Autatko tarvittaessa taloudellisesti omia vanhempiasi?
Onko aikuisilla lapsilla velvollisuus auttaa taloudellisesti eläkeikäisiä vanhempiaan, jos heillä tulee tiukka paikka? Esim.ei säästöjä, ja tulee jokin iso lasku maksettavaksi eikä rahaa ole maksaa ko.laskua?
Kommentit (18)
Ei taida riittää omilla vanhemmilla ylpeys kysyä apua aikuisilta lapsilta.
Ei ole tarvetta. Toisin päin menee enemmän, kun ostavat esim. lapselle vaatteita. Mutta jos olisi tarvetta ja voisin, niin auttaisin.
Olen auttanutaökoholisoituneita vanhempiani useasti. Aina toivonut että tajuaisivat hieman hävetä ja muuttaa tapojaan.
Koen sen velvollisuudekseni, vaikka ymmärrän myös jos joku ei.
Oma sydän ei vaan kestä kun ovat huonossa jamassa ja jääkaapissa vain valo.
Mun äiti on auttanu mua, joten mä autan sitä, jos tarpeen. Isukki sen sijaan lähti hakemaan sitä tupakkaa kioskilta, joten sitä ei tarvi autella, kun ei ole paljoa näkynyt.
Mulla on ihana äiti, jota kyllä voisin auttaa rahallisesti jos olisi tarvis. Ei ole vielä tarvinnut. Autellaan kyllä muutoinkin toisiamme.
Auttaisin, jos apua tarvitsisivat, mutta kun eivät tarvitse.
Me autetaan molempien vanhempia. Miehen vanhemmat asuu ilmaiseksi omistamassamme asunnossa. Appiukko ajaa omistamallani autolla. Äitini taloon on teetetty esim kattoremontti puhumattakaan pienemmistä rempoista sun muista omakotitalon kuluista.
Itse olemme ihan keskituloinen lapsiperhe. Olemme tietenkin joutuneet näiden muiden menojen takia tinkimään itse. Joskus toivoo että tämä loisiminen jo loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Me autetaan molempien vanhempia. Miehen vanhemmat asuu ilmaiseksi omistamassamme asunnossa. Appiukko ajaa omistamallani autolla. Äitini taloon on teetetty esim kattoremontti puhumattakaan pienemmistä rempoista sun muista omakotitalon kuluista.
Itse olemme ihan keskituloinen lapsiperhe. Olemme tietenkin joutuneet näiden muiden menojen takia tinkimään itse. Joskus toivoo että tämä loisiminen jo loppuisi.
Miksi suostutte tuohon?
Auttaisin ehdottomasti vaikka ei ole tarvinnut
Tietenkin kaikki auttavat jatkuvasti maksamalla huikeita eläkemaksuja, miten muuten ne puuttuvat 3/4 nykyeläkkeistä muka saataisiin katettua?
Sitä varten on erilaisia tukia jos ei rahat meinaa riittää. Itsellä pienet tulot ja oma perhe hoidettavana. Toki välillä jotain pientä kivaa omille vanhemmille.
Hah hah. Meitä ei lasten tarvi taloudellisesti auttaa:)
Saisi hävetä silmät päästä jos ei rahat riittäisi. Me autetaan lapsia ja on ilo tehdä sitä.
Autan mielelläni isääni, joka oli yksinhuoltaja ja teki kahta työtä elättääkseen meidät. Hän on auttanu mua niin paljon, että hyvin toimeentulevana on ihana auttaa.
Poikani maksaa mulle 1000 euroa kuussa plus kaikki lomamatkat. Tänä syksynä vielä edessä ainakin matka Lappiin ja marraskuussa ulkomaille. En ole valinnut vielä kohdetta. Hän on hyvässä asemassa ja tosi hyvät tulot. Hän on sitä mieltä,että se on minun ansiota, että kasvatin hänet menestyjäksi. Olin rakastava,mutta tiukka äiti. Hänen kaveri kutsuivat minua vääpeliksi. Vaimo auttaa omaa äitiään.
Oon hyvillä palakoolla ollu pohojalaanen eikä renkää lasten meitä auttaa, notta, notta tyätä on tehty ja rahaa on omastakin takaa notta sitä sitten annetahan lapsillekkin kun tuloovat käymähän. Ei tarvi tyhyjin taskuun lähtiä kotua sinne etelähän vaan ainon enemmän rahaa kuin tullessa, notta näin meillä. Eihän sitä kehtaasi omilta lapsilta apua pyytää eikä semmoosta tarvettaa ooo näköpiirissä notta notta.
Onko ne juapotellu ne muut kun ei rahaa oooo? Tätä tarttee ihimetellä?
No ei tietenkään ole. Vanhemmat voi mennä sosiaalitoimesta hakemaan rahaa välttämättömiin laskuihin jos niihin ei muuten varaa heillä ole.