Joudun hakemaan toimeentulotukea 2/kk ajanjaksolle
Jeps. Eli olen korkeakouluopiskelija, opintotuki n.85e/kk. Olen sairaslomalla vuodenvaihteeseen saakka. Ensimmäinen opintotuki ehdittiin kuitenkin maksaa. Se luultavasti peritään myöhemmin takaisin, ja alan saamaan kuntoutustukea/sairaspäivärahaa. Summa, jonka saan sairaspäivärahaa/kuntoutustukea on 200e/kk. Ei tuollaisella summalla voi elää, ja koska en saa opintotukea, en pysty nostamaan edes opintolainaa (jota en muutenkaan haluaisi nostaa). Näinköhän toimeentulotuki tullaan myöntämään? Olin siis tätä ennen sairaslomalla ja kuntoutustuella jo n. vuoden ajan, ja kk-tuloni olivat sen luokkaa 200e, ja ei tuollaisella summalla oikeasti voi elää.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain toimeentulotukea kaksi vuotta eikä koko aikana tarkistettu, onko muita tilejä. Toisen pankin tilille talletin rahat, jota minulle maksettiin pimeästä työstä. Ehkä kävi vain tuuri.
Oletko oppinut rikoĺisen mielen jo vanhemmilta? Mistä tuollainen moninkertainen huijaus asenne tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain toimeentulotukea kaksi vuotta eikä koko aikana tarkistettu, onko muita tilejä. Toisen pankin tilille talletin rahat, jota minulle maksettiin pimeästä työstä. Ehkä kävi vain tuuri.
Oletko oppinut rikoĺisen mielen jo vanhemmilta? Mistä tuollainen moninkertainen huijaus asenne tulee?
Tosin ei joku Lipposka ja Linden ynnä muut jää yhtään huonommaksi näissä tukihuijauksissa..
Joo o! Palstalla usein haukutaan miten yhteiskunnan rahat menee työttömille ja mamuille. Tosiasiassa ne menee juuri näille ylempänä oleville kantasuomalaisille tukihuijareille! Heitä kun on PALJON! Miten tätä ei paheksuta?
Siis miten sun kuntoutustuki oli vain 200 euroa? Minimi on 560 e + takuueläke 200 e.
Jos on säästöjä 1400 e, tulee toimeen ilman tukia monen monta kuukautta, kun nuukasti elää. Ei tarvitse tukia.
Vierailija kirjoitti:
Joo o! Palstalla usein haukutaan miten yhteiskunnan rahat menee työttömille ja mamuille. Tosiasiassa ne menee juuri näille ylempänä oleville kantasuomalaisille tukihuijareille! Heitä kun on PALJON! Miten tätä ei paheksuta?
Mihin perustuu väite PALJON? Itse tiedän vain yhden, tuon joka kommentoi. Poliitikkojen huijatuista tuista tiedän paljon enemmän. Silti sillekään ei tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tt tuki siirtynyt Kelalle niin ehkäpä tarkistavat paremmin. Itse en ottaisi petossyytteen riskiä.
Ainakin omalla kohdalla Kelaa ei ole mun tilitiedot kiinnostanut. Sossua kiinnosti paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu väite PALJON? Itse tiedän vain yhden, tuon joka kommentoi. Poliitikkojen huijatuista tuista tiedän paljon enemmän. Silti sillekään ei tehdä mitään.
Selviää ihan kun googlaa vaikka 'kelan tukien huijaaminen'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tarkoitettiin juuri niitä "ylempänä" olevia; Lipposka ja knit.
miten opintotukikin on ollut vain 85e/kk, asuuko ap vanhempien luona?
Vierailija kirjoitti:
Juu, AP asuu vielä vanhempien luona. AP ei myöskään ymmärrä, miten on saanut tuollaisen kärpäsenkakkasumman sairaspäivärahaksi/kuntoutustueksi. Varaan sossulle ajan, ja otan korkojen kanssa takautuvasti minulle kuuluvat maksut. Tarkistelen ensin asioita. En voi elää köyhyysrajan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, AP asuu vielä vanhempien luona. AP ei myöskään ymmärrä, miten on saanut tuollaisen kärpäsenkakkasumman sairaspäivärahaksi/kuntoutustueksi. Varaan sossulle ajan, ja otan korkojen kanssa takautuvasti minulle kuuluvat maksut. Tarkistelen ensin asioita. En voi elää köyhyysrajan alapuolella.
Sipilän mielestä työttömät ja sairaat pysyvät hengissä ilman rahaa ja jeesus varmaan maksaa laskut.
Minä jouduin "aktivointitoimenpiteisiin"
3kk karenssi, 3kk kuukauden työvelvoite. Kaikki säästöt meni, työnhaku voimassa, mutta ei oikeutta ansiosidonnaiseen, koska joku vitun työvelvoite.
No, kävin töissä, määräaikaisuus loppui, 7 viikkoa "työvelvoitetta" jäljellä. Pääsin koulutukseen, päivärahaoikeus palasi. Saan puolen kuun päivärahan, joten ei mitään mahdollisuutta/ varallisuutta maksaa lokakuun vuokraa ja laskuja, jotain pitäisi syödä myös.
Että työntäkää vaan aktivointinne perseeseenne, koska joudun menemään sossun luukulle, että selviän lokakuun pakollisista kustannuksista.
Sossuun ei tarvitsisi mennä, jos olisin päässyt koulutukseen tämän kuun alussa ja saanut täydet päivärahat.
Tässä on kiitos siitä, että olen veroja maksanut vuosia tähän pellevaltioon. 5kk ilman mitään tukia ja kaikki säästöt menneet elämiseen ja ei ole muka oikeutta päivärahoihin joista 0/400 päivää käyttämättä.
Onko tällainen taloudellinen kiristäminen, ihmisten kiusaaminen ja orjatöihin pakottimisyritykset laillisia?
Järjen, moraalin, etiikan ja inhimillisyyden kanssa tällaisella vittuilulla ja kidutuksella ei ainakaan ole mitään tekemistä.