Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajia täällä? Mitä hiustenhoitoainetta ja shampoota suosittelet kuiville, hauraille ja huonokuntoisille hiuksille?

Vierailija
05.09.2017 |

Jotain jolla saisi kiiltävät ja kosteutetut hiukset. Jotain joka oikeasti toimii.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISM, sitä saa vain kampaamoista!

Vierailija
22/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkätukkafoorumeilla sanotaan, että molekyylikooltaan vain kaksi öljyä, oliivi ja kookos, pystyvät tunkeutumaan kokonaan hiuksen sisälle (penetrating hair shaft). Luulisi niiden olevan silloin tehokkaimpia, mene ja tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ISM, sitä saa vain kampaamoista!

Totta, toimii ainakin mulla ja tuttavilla: http://livbox.bellablogit.fi/2015/06/24/uudet-cutrin-ism-tuotteet-pohjo…

Vierailija
24/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redkeniä suosittelen minäkin. All Softia antamaan kosteutta ja Extremeä korjaamaan vaurioita. Lisäksi jotain hiuksiin jätettävää, kosteuttavaa hoitoainetta, esim. KMS California Moist Repair tai Bonacure Moisture Kick. Ja hiusöljyä latvoihin, esim. Wella Professionals Luminius Smoothing Oil. Öljyhoitoja kannattaa myös tehdä säännöllisesti koko kuontaloon, ihan perus kookosöljy (saa luontaistuotekaupoista ja isoimmista marketeista) käy vallan mainiosti. Jos hiuksesi ovat todella huonossa kunnossa, suosittelen käyntiä kampaajalla Olaplex -hoidossa, hintavaa, mutta todellakin toimii. Tuota Redkeniä ja muita hiustenhoitotuotteita saa muuten edullisesti verkkokaupasta Cocopanda.fi, ei kannata maksella kampaamoiden ja markettien ryöstöhintoja.

Vierailija
25/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään sitä huonokuntoista hiusta ei korjaa, siloittaa voi öljyillä, silikoneilla, mitkä lähtee taas seuraavassa pesussa pois. Ainoastaan uusi käsittelemätön hius on taas tervettä.. kunnes sen ehkä taas kemiallisesti käsittelee.

Juurikin näin! Mikään hoitoaine ei korjaa jo syntyneitä vaurioita kirjaimellisesti (vaikka niin lupaavatkin) vaan ikään kuin piilottavat vauriot. Hoitoaineilla hiukset saadaan näyttämään ja tuntumaan hyvältä, mutta siellä ne vauriot ovat hoitoaineen jättämän pinnan alla edelleen.

Jos jotain voi suositella, on olaplex-tehohoito kampaamossa ja mukaan olaplexin kotihoitotuote. Kallista kyllä, mutta hintansa arvoista. Ei tietenkään tee ihmeitä, mutta auttaa kyllä pärjäämään vaurioiden kanssa.

Vierailija
26/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redken Heavy Cream on hyvä. Jos on oikein kuiva ja huonokuntoinen.

En ole kampaamoalalla.

Vierailija
27/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset eivät ole kovin vaurioituneet mutta kuivat ja haluan silkkisyyttä/pehmeyttä, olisiko Redken shampoo ja hoitoaine paras valinta, vai onko Moroccan oil myös hyvä vaihtoehto samanlaisen tuloksen saavuttamiseksi?

Vierailija
28/41 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pesua ruissihtijauholla! Mä oon pessyt ihan tavallisella nyt, kun sitä on ollut kaapissa. Tämä ainakin toimii! Hiustenpesun tarve on nykyään kerta viikossa. Jauho lähtee helposti harjaamalla. Hoitoainetta ei tarvitse. En sitten tiedä talvesta, mutta voisin kokeilla silloin ensin yöksi kookosöljy ja aamulla ruisjauholla pesu.

Vierailija
29/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö 2025 pätee 2017 opit? Moroccan oil sarja ei muuten sopinut tälle hiukselle lainkaan.

Minkä kosteuttavien tuotteiden nimeen vannotaan nykyisin?

Vierailija
30/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein yksinkertaisin keino on helppo ja ilmainen. Eli kun olet pessyt sun hiukset, huuhtele ne lopuksi läpikotaisin erittäin kylmällä vedellä. Tällä tavalla hiussuomut sulkeutuvat, mikä puolestaan vähentää takkuisuutta ja lisää kiiltoa. 

Vierailija
31/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakset. 

Vierailija
32/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein yksinkertaisin keino on helppo ja ilmainen. Eli kun olet pessyt sun hiukset, huuhtele ne lopuksi läpikotaisin erittäin kylmällä vedellä. Tällä tavalla hiussuomut sulkeutuvat, mikä puolestaan vähentää takkuisuutta ja lisää kiiltoa. 

Sain kyseisen hiusten "säikäytysohjeen" eräältä brittikampaajalta, jolle valitin mun kiharien hiusten takkuisuutta ja kiillottomuutta. Sen sijaan, että hän olisi myynyt mulle toinen toistaan kalliimpia tuotteita, hän antoikin ilmaisen, mutta erittäin toimivan ohjeen:) 

Vierailija
33/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa laitoin hoitoaineen vaikuttamaan hiuksiini. Hiukset näytti ja tuntui todella hyvältä sen jälkeen. Sunsilk co-creations with argan oil. Colour on top conditioner.

Ja hiukseni eivät ole värjätyt. Mikään ei kuitenkaan estä käyttämästä tuota värjätyille tarkoitettua hoitoainetta. 

Vierailija
34/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö 2025 pätee 2017 opit? Moroccan oil sarja ei muuten sopinut tälle hiukselle lainkaan.

Ei. Sulfaatittomuus on nyt in eikä kukaan suosittele Redkeniä.

Vierailija
35/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hormoonien käyttö

Vierailija
36/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee löytänyt jo hyvän niksin kun vanha ketju.

Itse löysin joku tovi sitten hiusten kuivuuteen todella hyvän tuotteen.

L'orealin elvital, se violetti pullo.

Heti eka pesun/hoitoaine käytön jälkeen huomasi kuinka toimii, kosteuttaa.

Vierailija
37/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiusten kuivuus ja latvojen kaksihaaraiset hävisivät, kun vähensin sitä, mitä teen hiuksille. En värjää tai vaalenna hiuksiani, en käsittele niitä kuumalla (föönäus, kiharrus, suoristus) ja pesen hiukseni kerran viikossa. En käytä myöskään hoitoainetta, sillä joko ne silottavat silikoonilla tai sitten tehoaineet häviävät huuhtelun aikana. Pesen siis vain shampoolla ja yleensä käytän luonnonkosmetiikkaista shampoota. Laitan ennen pesua yöksi hiuksiini arganöljyä (myös hiuspohjaan antamaan kosteutta). Leikkaan itse tai leikkautan hieman latvoja kaksi kertaa vuodessa.

Tulos: Hiukseni ovat pitkät, pehmeät, eivätkä lainkaan kuivat.

Vierailija
38/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sulfaatittomuus on nyt in eikä kukaan suosittele Redkeniä.

Sulfaatittomuus on syystäkin in. Sulfaattishampoo on sama kuin pesisi Fairyllä tukkansa.

Vierailija
39/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse, että voisikohan se uusi kookospohjainen shampoo ja hoitoaine toimia? En muista merkkiä, ehkä Garnier. Joku perustuote kuitenkin.

Onkohan jollain kokemusta?

Monesti ovat kampaamoissa laittaneet jotain hyväntuoksuista (kookos?) ainetta joka tekee hiuksista ihan mielettömän hyvät, suorat ja tasaiset sekä kiiltävät. Pitää joskus kysyä mitä se on, se on todella hyvä!

Minun kampaaja käyttää Olaplexiä, huippuhyvä, hinnakas, mutta tarvitsee  tosi vähan laittaa

Vierailija
40/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millään sitä huonokuntoista hiusta ei korjaa, siloittaa voi öljyillä, silikoneilla, mitkä lähtee taas seuraavassa pesussa pois. Ainoastaan uusi käsittelemätön hius on taas tervettä.. kunnes sen ehkä taas kemiallisesti käsittelee.

Juurikin näin! Mikään hoitoaine ei korjaa jo syntyneitä vaurioita kirjaimellisesti (vaikka niin lupaavatkin) vaan ikään kuin piilottavat vauriot. Hoitoaineilla hiukset saadaan näyttämään ja tuntumaan hyvältä, mutta siellä ne vauriot ovat hoitoaineen jättämän pinnan alla edelleen.

Jos jotain voi suositella, on olaplex-tehohoito kampaamossa ja mukaan olaplexin kotihoitotuote. Kallista kyllä, mutta hintansa arvoista. Ei tietenkään tee ihmeitä, mutta auttaa kyllä pärjäämään vaurioiden kanssa.

Täysin samaa mieltä, Olaplex oma luokkaansa 😁  Olen vuosia jo käyttänyt. Jos ei hiuksia käsittele mitenkään  , riittää Olaplex shampoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän