Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä parisuhteen pitäisi tuntua?

Vierailija
04.09.2017 |

Olemme olleet kolme vuotta yhdessä, olemme menossa naimisiin ja suunnittelemme yhteisen talon ostamista. Miltä tässä vaiheessa - tai yleensäkin ensihuuman sammumisen jälkeen - pitäisi tuntua? Kuinka usein on normaalia ärsyyntyä puolison tekemisistä/olemisista, kuinka usein on ok itkeä parisuhteen vuoksi?

Ei kai parisuhde voi jatkua ikuisesti sellaisena vaaleanpunaisena hattarapilvenä, mutta kun tänään istuin taas vessassa itkemässä riitaamme, niin tuli mieleen, onko tämä enää kivaa ja kannattaisiko pistää pillit pussiin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteemme on samassa vaiheessa eli kolme vuotta on seurusteltu. Naimisiinmeno tai edes avoliitto ei kyllä vielä ole ajankohtainen, mutta vietämme yhdessä kaikki lomat, viikonloput ja välillä arki-iltojakin.

Riitoja on, mutta ei varmaan sen enempää kuin aiemminkaan. Mutta on myös niitä hetkiä, kun tuntuu että rakastan miestä ihan älyttömästi. Ja niitä, kun unohdun ikkunasta ihan vain katselemaan häntä.

Pari kertaa on näiden vuosien varrella meinattu laittaa lopullisesti kantapäät vastakkain ja tosiaan edelleen on toisissamme hiomista, mutta itse en kestäisi - tai ainakin tuntuu siltä - jos tämän ihmisen menettäisin.

Vierailija
2/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle simppeli vastaus: Jos kestät ajatuksen hänen menettämisestään, ei kannata mennä naimisiin. Ei tule kestämään, ja vaikka tulisikin, et olisi onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri olen alkanut pohtia sitä, että ehkä kestäisinkin elää ilman tuota miestä, tai ehkä se olisi jopa mukavampaa kuin tämä nykyhetki. Se tässä mietityttääkin eniten - että onko kyseessä nyt vain hetkellisestä "kriisistä" vai olemmeko pysyvästi kasvamassa eri suuntiin.

t.ap

Vierailija
4/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihanalta ja ihmeelliseltä, tuota pikaa rajoittavalta, lasten myötä rasitteelta ja papin aamenen jälkeen rangaistukselta.

Vierailija
5/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suhteemme on samassa vaiheessa eli kolme vuotta on seurusteltu. Naimisiinmeno tai edes avoliitto ei kyllä vielä ole ajankohtainen, mutta vietämme yhdessä kaikki lomat, viikonloput ja välillä arki-iltojakin.

Riitoja on, mutta ei varmaan sen enempää kuin aiemminkaan. Mutta on myös niitä hetkiä, kun tuntuu että rakastan miestä ihan älyttömästi. Ja niitä, kun unohdun ikkunasta ihan vain katselemaan häntä.

Pari kertaa on näiden vuosien varrella meinattu laittaa lopullisesti kantapäät vastakkain ja tosiaan edelleen on toisissamme hiomista, mutta itse en kestäisi - tai ainakin tuntuu siltä - jos tämän ihmisen menettäisin.

Niin ja lisään vielä: edellinen suhteeni päättyi juuri kolmen vuoden kohdalla. En oikeastaan tiedä vieläkään miksi, se oli kai jonkinlainen "kasvoimme erilleen" -juttu eli tapaamiset vain vähenivät ja lopulta kumpikaan ei enää jaksanut kannatella suhdetta.

Vierailija
6/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://munmennyt.blogspot.fi/                                   Käykää lukemassa muutama tämän uuden blogin teksteistä. Blogi yrittää antaa ihmisille toivoa eri asioissa ja antaa uusia neuvoja pärjäämään.

Vierailija
7/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle simppeli vastaus: Jos kestät ajatuksen hänen menettämisestään, ei kannata mennä naimisiin. Ei tule kestämään, ja vaikka tulisikin, et olisi onnellinen.

Olet ihan väärässä. Olet pelottava ihminen. Joku päivä saat päähäsi ties mitä kun huomaat että puoliso ei täytä odotuksiasi.

Vierailija
8/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuhan se, riitoja tulee ja mennee. Välillä rakastetaan ja toisinaan vihataan..

Mutta kun molememmat kunnioittaa toisiaan, riidat ovat selvitettävissä ja sovittavissa niin en usko että vaihtamalla paranis. 

Mutta jos riitojen jälkeen sovintoseksi ei tunnu miltään niin sitten miettisin vielä uudelleen..

Tsemppiä!

