Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin säästän satoja, ehkä jopa tuhansia euroja vuodessa

Vierailija
06.09.2017 |

lakkaan ostamasta näitä turhuuksia: tiskirätit, huuhteluaine, kauppakassit (siis muovipussit), kampaamopalvelut, kaikki krääsä esim koriste-esineet, talouspaperi, ylipäätään kaikki mitä ilman pystyy varmasti elämään. Kaiken järjen mukaan mulla on vuoden päästä hyvin rahaa tilillä. Niin varmaan:D Mutta kertokaas vinkkejä mitkä muut kannattaa jättää kaupan hyllylle??

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin että säästän yli 300 euroa vuodessa pelkästään sillä, että alan käyttää omia kankaisia kauppakasseja. Ap

Eli aikaisemmin ostit yli 4 muovikassia joka ikinen päivä? No kyllä kannatti siirtyä kangaskasseihin.

Laskinko väärin? Maksaako ne noin 0,20 euroa kpl? Ap

Vierailija
22/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo elämäntapa mahdollisti asuntolainan loppumisen 35-vuotiaana. Olin parin tonnin duunari. Kun ei kiinnosta roina, niin säästyy pienestäkin palkasta.

Minulla taas ei ole mitään kiirettä maksella asuntolainaa pois niin kauaa kun korot pysyvät alhaalla. Jo nyt laina on minulle ilmainen, ja itseasiassa tuo kolikoita kukkaron pohjalle joka kuukausi.

No meillä on jäljellä lainaa 10 v vielä. Sijoittamistaidot ovat puhdas 0.

Mielummin lyhennän lainaa, jokainen euro on viimeisestä erästä pois.

Ollaan 2 v sisällä myyty tarpeetonta, suurimpana kesämökki ja 2 autoa. Paljon irtaimistoa, huonekaluja ja myös ihan polkupyöriä. Rahat ovat laitettu asuntolainan lyhennykseen.

Vain tarpeetonta on myyty ja hölmöä on pitää rahaa tilillä makaamassa.

Tuskin mulla on töitä enää 10 v päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että menee noin 7 muovipussia viikossa. Ap

Vierailija
24/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan lyhennetty yli 5 v lyhennykset. Vain myymällä tarpeetonta ja lyhentämällä lainoja pois.

Harmi, kun ei ole enempää autoja eikä mökkejä.

Vierailija
25/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan 2 v sisällä myyty tarpeetonta, suurimpana kesämökki ja 2 autoa. Paljon irtaimistoa, huonekaluja ja myös ihan polkupyöriä. Rahat ovat laitettu asuntolainan lyhennykseen.

Asuntolainaa minulla on jäljellä 17 vuotta ja jo nyt asuntolaina on kuluton kun lyhennysten sijasta olen rahat sijoittanut, Vielä muutama vuosi niin tuotoilla maksan sitten lyhennyksetkin halutessani. Typeräähän se olisi maksaa lainaa pois ylimääräisillä ja säästää alle 1% korkomenoja, kun sijoittamalla se raha saa sille 4-7% tuoton vuodessa. Eli Jokainen sijoitettu euro tuottaa 3-6 centtiä rahaa nettona sen sijaan että säästäisin alle 1 centin. Jos taas joudun työttömäksi tai korot nousevat, voin lunastaa sijoitukset ja maksaa bullettina velat pois. Tällöin tilanne olisi sama kuin ennakkoon lyhentämällä, paitsi olen tuon pääoman tuoton saanut omaan taskuuni.

Vierailija
26/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpöntön reunaan ripustettavat/liimattavat  tuoksuhässäkät

Vierailija
27/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo elämäntapa mahdollisti asuntolainan loppumisen 35-vuotiaana. Olin parin tonnin duunari. Kun ei kiinnosta roina, niin säästyy pienestäkin palkasta.

Minulla taas ei ole mitään kiirettä maksella asuntolainaa pois niin kauaa kun korot pysyvät alhaalla. Jo nyt laina on minulle ilmainen, ja itseasiassa tuo kolikoita kukkaron pohjalle joka kuukausi.

Eli todellisuudessa nettovarallisuutenne on laskenut reilusti 2 vuoden aikana. Onnittelut "fiksusta" taloussunnittelusta.

Vierailija
28/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samanlaisia konsteja turhan rahanmenon estämiseksi. Pesuaineista ym. valitsen kilohinnaltaan halvimman. Ostan laadukkaita tuotteita, jotka kestävät kauan ja käytän ne loppuun. Tämä koskee ainakin kenkiä, ulkovaatteita, alusvaatteita ja kodinkoneita. En shoppaile, käyn kaupoilla vain silloin, kun jotain oikeasti tarvitaan. En osta kirjoja, aikakauslehtiä enkä levyjä, vaan käytän kirjastoa. Ja niin edelleen. Näin elän mukavaa elämää eikä oikeasti tarvitse tinkiä mistään rahan takia. Säästyneet rahat käytän asumiseen, sijoittamiseen ja matkailuun. Olen keskituloinen.

