Kantokopassa nukuttaminen ulkona
Mitä mieltä olette, voiko 3 kk vauvelia nukuttaa vaunujen kantokopassa parvekkeella? Ajattelin että jos laittaisin kantokopan vielä äippäpakkauksen pahvilaatikkoon, ni ei vetoa tulis altapäin. Kun en saa siirrettyä vaunuja partsille niin olen sisällä joutunut nukuttaan. Parveke muuten tosi suojainen eikä tuuli pääse sinne, mutta onko silti liian avonainen kun ei vaunujen kuomu ole suojana. Hitsi kyl se taitaa liian suojaton olla...
Kommentit (4)
Meillä on ahdas asunto ja vaunujen kuljettaminen partsille vaatis huonekalujen siirtelyä. Oon nukuttanut siis kantokopassa seuraavasti: Poika talvihaalarissa koppaan (kovilla pakkasilla lisäks täkki tai makuupussi). Koppaan tietysti läppä kiinni. Koppa pöydälle ja päälle virittelen viellä harson. Nyt kun poika on liikkuvaisempi en uskalla enää pitää pöydällä vaan laitan matalalle korokkeelle. Lattialle en uskalla laittaa kun uskon betonin hohtavan liikaa kylmää. Meillä on lasitettu parveke, joten on tietysti jo sinälläänkin suojasempi. Voisin silti nukuttaa tavallisellakin suojaisella parvekkeella, jos virittelisin harsoa ja jotain muutakin suojaa. Parvekevaunuja ollaan aateltu hankkia, kun poika ei enää pitkään mahdu siihen kantokoppaan, ois sinänsä ollu ihan sama hankkia ne jo aikaisemmin, ja niitähän saa jopa ihan ilmaseksin käytettynä.
laita siihen laatikkoon ja sitten vielä pääpuolelle harso laatikon reunojen yli niin varmasti suojaa näillä keleillä ihan tarpeeksi.
Olen tässä meinannut, että kun pääsis tästä kiertelee kirppiksiä, niin jos löytyis halvat vaunut. Mietin kanssa että saahan siihen harson viritettyä niin, että suojaa, mut taidan kuitenkin nyt ottaa asiakseni hankkia ne toiset vaunut...
Niitä saa esim. nettikirppiksiltä tosi halvalla (joskus ilmaiseksikin). Itse maksoin ihan hyväkuntoisista, tosin vanhoista Emmaljungista 25 euroa. Olen käyttänyt niistä vain ratasosaa, johon nostan oman kantokassin. Meillä ei ole talossa hissiä, joten en saa varsinaisia vaunuja partsille.