehdä itse ja mitä ei. Tai mitä vastuukysymysten takia kannattaa tehdä.
On aivan turha itkeä virolaisten vievän työt. Ne sentään tekee sitä paskaa yli puolet halvemmalla kuin suomalainen.
Mä olen tettänyt useita eri kokoisia remontteja, eikä mitään ongelmia ole ollut. Näitä kauhutarinoita kuultuani toki varsinkin kylppäriremontti hirvitti etukäteen, mutta kaikki sujui sovitusti ja suunnitellusti.
Hyvän suunnittelun ja kirjallisen sopimisen lisäksi luotan laatuun ja olen valmis siitä maksamaan. Referenssit tsekkaan myös joka kerta. Nykyisin en myöskään enää palkkaisi yhden miehen firmaa, koska isommassa firmassa työt ei seiso vaikka remppamies sairastuisi. Uskon myös työnjohdon laatua tasaavaan vaikutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin tarvitaan. Mutta kun naisena on helpompi päästä vaikka rekkakuskiksi kuin remppa- tai rakennusfirmaan, vaikka olisi alan ammattikoulutus. Mieluummin ottavat virolaismiehiä kuin suomalaisnaisia.
Olen itse yksin asuva nainen. Remppaa tehneet aina miehet, enkä koskaan ole kokenut tulleeni vähättelevästi kohdelluksi sukupuoleni vuoksi. Olen aika pihalla remonttihommista, mutta toki sen verran aina perehdyn että osaan vaikkapa kysyä vesieristyslupien olemassaolosta.
Eli vaatikaa laatua ja valitkaa laatua. Usein se maksaa vähän enemmän, mutta säästää esim. ajassa, mielenrauhassa ja työn laadussa. Niin kauan kun halvalla halutaan, halvalla tehdään ja myydään.
48
Vierailija kirjoitti:
Olen itse yksin asuva nainen. Remppaa tehneet aina miehet, enkä koskaan ole kokenut tulleeni vähättelevästi kohdelluksi sukupuoleni vuoksi. Olen aika pihalla remonttihommista, mutta toki sen verran aina perehdyn että osaan vaikkapa kysyä vesieristyslupien olemassaolosta.
Eli vaatikaa laatua ja valitkaa laatua. Usein se maksaa vähän enemmän, mutta säästää esim. ajassa, mielenrauhassa ja työn laadussa. Niin kauan kun halvalla halutaan, halvalla tehdään ja myydään.
48
Ihmeen pihiä porukkaa on remontteja tahtomassa. Pari on kysynyt suoraan hyvää ja halpaa. Siihen ruukaan sanoa että haluat siis kaksi remonttia. Monilta miehiltä pitäisi kieltää oleminen remontti tai rakennus alueella. Ne on häiritseviä kuin pikkulapset työpaikalla. Mikä tää on, mitä tällä tehdään, miksi maksaa kun se ja se sai niin halvalla. Huoh...
Up