Vierailija
9/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä? Kuinka pian muutitte yhteen? Kuinka kauan seurustelitte ilman saman katon alla asumista?

Vierailija
10/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan itkenyt parisuhteen takia tai oleellisesti ärsyyntynyt toisesta. En myöskään muista riidelleeni paria kertaa enempää. Koskaan ei ole myöskään tullut sellainen olo, että olisin yksin onnellisenpi. Pisin parisuhteeni kesti kymmenen vuotta, ja se päättyi eri näkemyksiin lasten hankkimisesta. Sen eron jälkeen kyllä itketti.

Ellet ole selvästi yli kolmenkymmenen ja romanttisesti kokenut, en suosittele noin nopeaa naimisiin menoa. En ainakaan noilla puheilla.

Vierailija
11/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri olen alkanut pohtia sitä, että ehkä kestäisinkin elää ilman tuota miestä, tai ehkä se olisi jopa mukavampaa kuin tämä nykyhetki. Se tässä mietityttääkin eniten - että onko kyseessä nyt vain hetkellisestä "kriisistä" vai olemmeko pysyvästi kasvamassa eri suuntiin.

t.ap

Kun on kerran joutunut eroamaan rakastetustaan, mennyt rikki ja jäänyt silti henkiin, tuollaiset "En kestäisi ilman tuota ihmistä" -ajatukset jäävät pois. Tiedän kokemuksesta kestäväni, vaikka se pahalta tuntuukin. Olen paljon vahvempi kuin ennen luulin.

Vierailija
12/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta naimisissa, enkä kertaakaan ole itkenyt parisuhteen takia, tai miettinyt että tätäkö tämä on nyt loppuelämä. Harvoin edes riidellään, ei ole mitään aihetta. Mies ei ärsytä, se on mun rakas ja paras ystävä ja ihanin ihminen maailmassa. 

Ap:n asemassa en todellakaan ostaisi taloja tai menisi naimisiin, puhumattakaan lapsista.

Vierailija
13/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei kestä, on se minusta aika varma merkki läheisriippuvuudesta.

Vierailija
14/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko seksi riidoista huolimatta? Itse nostin kytkintä kun seksi ei tuntunut enää miltään, tai tuntui lähinnä vastenmieliseltä.

Vierailija
15/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kyllästynyt seurustelukumppaniin siinä kahden vuoden kohalla. Nyt mekin ollaan kolme vuotta seurusteltu, eikä ole todellakaan samanlaista kuin edellisissä suhteissa.

Kun mennään nukkumaan, selataan molemmat itseksemme puhelimia. Nukutaan kuitenkin lusikassa. Enää ei jaksa kiinnostua seksistä joka päivä. Silti seksi on parempaa kuin koskaan ennen. Saatetaan olla viikkokin erossa niin, ettei kauhea ikävä iske, tykätään olla myös itseksemme. Eilen rakennettiin sänkyyn maja ja höpöteltiin pari tuntia.

Me ei oikeastaan riidellä. En ole koskaan tainnut itkeä riidan takia. Mutta ollaankin luonteeltamme molemmat lepposia, ei provosoiduta helposti. Jos toinen tekee jotain ärsyttävää, siitä kyllä sanotaan toisillemme. Toinen saattaa loukkaantua, mutta se kestää vain hetken.

Vierailija
16/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan väärässä. Olet pelottava ihminen. Joku päivä saat päähäsi ties mitä kun huomaat että puoliso ei täytä odotuksiasi.

Sitä vartenhan juurikin on seurusteluvaihe jolloin otetaan selvää onko tämä ihminen se jonka kanssa loppuelämäni haluan olla.

Höttövaihe kestää noin kolme vuotta jonka jälkeen alkaa se oikea arki.

Kuten joku jo kirjoittikin ettei kummempia riitoja ole ja edelleen parinkymnenen vuoden jälkeen katsoo rakastuneesti, on ainakin itselle se mitä tiedän hakevani parisuhteelta.

Kunnioitusta ja samaa huumoria.

Vierailija
17/17 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei kestä, on se minusta aika varma merkki läheisriippuvuudesta.

Jaahas. Tarkoitin lähinnä sitä, että menettämisen ajattelu tuntuu todella pahalta. En todellakaan ole itseäni vetänyt jojoon, vaikka olen kahdesta pitkästä parisuhteesta aikanaan eronnutkin. Mielestäni kannattaa mennä naimisiin vain sellaisen ihmisen kanssa, joka on itselle kaikki kaikessa. Muuten en näe pointtia sitoutumisessa. Näillä eväillä olen onnistunut 10 vuotta onnellista avioliittoa elämään.