Missä pystyisin arvioittamaan ovatko korvakorut hopeaa
Voiko jotenkin testata onko nikkeliä? Niiden pitäisi olla hopeaa mutta korva kutisee aina käytön jälkeen.
Kommentit (9)
Hopeassa on leimat, ei sitä tarvitse missään arvioituttaa.
Mitä väliä? Ei kai se kutina sillä lopu vaikka tietäisitkin ettei ole nikkeliä.
Taita varovasti läpinäkyvää kynsilakkaa niihin kohtiin jotka on ihoa vasten? Mä olen tehnyt noin parille kutittavalle sormukselle ja kaikille farkunnapeille.
Hopeassa on vähän kuparia seassa joka aiheuttaa sen että hopea hapettuu, jos siitä on kulunut hopeointi (100% hopeaa ohut kerros) pois, eli tummuu, ja joidenkin ihmisten iho reagoi siihen tummumisprosessiin eli hapettumiseen. Ja joidenkin ihmisten oman ihon ph on sellainen joka edesauttaa sitä hapettumista. Eli vaikka korviksissa ei olisi nikkeliä (ja yleensä hopeakoruissa ei ole) ne voi aiheuttaa kutinaa.
Koruja kannattaa myös pestä, vaikka fairylla.
Vierailija kirjoitti:
Hopeassa on vähän kuparia seassa joka aiheuttaa sen että hopea hapettuu, jos siitä on kulunut hopeointi (100% hopeaa ohut kerros) pois, eli tummuu, ja joidenkin ihmisten iho reagoi siihen tummumisprosessiin eli hapettumiseen. Ja joidenkin ihmisten oman ihon ph on sellainen joka edesauttaa sitä hapettumista. Eli vaikka korviksissa ei olisi nikkeliä (ja yleensä hopeakoruissa ei ole) ne voi aiheuttaa kutinaa.
Koruja kannattaa myös pestä, vaikka fairylla.
Täysin puhdaskin hopea hapettuu ja se johtuu lähinnä ilman rikistä.
Tiiviissä ja kaasuja läpäisemättömässä astiassa säilytettäessä hapettuminen on hidasta.
Hopeuduista messinkiesineistä voi sen messingin todeta kirpparillakin haistamalla, sillä messinkiin tulee valkosipulimainen haju ja sen tuntee hopeoinnin altakin.
Nikkelin haistelu saattaa ola hankalampaa, enkä ole itse sitä edes testannut.
Mikä tahansa kultasepänliike tekee testin ihan muutamassa minuutissa, ainakin ne jotka ostaa romukultaa.
Apteekissa kuulemma myydään nikkelitestejä.
Vala niistä luoti ja ammu ihmissutta.