Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lopettanut uutisten lukemisen

Vierailija
06.09.2017 |

... koska ne ovat olleen niin kauheita muutaman viime vuoden aikana. Kohtalotovereita? Mihinköhän tämä johtaa? :/

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mihin johtaa se, ettei seuraa uutisia? Vai mihin maailman nykytila johtaa?

Minäkään en kovin paljon uutisia seuraa. Ei vaan jaksa kaikkea sitä negatiivista. Tiedän, että maailma on paha paikka. Ei minun tarvitse päivittäin kuulla, kuinka paha.

Vierailija
2/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lue uutisista kuin otsikot koska suurin osa niistä suututtaa jo aivan tarpeeksi otsikkotasollakin, esmerkiksi kaikki turvapaikkajärjestelmän väärinkäyttäjiin liittyvä uutisointi. LIsäksi valtamedian uutiset ovat niin väritettyjä, että en lue niiden yksipuolista propagandaa enkä poliittista rienausta, josta esimerkkinä on kaikki Yhdysvaltain presidentti Trumpia koskeva uutisointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en kovin paljon uutisia seuraa. Ei vaan jaksa kaikkea sitä negatiivista. Tiedän, että maailma on paha paikka. Ei minun tarvitse päivittäin kuulla, kuinka paha.

No maailman nykytila...

-Ap

Vierailija
4/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin melkein, kun ei vaan jaksa kiinnostaa riittävästi.

Vierailija
5/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sitä suunnittelen...ahdistaa kun seuraa mitä maailmalla ja kotinurkillakin tapahtuu...

Vierailija
6/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on pahin uhkakuvanne? Olen niin järkyttynyt kun koko elämäni aikana ei ole tullut mieleenkään että sota tms olisi mahdollinen.

-Ap

Vierailija
7/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun seuraa AV:ta.

Vierailija
8/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tuollaisia ihmisiä, mä haluan aina tietää mitä ja missä tapahtuu.

Vierailija
9/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ylellä vai maikkarilla lukemassa? 

Vierailija
10/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se johda muuhun kuin sinun henkilökohtaiseen tietämättömyyteesi maailman menosta.

Vierailija
11/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuosi muiden kuin paikallisuutisten lukemisen. Media lietsoo pelkoa ja vähääkään, kun jaksaa ottaa asioista selvää muualta, kuin perinteisistä medioista, tajuaa kuinka paljon tärkeitä uutisia jää uutisoimatta. Uutiset ovat vääristynyt ja yksipuolinen kuva maailmasta.

Vierailija
12/34 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on pahin uhkakuvanne? Olen niin järkyttynyt kun koko elämäni aikana ei ole tullut mieleenkään että sota tms olisi mahdollinen.

-Ap

Minkä ikäinen olet? Itse olen syntynyt -70-luvun lopulla. Minun lapsuudessani pelättiin ydinsotaa (tähtien sota - varustelu, ei elokuva), samoin edelliset pelkäsivät ydinsotaa (Kuuban kriisi). Hyvä jos joku on siltä välttynyt :D663

Vierailija
13/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Minkä ikäinen olet? Itse olen syntynyt -70-luvun lopulla. Minun lapsuudessani pelättiin ydinsotaa (tähtien sota - varustelu, ei elokuva), samoin edelliset pelkäsivät ydinsotaa (Kuuban kriisi). Hyvä jos joku on siltä välttynyt :D663

Olen sinua varmaan muutaman vuoden nuorempi. Itse en muista tuota ydinsotapelkoa, olin liian pieni ymmärtämään sitä. Auttaako se jotenkin suhteuttamaan tätä nykyistä kriisiä?

-Ap

Vierailija
14/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ajatus. En ole enää aikoihin seurannut aktiivisesti uutisia. Ainoastaan silloin tällöin, että suurin piirtein tiedän, missä mennään. Useimmista pahoista uutisista kuultuani en edes reagoi huomattavan tunteellisesti, vaan olen vain apealla tavalla kyllästynyt niihin. Jos tapahtuu jokin poikkeuksellinen tragedia esim. Suomessa, reagoin yleensä kyllä tunteellisestikin.

15/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no kai ihmisen kannalta pahin uhka on ydinsota tai sitten ympristön tuhoutuminen. Tuleehan ne jos on tullakseen, luki uutisia tai ei.

Vierailija
16/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ajatus. En ole enää aikoihin seurannut aktiivisesti uutisia. Ainoastaan silloin tällöin, että suurin piirtein tiedän, missä mennään. Useimmista pahoista uutisista kuultuani en edes reagoi huomattavan tunteellisesti, vaan olen vain apealla tavalla kyllästynyt niihin. Jos tapahtuu jokin poikkeuksellinen tragedia esim. Suomessa, reagoin yleensä kyllä tunteellisestikin.

No se on hyvä, että joku vielä reagoi johonkin. Mulla on ilmeisesti valuneet reaktiot johonkin, kun katson vaan, missä räjähti, kuka räjäytti ja kuinka monta kuoli. Keskitynkin nyt tunteiden piilottamiseen, ettei vaan lipsahda vihapuhetta mihinkään, sillä koko yhteiskuntajärjestys kuulemani mukaan riippuu keinotekoisten positiivisten pullakahvijuttujen varassa.

Vierailija
17/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin vuosi muiden kuin paikallisuutisten lukemisen. Media lietsoo pelkoa ja vähääkään, kun jaksaa ottaa asioista selvää muualta, kuin perinteisistä medioista, tajuaa kuinka paljon tärkeitä uutisia jää uutisoimatta. Uutiset ovat vääristynyt ja yksipuolinen kuva maailmasta.

No sehän on selvää, että uutisten maailman täyttävät kielteiset ja yllättävät tapahtumat. Kun 500 lomalentoa sujuu normaalisti, mutta yksi myöhästyy 1,5 vuorokautta, niin se yksi on uutinen, muut eivät. Ja vain harvassa maassa asiat ovat niin huonosti kuin uutisista voisi päätellä. Good news is no news.

Vierailija
18/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se huono asia että yhä useampi käpertyy itseensä eikä enää tavallaan edes välitä siitä mitä tapahtuu? Miten täältä "masennuksen" suosta voisi päästä ylös? Esim minä en ole erityisen masentuvaa tyyppiä muuten...

-Ap

Vierailija
19/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakolaisten pitää tehdä niin paljon suvaitsevaisuuden vastaista työtä.

Vierailija
20/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisnarkki kirjoitti:

Ei se johda muuhun kuin sinun henkilökohtaiseen tietämättömyyteesi maailman menosta.

Siihen se johtaa valtamedian propagandan seuraaminenkin.