Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 36e teistä paljon merinovillalakista?

pohtiva
07.09.2017 |

Lapsen villapiposta kyse.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolme lasta, huivit teinkin jo viime talvena itse. Pipoihin ei enää riitä aika ja jaksaminen, ehkä ei ihan taidotkaan :)

Ap

Vierailija
22/26 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostaisi. Minua ei ostopäätösten suhteen kiinnosta, onko tuote tehty eettisesti vai ei tai Suomessa vai Kiinassa, koska elämässäni on ollut paljon vastoinkäymisiä. Siksi en ole velvoitettu olemaan eettinen. Materiaali on myös mielestäni liian kallis. Mutta mielestäni tuo pipo on ihan ok hintainen sellaisille, joilla elämä on edennyt "putkea pitkin" ja on kaikki kunnossa.

Aha. Ei juma tätä katkeruuden määrää. Ajattelitko saada jotain hyvää irti valittamisesta ja marttyyrin roolista?

En tietääkseni valittanut, vaan ihan vain kerroin. En tietääkseni myöskään ole ottanut marttyyrin roolia. Marttyyrihan uhrautuisi kaikkien eteen vapaaehtoisesti. Minähän teen tavallaan päinvastoin, koska tavallaan kirin kiinni sitä, mitä minulta on viety. Mutta kyllähän se minulle tuo hyvän mielen, että tiedän että olen tavallaan etuoikeutettu olemaan olematta eettinen. Jos et ymmärrä minua, tarkoittaa se sitä että sinulla on elämässä kaikki ok ja siksi ikäänkuin sinä sitten voit maksaa ja olla eettinen minunkin puolesta.

Aika vahvasti marttyyrivalitus ja ulina tulee läpi tekstistä. "kun te hyväosaiset....". Helvetti että mua ärsyttää tollaset ulisijat. Jokaisella on sitä paskaa elämässä, jopa niillä jotka näyttävät sinulle olevan niitä joiden elämä on mennyt "putkea pitkin". Mitä sinä teidät heidän elämästä? Itse olen vaatetusalan opiskelija ja ei todellakaan olisi "varaa" maksaa laadusta, mutta ne on mulle tärkeitä asioita. Pipo jos mikä on hyvä sijoituskohde. Tän asian ei tartte olla sulle tärkeä, mutta älä tule antamaan typeriä selityksiä sille, miksi sun ei tartte välittää eettisyydestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin aikuisten merinovillapiposta ehkä 25e ja kyllä etsisin hyvää tarjousta sellaisesta. Kasmir-piposta voisin maksaa vähän enemmän.

Kallis varmasti on sellainen, johon itsellä ei ole varaa, ehkä tuo on keskituloiselle vielä ihan ok-hintainen.

Vierailija
24/26 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote maksaa 40e, niin siitä suunnittelijalle jää jälleenmyyjän (eli usein esim lastenvaateliike) jälkeen käteen n. 15e. Jos taas myy suoraan esim myyjäisissä tai nettikaupassa niin 20-25e. Suomessa kun alv on todella kova jne. 

Ja ei, ei kannata olla kateellinen suunnittelijoille, kovaa hommaa. 

Vierailija
25/26 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gugguun asusteita kun katsoo, niin tulee mieleen että kannattaisi tehdä itse! Tosi yksinkertaisia malleja, eli saa tehtyä vähän kokemattomampikin tekijä. :)

Esim. suora merinovillahuivi lapselle, hinta 40€! Merinovillaa ostaen tuolla hinnalla saa aika monta perusmerinovillahuivia kun itse tekee.

Niin, se on palvelu - ilmaiseksiko ne pitäisi tehdä, koska kaupasta saa langat halvemmalla. Missä sä oot töissä? Ehkä sunkin palkaa pitää vähentää.

Vierailija
26/26 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuntuu luulevan, että jos tuote maksaa 36 euroa niin se koko raha menee suoraan yrittäjän taskuun. Samaan aikaan valitetaan omasta palkasta, mutta yrittäjien pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi, että te saatte ostaa laatua ryöstöhinnalla.