Mitäs mieltä olette tästä nimestä?
eli Mikke Pekka Ilmari
Me ollaan väännetty ja käännetty pojan nimeä ja tuntuu ettei mikään olisi se oma nimi. Mistä sen muuten tietää? :-)
Pekka Ilmari on nimessä " pakko" olla, mutta tuo etunimi on tosi vaikea.
Isäntä haluaa että se alkaisi M-kirjaimella, mutta musta tuntuu että kaikki kivat on jo käytössä.
Itse poika on tosi kiltti, (kuukauden kokemus), pitkät sormet, ja pieniluinen...
Kommentit (17)
Mikke-Pekkaa viivalla...
Hyvän nimen poika sai ja voihan häntä kutsua Mikke Pekaksi näinkin. Meilläkin käytetäään (he itsekin) välillä tyttöjen molempia nimiä vaikkei viivaa olekaan.
Itse en pidä Mikke nimestä, kuulostaa lempinimeltä Mikaelille. Ekana tuli minullekin mieleen Ukko-Pekka, liikaa k-kirjaimia.
Ja Mikke Pekka Ilmarissa tosiaan mukavaa " Ukko-Pekkamaisuutta" . Mukava M-nimi on myös Miska :)
Mun mielestäni Mikke on vähän liikaa lempinimimäinen. Mieluummin vaikka Mikko tai Miro.
Minuakin nimessä häiritsee vähän tuo kk:n paljous, mutta ei se nyt niin kovin pahalta kuulosta. Mikke-nimi ei ole oikein minun makuuni, mutta jos itse pidätte siitä, mikäpä siinä. Mitä pidätte näistä:
Miko
Miiko
Miklas
Miikkael
Mirko
Muutama ehdotus vielä:
Mitja Pekka Ilmari
Manu Pekka Ilmari
Masi Pekka Ilmari
Miki Pekka Ilmari
Mortti Pekka Ilmari
Miika/Miikka Pekka Ilmari
Milo Pekka Ilmari
Mikki Pekka Ilmari
Mitro Pekka Ilmari
Miksu Pekka Ilmari(vai 1 Miksu tällä hetkellä ;o))
Mino Pekka Ilmari
Misa Pekka Ilmari
Miiro Pekka Ilmari
Mikke on minusta kivan kuuloinen pojan nimi. Reipas ja erikoinen, olematta liian erikoinen. Rimpsuna Mikke Pekka Ilmari minustakin kuulostaa kovin kkkk -voittoiselta, mutta harvoinhan tuota koko nimeä käytetään.
Minusta M-nimistä löytyy tosiaan paljon ihania vaihtoehtoja, kuten Miikka, Miika, Miska ja vähän erikoisemmat Misael ja Miklas.
hiukan taiteellisen kuuloinen nimiyhdistelmä, luovuutta nimessä.
Pidän!
Mikke Pekka Ilmari on ihan hauska, eikä tuo kkkk häiritse minua negatiivisessa mielessä. Nimi on ehkä hieman " hupaisa" , sillä tavalla että jos tapaisin poikanne isona, voisin kuvitella hänen olevan hauska veikkonen nimen perusteella. Mutta tokanimet tulevat harvoin esiin, joten tämä virnemäinen piirre pysyisi enemmistöltä salassa.
Sellaisia mielikuvia kuitenkin tulee.
Mikke etunimenä on ponnekas ja ytimekäs.
Unohtakaa hetkeksi koko nimiasia, (jos vain suinkin pystytte:)...) ja sitten parin päivän tauon jälkeen se takaisin mieleen, ehkä nimen " oikeellisuus" valkenisi tällä tavoin!
T: nimimerkki " kokemusta on" , joka vaihtoi 1vrk ennen ristiäisiä vielä tokanimen toiseen, koska " helmi" löytyi vasta silloin!;)
En tykkää kyllä yhtään tuosta Mikke-nimestä. Pekka Ilmari on ok, mutta tuo Mikke.. Minusta kauhean lempinimimäinen, ja sitten vielä kun kyseinen nimi oli todella vakiintunut lempinimi nuorella naisella kouluaikana.. (en tiiä vaikka ois vieläkin..)
Mutta kuvittelisin sellaiseksi nimeksi että kun lapsi kertoo joskus vanhempana nimensä, niin joku kysyy että *niin mut mikä sun oikee nimi on..*
glemei
Meidän sukua on itäsuomesta ja siellä päin aina kaikkien nimet käännetään eikä näin ollen käytetä sitä oikeata nimeä.
Tämän vuoksi olemme hakeneet sellaista nimeä mitä ei tarvitsi vääntää.
Kommentteja:
Abacon ehdotus: MARTTI , ei käy on jo käytössä
Aksu123; MARKUS - ukin nimi on Markku, liian lähellä, MIKAEL, myös käytössä mutta siitä tulee kuitenkin Mikki tms, MATIAS käytössä mutta ei niin lähellä, tätä olen myös maistellut.
SaanaMaria: MISKA on isoveljen nimi
MiuMau77: MIKKO oli kuollut poikaystäväni ja isosisko on taas MIRA, Miro liian samanlainen.
A_n_u: Miko ja Miiko kysytään mieheltä, Miklas, taitaisi mennä sekaisin Niklaksen kanssa, Miikkael , Mirko eivät oikein sovi sukunimen kanssa.
Körömölli: Sinullahan oli paljon ehdotuksia:
Mitja Pekka Ilmari - Mitja kuulostaa tytön nimeltä
Manu Pekka Ilmari -ei
Masi Pekka Ilmari -ei
Miki Pekka Ilmari - tätä ollaan myös mietitty
Mortti Pekka Ilmari -ei
Miika/Miikka Pekka Ilmari - listalla ollut myös
Milo Pekka Ilmari -ei
Mikki Pekka Ilmari -löytyy jo
Mitro Pekka Ilmari -ei
Miksu Pekka Ilmari(vai 1 Miksu tällä hetkellä ;o)) Miska sekoittaa
Mino Pekka Ilmari -ei
Misa Pekka Ilmari - minä kyllä, mies Mikkelin kiuas, joten ei
Miiro Pekka Ilmari -ei
Yksi myös mitä ollaan mietitty olisi Iiro Pekka Ilmari, mutta sitten M-sarja katkaisi...Tai oikeastaan haluaisin Iivon mutta kun sekin on ex-poikaystävä, isäntä ei anna lupaa--
Mico Pekka Ilmari
tai
Matias Pekka Ilmari
(soinnuta sitä etunimeä sukunimen kanssa enemmän. Miehellä kun nimi pysyy kauan. Älä niinkään välitä noista pakollisista muista nimistä)
Tosi hyviä nämä molemmat nimiyhdistelmät.
Mitä erilaisempi sitä parempi.
Tosin kivalta kuullostaa...
etunimeksi
Mikke-Pekka
tai
Miki-Pekka
varmasti harvinaisia...
Mikke-Pekka Ilmari
Miki-Pekka Ilmari
Mukavia nimen miettimis hetkiä!
Poika sai sunnuntaina nimen, ja siitä tuli Mikke Pekka Ilmari.
Isäntä ei oikein " lämmennyt" yhdysnimelle, Mikke-Pekka, mutta huomaan että itse käytän sitä...