Just makselin laskut pois, jäi 87 euroa loppukuulle - ja neljälle seuraavan kuun ensi päiville.
Eikä siinä vielä kaikki, todennäköisesti ainakin yhden laskun eräpäivää pitää siirtää noin 1½ viikolla. Juu toimeentulotuen asiakas, tai "asiakas" jos niin sviddu haluatte olen. Jerkkua herkkua tää on vaan. Join me! Join me! Join me in whatewer...
Ei silti, safkaa on pakkasessa ja jääkaapissa useammalle päivälle. Ei tää ihan toivotonta "Toivotonta!" ole.
Mut, hei pitää kiirehtiä bileisiin, juhlimaan as you know it. Tai sit vaan ihan nukkumaan ja huamena haeskeleen "työkokeilupaikkoja."
Siis jos oikeesti kiinnostaa luopua työpaikastanne, niin pliis tehkää se. I'm ready!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikki laskut tämän kuun osalta jo maksettuna, seuraava palka tulee minulle 31.9 ja miehelle 5.10. Käyttötilillä jäljellä 2317,62 euroa kahden keski-ikäisen ruokaan ja bensaan.
Anteeksi, mutta miten voit elää noin ja nukutko yösi hyvin?
Miten voi kahden keski-ikäisen aikuisen raha-asiat olla noin retuperällä, että käyttötilillä on vain pari tonnia?![/quot
Puhuin ainoastaan käyttötilistä, säästötili on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä laskuja teillä ihan oikeasti ihmiset on? Itselläni on asumiskulut n. 130e(sähkö, kiinteistövero, vesi), vakuutukset n.100€ ja puhelinlasku n 20€ kuukaudessa. Mistä kaikesta nyt jään paitsi, kun ei ole sitä laskupinoa?
Lääkkeet, kaasu, vesi, sähkö, kotivakuutus, sairausvakuutus, henkivakuutus, nyt kolme erikoisairaanhoidon maksua, työpaikkaliikenne (220 eur./kk), vuokra, puhelin...
Unohdin opintolainan 130 e./kk ja harrastuksen 60e./kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikki laskut tämän kuun osalta jo maksettuna, seuraava palka tulee minulle 31.9 ja miehelle 5.10. Käyttötilillä jäljellä 2317,62 euroa kahden keski-ikäisen ruokaan ja bensaan.
Minulla on kahden lapsen yksinhuoltajana tonni enemmän käyttötilillä, kun voin elatusmaksuilla ja lapsilisillä maksaa juoksevat kulut. :D Menot kun suhteuttaa tuloihin voi hengittä vapaammin.
Todennäköisesti me velattomina ja aikuisten lasten vanhempina yksinkertaisesti elämme leveämmin, syömme paremmin ja matkustelemme useammin, kuin sinä yksinhuoltajana.
Myös sinulle tiedoksi, että puhuin käyttötilistä, en säästötilistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän ne laskut oli?
Sellaisia pakollisia kuten netflix, hbo parin kuntosalin jäsenyys sekä muutama sisutuslehti ja yksi naistenlehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän ne laskut oli?
Helvetin halpaa pitää itsensä auton omistavana ja ajokortillisena työnhakijana. No, kai mä voisin luopua autosta ja ajokortistanikin, ja siitä työnhausta samalla. Vielä viime viikolla kysysttiin onko ajokortti ja oman auton köyttömahdollisuus.
Just kidding, ainahan mä duunia saan ilman ajorttia!!!!!
Onko se jotenkin hienompaa wt:nä laittaa sitä englantia sinne tekstin sekaan?
Vierailija kirjoitti:
säilytyskaappi 20e/kk.
Virustorjunnasta on turha maksaa mutta mikä ihme on säilytyskaappi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kahden lapsen yksinhuoltajana tonni enemmän käyttötilillä, kun voin elatusmaksuilla ja lapsilisillä maksaa juoksevat kulut. :D Menot kun suhteuttaa tuloihin voi hengittä vapaammin.
Todennäköisesti me velattomina ja aikuisten lasten vanhempina yksinkertaisesti elämme leveämmin, syömme paremmin ja matkustelemme useammin, kuin sinä yksinhuoltajana.
Myös sinulle tiedoksi, että puhuin käyttötilistä, en säästötilistä.
Puhuin itsekin vain käyttötilistä, kuten sinäkin. Ei ollut puhetta velattomuudesta, säästöistä ja sijoituksista. Asumme osan vuodesta työni takia ulkomailla, joten matkustaminen ei ole se meidän juttu.
Lääkkeet, kaasu, vesi, sähkö, kotivakuutus, sairausvakuutus, henkivakuutus, nyt kolme erikoisairaanhoidon maksua, työpaikkaliikenne (220 eur./kk), vuokra, puhelin...