Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin ensitreffeillä maksaa laskun puoliksi - mies suuttui

Vierailija
06.09.2017 |

Mies sanoi maailmanherran elkein hoitavansa laskun ruokailun jälkeen ja minä ehdotin ystävällisesti, että eikö laitettaisi puoliksi.

"Ei kai tämä ole joku feministijuttu", mies kysyi epäluuloisesti, ja kun vastasin että nimenomaan on, sain vastauksen tuhahduksen ja pyynnön, että "antaisin miesten olla miehiä".

Tuntuu absurdilta, että jonkun itsetunto ja miehisyys kärsii siitä, että treffikumppani haluaa maksaa oman osuutensa. Todella iso turn off ainakin minulle. Siinä vaiheessa kun ollaan suhteessa kumpikin osapuoli voi tarjota toiselle niin paljon kuin sielu sietää. Se, että mies maksaisi ensitreffeillä sen sijaan on vanhanaikaista ja kiusallista. Minä en ole pikkulapsi vaan työssäkäyvä aikuinen - minä voin maksaa omista menoistani. Tapa on epäreilu miehille ja toisaalta saa naisen tuntemaan, että "jää velkaa" treffikumppanilleen.

En halua enää ikinä kuulla yhtään "etkös sä ois mulle nyt pusun velkaa ;)" -ehdotusta.

Siksi ensitreffeillä lasku puoliksi. Sen ei ole tarkoitus olla loukkaus miehille vaan pieni askel kohti tasa-arvoa. Koko tapahan on peräisin ajalta, jolloin naiset ei käyneet töissä ja voineet itse maksaa omia menojaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että mies tarjoaa ja ottaa ja nainen antaa. Ihan biologiassakin.

Vierailija
2/3 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käynyt täällä sitten seuraavilla deiteillä eri miehen kanssa, en kehdannut ikinä tarjoutua maksamaan, kun ajattelin että tämäkin suuttuu, niin johan alkoi vihjailut että minun kuuluisi maksaa, joo toki siitä ei ollut kyse. Ei noiden miesten kanssa tiedä miten toimia enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama käynyt täällä sitten seuraavilla deiteillä eri miehen kanssa, en kehdannut ikinä tarjoutua maksamaan, kun ajattelin että tämäkin suuttuu, niin johan alkoi vihjailut että minun kuuluisi maksaa, joo toki siitä ei ollut kyse. Ei noiden miesten kanssa tiedä miten toimia enää.

Naistenko kanssa sitten tietäisi. Huokaus. Kyllä sitä taas saa olla kummissaan ja ihmeissään muiden miesten osoittamasta käytöksestä. - Jos toinen tarjoutuu huomaavaisesti ja ilman isompaa ääntä asiasta pitämättä maksamaan, niin miksi siitä nyt oikein pitää suuttua?  Jos hän, kuitenkin ehdottomasti haluaa maksaa itse, niin sitten sanoo vaikka rauhallisesti, että kiitos mutta tarjoa sinä seuraavalla kerralla. (Samalla tiedostaen mahdollisuuden siitä, että toista kertaa ei välttämättä koskaan tule)

Toisaalta olen kyllä kuullut, että osa naisista testaa miehen käytöstä;  Kun nainen ehdottaa maksavansa omat kulunsa, niin jos mies vastaa, että kyllä hän tarjoaa ja kiitos vain... - Niin hänellä on paremmat mahdollisuudet päästä naisen suosioon paremmin kuin jos antaisi naisen maksaa.

Moukkamaiseman mielikuvan mies antaa silloin, jos hän on pyytänyt naista syömään, - tai mihin vain maksulliseen tilaisuuteen -ja  tekee naisen saapuessa paikalle välittömästi selväksi, että niin hän muuten valitsi paikan ja nainen sitten maksaa vähintään oman osuutensa eli vähintäänkin puolet.   

Minusta edelleen on hyvä pääsääntö se, että kutsunut tai pyytänyt on se, joka maksaa, erityisesti silloin kun toiseen on vasta tutustumassa. Samalla muistaen, ettei se, että tarjoaa vaikka sitten päivällisen tai teatteri esityksen tai mitä nyt keksiikin ehdottaa yhdessä tehtäväksi niin, jos siitä aiheutuu kuluja, niin siten ei voi ostaa toista puolelleen, tai saada välillisesti ostettua toiselta seksiä, edes yhtä kertaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän