Asiakaspalvelijat! Kerrotaan tähän typerimpiä valituksen aiheita asiakkailta
Itse olen pikaruokaravintolassa töissä ja eräs asiakas valitti, kun keittiön lattioita pestiin aukioloaikana, eikä tietenkään voinut valittaa paikan päällä, vaan anonyymisti sähköpostilla.
Kommentit (24)
Se kun tullaan palauttamaan jotain tavaraa kauppaan vaikka kyseistä tavaraa ei meillä myydä, ja ilman kuittia tietenkin. Eikä ymmärretä vaikka kuinka rautalangasta väännön, että en voi sitä tavaraa ottaa enkä siitä rahaa antaa. Näin rautakaupassa.
Yksi yli muiden minun alallani. Työskentelen operaattori liikkeessä mihin minulle kuuluu myyjän työt eli myyminen ja siihen kuuluu asiakaspalvelu mutta tänä päivänä suomalaisilla on unohtunut käsite mitä asiakaspalveluun kuuluu. Mietitään päivittäistä ongelmaa: Ostat puhelimen ja siihen liittymän, siihen ei kuulu puhelimen asennuksia mm: sähköpostia tai vastaavaa. Kauppa sisältää sim kortin asennuksen puhelimeen ja thats it. Ei ymmärretä kun ei ole koulutusta vastaaviin asennuksiin vaan pidetään oletus arvona, joka sitä paitsi kuuluu laiteasennuksiin kouluttautuneille. Suututaan kun ei tehdä eikä ymmärretä kun yritetään neuvoa sellaiselle ihmiselle joka niitä tekee, parasta tässä on viellä se että oletetaan että kaikki tehdään ilmaiseksi. Päivittäistä viellä sellainen että tullaan asennuksiin tai vastaavaa viellä teetättämään liikkeeseen läppärit kourassa. En ymmärrä. Sama oravan pyörä ja valitus. Sellainen ohje ihmisille: älkää ostako mitään uusia älylaitteita jos ette osaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Hymyilin kuulemma liikaa. Samaisen asiakkaan mielestä työajalla ei myöskään saanut nauraa. Jälkeen päin mietin että olikohan joku mt-potilas ja luuli että hänelle nauretaan tms?
Näitä häiriintyneitähän riittää. Ei kelpaa hymy, ei neutraali perusilme ja hymyilläkin pitäisi. Eräs ei-näkövammainen kusipää halusi, että luettelen ääneen joka ikisen tuotteen hinnan viivakoodin luettuani (äijällä oli ostoksia täyden kärryn verran). Kassaa päin yskitään, aivastellaan, kosketellaan, ahdistellaan aivan surutta.
Ei enää ikinä noita hommia. Ihan kamalaa ei-ihmisarvoista työtä, jonka koneiden soisi korvaavan mitä pikimmiten.
Kala meni paistettaessa liian kippuraan, koska se oli liiaan vanhaa :D