Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun joutuu koko ajan pomon kanssa tappelemaan kummallisista asioista?

Vierailija
05.09.2017 |

Hän väittää minun tehneen jotain, ja syyttää siitä. No en ole tehnyt, ja pystyn kyllä todistamaan asian, esimerkiksi vanhoilla sähköposteilla jotka koskee sitä asiaa. No todistan että en ole tehnyt hänen väittämää asiaa, ja hän kyllä uskoo sen, mutta oli ehtinyt jo haukkua minut siitä, anteeksi hän ei pyydä todellakaan. Viikon päästä tulee taas uusi asia, josta saan nuhteet ja jota en ole tehnyt. Pomo keksii myös kummallisia väitteitä asioista, joita minun olisi pitänyt tehdä kuulemma, mutta hän ei ole pyytänyt eikä kukaan muukaan koskaan asiasta maininnut, no siksi en tiennyt että minulta asiaa odotettiin ja sain taas haukut. Kyseessä voi olla joku hänen keksimä "laki" jopa, eli että hän väittää vaikka työvuoroilaista jotain mikä ei pidä paikkaansa, ja jos en ole hänen kuvitteleman lain mukaan toiminut niin saan taas haukut. Vaikka tietenkin pystyn näyttämään hänelle sitten finlexistä, että hänen kuvitelma ei pidä paikkaansa eikä laissa ole väittämäänsä kohtaa. No sitten saan haukut siitä että väitän hänelle vastaan ja olen hankala alainen. Olen lopen uupunut todistamaan pomolle että en ole tehnyt väittämiäänsä rikkeitä. Mitä ihmettä teen? En ole saanut uutta työpaikkaa, vaikka olen hakenut.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista lukea pomon kanta asiaan.

Vierailija
2/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista lukea pomon kanta asiaan.

Varmasti. Hänen mielestä ilmeisesti teen koko ajan asioita päin helve*tiä, enkä noudata lakeja.

Mutta sitten kun yhdessä katsomme niitä lakitekstejä niin paljastuu, että hän on luullut väärin ja minä olin oikeassa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään toisesta ulos tai sanot suorat sanat ettet enää kuuntele turhia syytöksiä ja otat yhteyttä liittoon.

Vierailija
4/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.. itellä  kans pomo joka on mielestään oikeassa silloinkin kun on väärässä.

Vierailija
5/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta korvasta sisään toisesta ulos tai sanot suorat sanat ettet enää kuuntele turhia syytöksiä ja otat yhteyttä liittoon.

Olen ollut liittoon yhteydessä jo useamman kerran, ja sieltä sanovat minulle aina että pomo on väärässä tuossa ja tuossa asiassa. Mutta mitä se hyödyttää? Sitten pomo keksii viikon päästä taas uuden asian, josta syyttää minua. Ap.

Vierailija
6/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa.. itellä  kans pomo joka on mielestään oikeassa silloinkin kun on väärässä.

Minua siis uhataan esim. varoituksilla, koska en mukamas noudattanut jotain lakijuttua. Vaadin saada nähtäväkseni sen lakitekstin (koska en sellaisesta tiennytkään) ja niin vaan paljastui taas kerran, että ei missään laissa edes ollut sellaista kohtaa. Ap.

Vierailija
7/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siis tuntuu, että pomo keksii päästään jotain lakeja joihin vetoaa voidakseen antaa minulle potkut ja toivoo että en uskaltaisi selvittää asiaa vaan kuvittelisin aina hänen olevan oikeassa ja suunnilleen alkaisin itkemään ja irtisanoutuisin itse. Saan haukut pari kertaa viikossa. Ap.

Vierailija
8/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ylös nuo esimerkit, päivämäärät ja todisteet  - ja valita pomosi esimiehelle. Kai hänellä sellainen on, vai onko kyse jostain nyrkkipajasta?

Ja nimenomaan siten, että korostat, että sinua stressaa se, että sinua uhkaillaan varoituksilla, joilla ei ole mitään perusteita.

Ja kerro, että asia menee myös työsuojelun ruodittavaksi.

Toisin sanoen vetoat johtajaan, että hän pyrkii ratkomaan asian. Kyse on työsuojelusta ja työpaikkakiusaamisesta, jos tuo on toistuvaa. Yksittäisen väärinymmärryksen vielä hyväksyisin, mutta jos tuo on melkein jokaviikkoista, niin se menee kiusaamisen puolelle.

Vierailija
9/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös pomo joka on aina oikeassa, ei koskaan väärässä. Ei koskaan tule pahoittelemaan myöhemmin vaikka kuinka selvästi olisi ollut epäreilu tilanne. Se on todella ärsyttävää ja väsyttävää. En siis osaa auttaa :(

Vierailija
10/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaa ylös nuo esimerkit, päivämäärät ja todisteet  - ja valita pomosi esimiehelle. Kai hänellä sellainen on, vai onko kyse jostain nyrkkipajasta?

Ja nimenomaan siten, että korostat, että sinua stressaa se, että sinua uhkaillaan varoituksilla, joilla ei ole mitään perusteita.

Toisin sanoen vetoat johtajaan, että hän pyrkii ratkomaan asian. Kyse on työsuojelusta ja työpaikkakiusaamisesta, jos tuo on toistuvaa. Yksittäisen väärinymmärryksen vielä hyväksyisin, mutta jos tuo on melkein jokaviikkoista, niin se menee kiusaamisen puolelle.

Olen kirjannut niitä ylös kyllä, osa on pomon lähettämissä meileissä, joten ei edes tarvitse kirjata ylös vaan hän on ihan itse "antanut todisteet". Vein asian jo ylemmälle esimiehellekin, mutta hän sanoo vain ettei ota kantaa ja käskee itse selvittämään asian. Sanoin myös että minua ahdistaa nämä ja koen ne jopa kiusaamisena, mutta sitten taas pomo keksii jonkin uuden "lain" johon vedoten on muka oikeutettu tekemään mitä tekee. Ja sama kierre jatkuu, minä vaadin nähdä sen lain, hän ei pysty sellaista lakia näyttämään vaan väittääkin sitten että se on "talon sääntö" jne jne  loputtomiin. Ja minulla menee ihan hirveästi energiaa noiden selvittämiseen, energiaa siis työnteolta ja kohta varmaan syyllistynkin johonkin oikeisiin virheisiin kun olen niin uupunut. Ap.

Vierailija
11/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjannut niitä ylös kyllä, osa on pomon lähettämissä meileissä, joten ei edes tarvitse kirjata ylös vaan hän on ihan itse "antanut todisteet". Vein asian jo ylemmälle esimiehellekin, mutta hän sanoo vain ettei ota kantaa ja käskee itse selvittämään asian. Sanoin myös että minua ahdistaa nämä ja koen ne jopa kiusaamisena, mutta sitten taas pomo keksii jonkin uuden "lain" johon vedoten on muka oikeutettu tekemään mitä tekee. Ja sama kierre jatkuu, minä vaadin nähdä sen lain, hän ei pysty sellaista lakia näyttämään vaan väittääkin sitten että se on "talon sääntö" jne jne  loputtomiin. Ja minulla menee ihan hirveästi energiaa noiden selvittämiseen, energiaa siis työnteolta ja kohta varmaan syyllistynkin johonkin oikeisiin virheisiin kun olen niin uupunut. Ap.

Valita johtajalle uudelleen, ja korostat, että sinulla menee työaikaa noihin turhiin uhkailuihin.

Ja samalla otat yhteyttä työsuojeluvaltuutettuunne, työterveyshuoltoon ja luottamusmieheen.

Muista tehdä nuo kirjallisesti ja vaadi vastaus.

Jos mikään ei etene, voit ottaa yhteyttä työsuojelutarkastajaan, joka siis on Avien eli aluehallinnon viranomainen.

https://yle.fi/uutiset/3-5369655

Vierailija
12/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun.

Tuotäyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Vierailija
13/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työpaikallasi työsuojeluvaltuutettua? Jos on, ota yhteyttä häneen ja pyydä kertomiesi asioiden selvittämistä. Jos ei ole työsuojeluvaltuutettua, ota yhteyttä esimiehen esimieheen eli seuraavaksi korkeampaan pomoon ja pyytää häntä selvittämään, mitä on tapahtunut. Näiden kolmansien tahojen tulisi kuulla sinua ilman lähipomon läsnäoloa, yksityiskohtaisesti kaikista hänen väitteistään ja ottaa kantaa tapahtumiin. Jos työpaikka on tarpeeksi suuri, voisit pyytää siirtoa jonkin toisen pomon alaisuuteen. Jos sinua ei kuulla etkä saa oikeussuojaa lähiesimiehen syrjinnältä, sinun pitäisi lähteä tuollaisesta työpaikasta, jopa siinä tapauksessa että et saisi uutta työpaikkaa. Harhautunut, kiero, kateellinen tai muulla tavoin tökerösti käyttäytyvä esimies voi totaalisesti pilata elämäsi; lähde hyvän sään aikana. Kun toisen "syöminen" kerran alkaa, se ei koskaan lopu itsestään. Tiedän mistä puhun: Kateellinen ja pikkusieluinen esimies tuhosi urani ja pitkälti myös muun elämäni niiden monien vuosien aikana, jolloin jouduin häntä kärsimään. En saanut minkäänlaista oikeussuojaa, kun työpaikassa ei ollut työsuojeluvaltuutettua. Muut johtajat ja työtoverit hän manipuloi valheilla minua vastaan niin, että kukaan ei uskonut kun yritin kertoa esimiehen tempuista. Jos olet nuori tai nuorehko, voisit vielä esim. kouluttautua kokonaan uudelle alalle. Itsellä voimavarat hupenivat täysin ja ikää karttui niin, että ei ole toivoakaan toisesta työpaikasta tai uudelleen kouluttautumisesta.