Vierailija
29/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-osta käytettynä kaikki mitä voit

-vaihda shampoot yms. edullisempaan

-tee tiskirätit vanhoista froteepyyhkeistä, voi heittää pois tai pestä

-kuluta lakanat yms. loppuun ennen uusien ostamista, kolmet riittää kiertoon

-mieti jokaisesta tavarasta, vaatteesta, irtolehdestä, take away-kahvista jne. tarvitsetko

- jos auto on pakollinen, yhdistä ajoja

-jos asut omakotitalossa, kilpailuta jätehuolto, tee jätettä mahdollisimman vähän, lähes kaiken voi kierrättää, hanki kompostori, halvin pönttö maksaa muutaman kympin

Vierailija
30/53 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin että säästän yli 300 euroa vuodessa pelkästään sillä, että alan käyttää omia kankaisia kauppakasseja. Ap

No, tuo on 5 kpl kahdenkymmenen sentin pusseja joka arkipäivä! Meitä on vain kaksi joten isompi ostoskerta on n. joka toinen viikko ja täydennysostoksia 1-2 kertaa viikossa ja silloin on mukana kangaskassi. Joten meillä menee vain 2 €/kk muovikasseihin ( n. 25 €/vuosi). Ja käytetään ne kassit useampaan kertaan.

Vierailija
31/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän lapsettomuudella n. 600 euroa kuussa. Suosittelen lämpimästi. Jää mukavasti rahaa elämiseenkin.

Mihin tämä perustuu?

Vierailija
32/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän lapsettomuudella n. 600 euroa kuussa. Suosittelen lämpimästi. Jää mukavasti rahaa elämiseenkin.

Mihin tämä perustuu?

Rautalankaa: Pienempi  asunto -> pienemmät asumiskustannukset. Pienemmät ruokakustannukset, vaatekustannukset + muu lapseen tarvittava sälä.

ohis

Vierailija
33/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maassa jossa on maailman paras hanavesi ei voi kuin ihmetellä sitä, että ihmiset tuhlaavat rahansa pulloveteen.

Nimenomaan - Tätä olen aina suuresti ihmetellyt!

Vierailija
34/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ap siivoat vaikka kaatuneen maidon tai veden jos sinulla ei ole tiskirättejä tai talouspaperia? Onko kuitenkin siivousta varten joku rätti ostettuna?

Käytän riepuja. Ap

Nimenomaan, vanhat vaatteet ja lakanat ovat hyviä lattioiden, kaappejen ym pesussa.

Vierailija
35/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu?

Keskimääräisen esikoislapsen kustannukset (ilman ansionmenetyksiä) jyvitettynä 18 vuoden ajalle.

Vierailija
36/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sellaista ketjua ei av: lla ole vielä keksitty, johon ei palstavela tulisi pätemään

Vierailija
37/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lehtitilauksia/kanavapaketteja ei tarvitse..hyödynnä kirjasto😊Vaatteita vain ne mitä tarvitaan,ennakoi ennakoi ennakoi eli kierrä aina kun käyt kaupoilla vaatepuolet ja tutki onko alessa jotain mitä tarvitaan.Joululahjat/lasten kaverisynttärilahjat kannattaa myös kaivella ennakkoon kaappiin jos näkee halvalla.Ihminen ei tarvitse lakanoita/astioita yms myöskään paljon.Ja tosiaan harkitse lemmikkiä..se vie rahaa,tähän tosin voi sanoa että harkitse myös lapsia😃Jos suvussa/lasten kummina yms on joku joka haluaa lahjoa lapsia niin toivo joko käytännöllistä esim.meillä anoppi ostaa monesti kenkiä mitkä kalliita ja kummeilta jos kysyvät toivottu lippuja uimaan/leffaan/hoploppiin juttuihin mitkä maksaa,mutta piristää arkea.Auto on,mutta mieti voiko joskus liikkua muuten..jalan/pyörällä.Seuraa sosiaalista mediaa/lehtiä ja hyödynnä ilmaistapahtumat..käydään monesti vkl jossain lounaalla makkaralla tai hernekeitolla😃Vertaile hintoja kaupassa,välillä voi syödä puuroa tai vaikka halpaa höttömakaroonia kun syö muuten monipuolisesti.Hyödynmä kausituotteet,nyt esim.kukkakaalia täällä saanut todella halvalla.Kotona älä pese pyykkiä turhaa..paljon on ihmisiä että joka ilta vaatteet pyykkiin..itse pesen vain likaisia ja täydet koneet aina,muutenkin vettä/sähköä kannattaa pihistää.Omat eväät kulkee meillä mukana töihin ja vaikka lasten kanssa liikkuessa,kahviossa joku pillimehu on 4kertaa kalliimpi kuin kaupassa.

Vierailija
38/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hygieniatuotteet aina alennuksesta. Esim hammastahna, shampoo, saippua, dödö. Myös muut kodin puhdistusaineet. En ole vuosiin ostanut näitä normaaliin hyllynreunushintaan.

Vierailija
39/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sellaista ketjua ei av: lla ole vielä keksitty, johon ei palstavela tulisi pätemään

Pätemään? Tuo on ihan validi tapa säästää rahaa olettaen, että sen rahan todella ohjaa säästötilille, rahastoihin, osakkeisiin tai muuten syrjään. Muutenhan se menee vain kulutukseen, eikä se ole varsinaisesti mitään säästämistä ainakaan taloustieteen näkökulmasta.

Vierailija
40/53 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. Joo. Mun pitäisi kaiken järjen mukaan olla jo miljonääri.. Missä vika? En tee enkä osta ikinä mitään turhaa. En ikinä. Ja rahaa ei ole yhtään sen enempää. Sitten kun tarvitsen hoisut, kengät tai kinuan uutta petaria 20 vuotta vanhan tilalle, mies muistaa kyllä kertoa kuinka tuhlailevainen olen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä