Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus leipäjonoista

Vierailija
05.09.2017 |

Oikeasti suomalaiset menee hakemaan ilmaista ruokaa kun sitä saa, riippumatta tulotasosta. Kyseessä kansa joka voi käyttää päivän siihen että jonottaa ilmaista muoviämpäriä. Itse tunnen jopa erään joka kantoi leipäjonosta tavaraa myös työssäkäyville tuttavilleen. Kun ilmaiseksi annetaan. Köyhiäkin on, mutta leipäjonojen pituudesta ei voi heidän määräänsä mitenkään päätellä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee pääosin. Kaikkien pitäisi kuitenkin olla joidenkin tukien piirissä, joista pitäisi pystyä ruokaa ostamaan. Toki on sitten aina nämä tulipalossa talonsa menettäneet ja alkoholistit, jotka saattavat tarvita ruoka-apua. 

Vierailija
2/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Mutta mitä sitten jos kaikki tarvitsevat saavat. Parempi että hävikkiruoka menee käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuutena leipäjonoista on kuitenkin niin paljon apua oikeasti sitä tarvitseville, että helpompi antaa muutaman häpeällisen ihmishylkiön siinä sivussa toteuttaa ahnetta agendaansa.

Vierailija
4/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan edes käynyt leipäjonossa? Ei kukaan toimeentuleva jaksa jonottaa Suomen säässä pitkiä aikoja, että saa jotain xtran lihapullia, joista parasta ennen on mennyt

Vierailija
5/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko koskaan edes käynyt leipäjonossa? Ei kukaan toimeentuleva jaksa jonottaa Suomen säässä pitkiä aikoja, että saa jotain xtran lihapullia, joista parasta ennen on mennyt

Kyllä jaksaa. Meidän paikkakunnalla on oikein vitsi kun hienot auton viedään nurkan taakse parkkiin ja sitten jonottamaan. Monet varakkaat on sairaaloisen pihejä. Ehkä siksi ovatkin varakkaita.

Vierailija
6/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan pienellä paikkakunnalla, hävikkiruokaa jaetaan pari kertaa kuussa. Ajankohtaa ei juuri kuuluteta, ruoka on pakastettuja -30% -50% tuotteita, mausteisia tai muuten ongelmaisia.

Vierailija
7/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä voi saada tt-tukea, miksi ei siis voisi käydä leipäjonossa?

Vierailija
8/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nähnyt että kyllä siellä niitäkin on, joilla ei kovin suurta hätää ole, kunhan ovat vaan äärimmäisen pihejä. Ja toki niitä säästäväisiä juoppoja, jotka voivat ilmaiseksi saadun ruoan ansiosta juoda enemmän

Vierailija
9/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun ja diakonian maksusitoumuksilla saa helpommin laadukasta ruokaa.

Vierailija
10/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista sinä iso Pas..! Jonossa on suurinosa köyhiä ja nälkäisiä ihmisiä. Onneksi on paikka, mistä saa vähän ruokaa, kun on kova nälkä perheellä. Hyvä, että sinä olet rahoissasi, mutta älä pilkkaa niitä jolle tämä apu on tosi tarpeen. Kuten minulla ja useilla sadoilla perheillä Helsingissä. Saisit hävetä. Toivon ettet tule ikinä työttömäksi, sairaaksi tai ettei lapsesi/ sukulaisesi ole vammainen. Tämä apu on tarpeen. On siellä niitäkin jotka eivät apua niin paljon tarvitse, mutta vain vähän. Älä sorro sorrettuja ja pilkkaa päälle, kun et itse tiedä miltä nälkä ja tuska tuntuu! Häpeäisit..

Vierailija
11/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko apu kaikilta pois, kun joku käyttää sitä hyväkseen?

Vierailija
12/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tuo on osittain totta, se leimaa todellisessa hädässä olevat. Olen itse aikoinaan joutuntu käymään jonossa. Rupesi välillä vatuttaa se touhu. porukka tulee humalassa jonoon, povarissa viinapullo. Jotkut yrittivät myydä  ruokia eteenpäin saadakseen kaljarahaa.

Vierailija
13/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää joskus itse katsomaan leipäjonoa ja jutelkaa siinä 4-6 tuntia jonottavien äitien, mummojen, sairaiden, työttömien, opiskelijoiden tarinoita, niin ehkä tuo negatiivinen mielipide muuttuu.. Ei ole teiltä pois! Antakaa auttajien auttaa hädänalaisia ja ne jotka käyttää sitä hyväkseen Häpeisivät!! Olkaa te kaikki onnelsia kellä on ruokaa pöydässä, joka päivä niin kuin ap:llä :(

Vierailija
14/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan allekirjoita. Itse en kehdannut mennä jonottamaan, vaikka olisi ollut tarve...

Vierailija
15/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruokaa pitäisi jakaa vain jotain tositetta vastaan, esim. todistus työttömyysetuuden saamisesta tai vastaava. Tiedän itsekin yhden omistusasujan, joka ajelee uudella autollaan viikottain hakemaan itselleen ja naapureilleen avustuskassin jos toisenkin.

Vierailija
16/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus leipäjonoista. Ajattelin että joku paljastaisi sen, miten ravitsemuksellisesti 0-arvoista sen ruoka on.

Leipäjonot ylläpitävät aliravitsemusta, sillä ne tarjoavat enimmäkseen pullamössöhöttöä, hiilareita, jotka saavat ihmisten kehot reagoimaan negatiivisella tavalla. Niistä jää vain nälkä, koska keho kaipaa oikeaa ravintoa. Se saa ihmiset syömään lisää ja lisää tätä paahtoleipää, eilisen pullaa ja pastaa. Koska keho sitä ahnehtii, jää nahistuneet porkkanat ottamatta.

On aivan upeaa, että jotkut ravintolat jakavat ylijäämäruokaa. Se on sentään oikeaa ruokaa ja ravitsee ihmisiä. Leipäjono on vain tapa siirtää homehtuvan ruuan hävikkiä johon muualle.

Ketään leipäjonoissa käyvää ei ainakaan kadehtia kannata,  vaikka mersu olisi parkissa talon takana. Siinä on elämänlaatu jo niin alhainen kun joutuu sellaista ravintoa kuluttamaan.

Vierailija
17/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa, että jossain jaettaisiin euroseteleitä tosi tarpeessa oleville. Sitten kauhisteltaisiin rahajonon pituutta ja vaikerrettaisiin, että on tämä Suomi sitten köyhä ja kurja paikka. Kun rahaa tai rahan arvoista tavaraa on ilmaiseksi jaossa, ottajia on aina.

Vierailija
18/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pitäisi toteuttaa siten, että sossusta saa kupongin joka pitää näyttää ovella. Ei kuponkia, ei sisäänpääsyä.

Vierailija
19/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös nähnyt että kyllä siellä niitäkin on, joilla ei kovin suurta hätää ole, kunhan ovat vaan äärimmäisen pihejä. Ja toki niitä säästäväisiä juoppoja, jotka voivat ilmaiseksi saadun ruoan ansiosta juoda enemmän

Never no what you gonna get.

Aina ei saa kovin muhkeaa kassia.

Vierailija
20/31 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toki niitä säästäväisiä juoppoja, jotka voivat ilmaiseksi saadun ruoan ansiosta juoda enemmän

Voi tulla yllätyksenä, mutta Suomessa aika monet pitkäaikaistyöttömät ja köyhät ovat päihdeongelmaisia. Leipäjonoja ei tarvita ollenkaan jos niiltä kielletään pääsy niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän