Reikä hampaassa? Milloin hammaslääkäriin?
Varasin muutama viikko sitten hammaslääkäriajan (ihan vain tarkastuksen), jonka sain lokakuun loppuun. Nyt noin viikko sitten huomasin, että yhden paikan alta pilkistää (vanha?) reikä ja nyt pohdin, pitäisikö soittaa ja pyytää, josko aikaa voisi siirtää lähemmäksi. Reikä on pieni, eikä aiheuta kipua/vihlontaa, mutta jotenkin olen aina ollut näistä hampaista ihan hysteerinen, kun pelotellaan kaiken maailman sydäntulehduksilla. Kannattaisiko nyt vain odotella tämä puoltoista kuukautta ja syödä ahkerasti purkkaa ja pestä hampaat huolella vai ottaa hammaslääkäriin äkkiä yhteyttä?
Kommentit (6)
Huoh. Mulla särki yli puoli vuotta hammasta enkä raaskinut varata aikaa yksityiselle koska tiesin että kyseessä olisi taas monen sadan euron keikka. No nyt sitten vihdoin menin ja juurihoitohan siihen tuli. Tällä hetkellä maksanut yli 300 euroa ja vielä pari käyntiä jäljellä. Semmonen perus yli 500 keikka tästä taas tuli. Vittu. Kunnalliselle pääsen vuoden päästä.
Itselläni tapana varata yksityiseltä aika samalle viikolle jos vaikuttaa siltä että paikattavaa on. Kun itse maksaa niin se ei siitä odottamalla halpene, päinvastoin. Se mikä tänään menee paikkauksella, ehkä vaatii muutaman kuukauden päästä juurihoidon. Sekään ei välttämättä mikään hyvä merkki ole että ei särje, pahimmillaan juuri jo siinä tilassa että ei tunne mitään.
Ei siellä julkisellakaan mitään häviä jos soittaa ja kertoo paikkauksen tarpeesta. Todennäköisesti akuutteihin asioihin on aikoja varastossa eri poolista.
Ei se hetkessä suurene.
Itse peruin ajan kaksi kertaa, pelon takia.
Keväällä alkoi särky ja vasta syksyllä menin.
Tietysti tapauskohtaista.
Jos ei ole särkyä tai muita oireita, voit hyvin odottaa. Tosin varaudu siihen, että hammaslääkäri tekee sen tarkastuksen, mutta ei ehdi samalla käynnillä tehdä mitään muuta. Ja hampaan paikkaus menee taas pari kk eteenpäin. Voithan soittaa as.palveluun ja kysyä sieltä miten kannattaa tehdä.
Kannattaa korjata hetikun on varaa, kyllä se siitä pahenee vaan ajanmyötä, pahimmillaan menetät hampaan