kannattaako nelivuotiaalla olla vakuutus ja jos niin millainen?
Mitä olette mieltä kun meidän tytöllä on kallis sampon vakuutus eikä ikinä ole ollut sille käyttöä, että kannattaako sitä jatkaa ja ellei niin miten sit käy jos jotain sattuukin, esim pysyvä vammautuminen tms?!?
Onko kaikilla lapsilla vakuutus??
Kommentit (8)
Tapiolassa. Otettu jo ennen syntymää.
Onhan ne kalliita, mutta meillä se valitettavasti ollut kovassa käytössä.
Toki ehdothan on erilaiset, jos ottaa vakuutuksen myöhemmin.
että millainen vakuutus on niillä leikki-ikäisillä lapsilla joilla ei ole ennen syntymää otettua vakuutusta?
Eikä olis tarvittu, onneksi lapset on ollut ihan älyttömän terveitä. Nyt 4 ja 7 vuotiaat ovat kumpainenkin käyneet lääkärissä elämänsä aikana ehkä 10 krt ja aina on päästy helposti ihan terveyskeskukseen (Helsingissä). Muutama kerran vauvana käytiin esikoisen kanssa lastenklinikan päivystyksessä (korvatulehdus) ja kaksi kertaa on käyty itse maksaen yksityisellä (kerran korvat, oli lääkärilakko ettei menty jonottamaan päivystykseen ja kerran silmätulehdus) Näin ollen lääkärikuluja on kertynyt ehkä 100 e, joten meillä vakuutukset olisi tulleet kalliiksi. Tosin sitähän ei voi tietää ja tiedän että esim lallergisilla ja astmalapsilla vakuutus on tosi tarpeeseen. Me vaan laskettiin että lääkärikäyntejä jopa yksityisellä saa olla useampi vuodessa ennen kuin vakuutus kannattaa.
Tapaturmavakuutus maksaa Tapiolassa tosiaan tuon noin 10e/v ja se on molemmilla. Kaksi kertaa käytetty, kerran päivä sairaalassa tutkimuksissa kun lapsi putosi kiipeilytelineeltä ja kerran hammastarkastus kun etuhampaat sai tärskyn. Ja tapaturvavakuutuksessa ei muuten ole omavastuuta ollenkaan, kaikki jopa poliklinikkamaksu 22 e korvataan, matkat lääkäriin yms.
Vaikka ei olisi ollut mitään ensimmäiseen 10 vuoteen, se ei tarkoita etteikö sairauksia yms, voisi tulla myöhemmin (minä olen hyvä esimerkki) Vauvana/leikki-ikäisenä en IKINÄ sairastanut korvatulehdusta/silmätulehdusta tai mitään flunssaa kummempaa (rokot olen kyllä sairastanut, mutta lääkäriin ei tarvinnut mennä) myöhemmin on ollut erilaisia sairauksia (mm.migreeni todetiin kouluikäisenä) ja vakuutus on todella kannattanut.
Meillä on molemmilla lapsilla vakuutus, esikoisen vakuutus on kummin ristiäislahja ja kuopuksella on Pohjantähden vakuutus, joka on siihen asti kun täyttää 65 vuotta. Esikoisella (5) ei ole tähän mennessä tarvittu sitä ihmeemmin, mutta joskus voidaan tarvita. Oma mielipiteeni on, että kannattaa olla vakuutus lapsilla
Mareila+Pojat 5v ja 11kk
barbamamalle: Voithan kilpailuttaa vakuutusyhtiöt ja vaihtaa vakuutusyhtiötä. Meidän kuopuksen vakuutus maksaa vuodessa 283,03 ja vakuutus on Pohjantähdessä
Mareila+Pojat
Pikku hiljaa olen irtisanonut niitä ja nyt kaikilla on vain tapaturmavakuutukset.
meillä on nyt 2vuotias ja 7kk ikäiset lapset, kummallakin on henki ja tapaturma vakuutus. mutta ensin en koskaan muistanu ottaa niitä, mutta vanhempi eli tyttö on niin vilkas että todella pelkään hänen puolestaan, ihme ettei ole viellä luita poikki, milloin putoaa mistäki...
sanoi meille hammaslääkäri, kun poika eka kerran lyttäsi etuhampaansa. Se ei maksa edes kovin paljon, taisi olla 9e/vuosi tai jotain. Meillä on nyt molemmilla sairaskuluvakuutukset, ja ovat tarpeen kun sairastavat koko ajan. Harmittaa kun ei otettu pojalle heti, ja nyt ei korvatakaan kaikkia tauteja. Mutta jos ei sairastele yleensä, tuo tapaturmavakuutus varmaan on ihan hyvä.