Vierailija
14/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehäiriöisen loppuunajama kehäraakki kirjoitti:

Onko työpaikallasi työsuojeluvaltuutettua? Jos on, ota yhteyttä häneen ja pyydä kertomiesi asioiden selvittämistä. Jos ei ole työsuojeluvaltuutettua, ota yhteyttä esimiehen esimieheen eli seuraavaksi korkeampaan pomoon ja pyytää häntä selvittämään, mitä on tapahtunut. Näiden kolmansien tahojen tulisi kuulla sinua ilman lähipomon läsnäoloa, yksityiskohtaisesti kaikista hänen väitteistään ja ottaa kantaa tapahtumiin. Jos työpaikka on tarpeeksi suuri, voisit pyytää siirtoa jonkin toisen pomon alaisuuteen. Jos sinua ei kuulla etkä saa oikeussuojaa lähiesimiehen syrjinnältä, sinun pitäisi lähteä tuollaisesta työpaikasta, jopa siinä tapauksessa että et saisi uutta työpaikkaa. Harhautunut, kiero, kateellinen tai muulla tavoin tökerösti käyttäytyvä esimies voi totaalisesti pilata elämäsi; lähde hyvän sään aikana. Kun toisen "syöminen" kerran alkaa, se ei koskaan lopu itsestään. Tiedän mistä puhun: Kateellinen ja pikkusieluinen esimies tuhosi urani ja pitkälti myös muun elämäni niiden monien vuosien aikana, jolloin jouduin häntä kärsimään. En saanut minkäänlaista oikeussuojaa, kun työpaikassa ei ollut työsuojeluvaltuutettua. Muut johtajat ja työtoverit hän manipuloi valheilla minua vastaan niin, että kukaan ei uskonut kun yritin kertoa esimiehen tempuista. Jos olet nuori tai nuorehko, voisit vielä esim. kouluttautua kokonaan uudelle alalle. Itsellä voimavarat hupenivat täysin ja ikää karttui niin, että ei ole toivoakaan toisesta työpaikasta tai uudelleen kouluttautumisesta.

Ei meillä ole työsuojeluihmistä. Olen tosiaan puhunut jo sille ylemmälle esimiehelle, mutta hän ei ota kantaa. Tai siis ottaa kantaa yksittäiseen asiaan, esim. johonkin tiettyyn lakiin ja myöntää että lähipomoni lakiväite ei pidä paikkaansa, mutta hän ei siis ota kantaa siihen että olen koko ajan sen lähipomon hampaissa. Tämä lähipomo tosiaan päivittelee selkäni takana joillekin muille työntekijöille ääneen, että miten minä taaskaan en noudattanut sitä ja sitä lakia (jota lakia ei edes ole olemassa) ja en minä sentään voi alkaa muille näyttämään netistä finlexiä viikkoa myöhemmin kun kuulen asiasta, he ovat kyllästyneet jo minun todisteluihin, heille on ihan sama että teenkö väärin vai en. Meillä ei ole kovin hyvä henki, tai siis kaikki haluaisivat vain hoitaa omat asiansa eikä vahingossakaan sotkeutua muiden asioihin. Teen itsestäni ihan narrin jos alan muille todistelemaan syyttömyyttäni, koska heitä ei oikeasti kiinnosta. Mutta olen jo leimattu haukkujen arvoiseksi heidän silmissään. En ole enää kovin nuori eikä ole rahaa kouluttautua toiselle alalle, mitään pääsykoerumbaa en edes jaksaisi enää. Ja jos lukisin toisen tutkinnon, niin olisin valmistuessani 45-vuotias aloittelija sillä alalla. Ap.

Vierailija
15/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta vain lievemmästä ilmiöstä, mutta joidenkin on vaikea ottaa sitä kritiikkiä itse vastaan ja vaikea myöntää oman maineensa takia olleensa jossain isommassa jutussa väärässä. On sit helppo syyttää toista ties mistä. Esim. Kävi kämmi asiassa X niin sen on alainen tehnyt tahallaan jne.

On vaikea ottaa vastuuta, jos ei itsekään tiedä mitä on tehnyt väärin. Annetaan vaan pallo sulle, että sun pitää nyt itse keksiä miksi olit näin myöhässä aikataulusta. Monen sadan pienen asian summa.. On vaikea myöntää tehneensä ihan vääränlaisen arvion jostain projektista ja tekijästä. Onhan se vaikea myöntää, että on valinnut väärin ja nimenomaan tehnyt vika-arvion.

Sen jälkeen alkoi minulla ulos savustaminen ja psyyke meni rikki entisestään tästä jojottelusta. Minusta hän olisi voinut suoraselkäisesti pistää heti ulos eikä savustaa. Se on kiusaamista. 

Selkärangaton oli. 

Vierailija
16/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti pomona, pahin painajainen.

Vierailija
17/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua siis uhataan esim. varoituksilla, koska en mukamas noudattanut jotain lakijuttua. Vaadin saada nähtäväkseni sen lakitekstin (koska en sellaisesta tiennytkään) ja niin vaan paljastui taas kerran, että ei missään laissa edes ollut sellaista kohtaa. Ap.

Sano että pidät tätä asiaa.jo jatkuvana kiusaamisena ja mikäli tämä jatkuu, niin viet asian työsuojelupiirin tiedoksi. Kai teillä on luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän