Mikä on viippa?
Tuli pomolta viesti että pitäisi huomenna muistaa tuoda palaveriin viippa. Mikä se on? En kehtaisi kysyä pomolta jos joku tietää.
Kommentit (25)
Tarkoitti paperisilppuria joka piti hakea huollosta :D Olen uusi tässä työssä enkä tiennyt että nimittävät silppuria viipaksi, ihmettelin tosin muutamaan kertaan kun toimistoapulaiselle annettiin kasa papereita ja kehoitus "viippaa nämä"
Kiitos kuitenkin ehdotuksista, sain hyvät naurut :)
Ap
Hyvä kun kysyit! Eipä tullut mieleen silppuri. :)
Kannatti kysyä. Meilläkin on töissä ihan oma sanasto josta uudet ovat pihalla, eivätkä vanhat huomaa käyttävänsä. Osa todellakin omia lyhenteitä, osa käytössä muuallakin. Muistan kun uutena ihmettelin kun minulle sanottiin, että Sulo haetaan tänään, avaa hakijalle ovi. Kuka ihme on Sulo? (Tietosuojaselosteet.)
Vierailija kirjoitti:
Kannatti kysyä. Meilläkin on töissä ihan oma sanasto josta uudet ovat pihalla, eivätkä vanhat huomaa käyttävänsä. Osa todellakin omia lyhenteitä, osa käytössä muuallakin. Muistan kun uutena ihmettelin kun minulle sanottiin, että Sulo haetaan tänään, avaa hakijalle ovi. Kuka ihme on Sulo? (Tietosuojaselosteet.)
Siis tietosuojaroskis (vaikka puhelin väitti muuta).
Vanna ei suinkaan ole sama kuin komuutti. Komuutti on vanha pesukaappi. Avattavan kannen alla oli pesuvati ja saippuakippo, alakaapissa potta. Vanna taas on sama kuin (kylpy)amme, pesupunkka.