Otin viikon palkatonta vapaata. paljonkohan palkka pienenee tässä kuussa?
Otin viikon palkattoman vapaan kun en halunnut mennä töihin. Täällä mökillä on nimittäin aivan ihanaa eikä kaupunkiin lähtö napannut ollenkaan.
Tuli vaan mieleen että mitenköhän paljon vähemmän tulee seuraava tili? Normaalisti saan käteen 2500€.
Toisaalta, ei sen niin väliä. Nautin tästä ja vaikka vähän vähemmän tulee rahaa niin on se sen väärtti.
Otin tammikuussa 6viikon loman ja ostin jo lentoliput Bangkokiin, että pääsee vähän aurinkoon ja kierteleen sielläpäin.
Täytyy olla jotain mitä keskitalvella odottaa.
Nyt lähden kattoon onko sieniä tuolla metsässä. Mies näyttää olevan rantasaunalla eli illallisen jälkeen saunotaan. Ah ihanuutta.
Kommentit (25)
Luoja ei laiskoja elätä. Mene töihin. Äläkä ole niinku joku teini että "no en mää nyt mee ku ei huvita".
mami80 kirjoitti:
Luoja ei laiskoja elätä. Mene töihin. Äläkä ole niinku joku teini että "no en mää nyt mee ku ei huvita".
En ole teini vaan hyvän matkaa yli 50 v. 28vuotta laivoilla töissä ympäri maailmaa. Että on mua varmaan joskus huvittanut mennä töihin joo näin mä muistaisin.
Itse asiassa ei se ole noin suoraviivaista tuon laskeminen. Pitää ottaa myös huomioon että verotus pienenee vastaavasti tulojen pienentyessä joten yhden viikon palkaton loma voi olla loppujen lopuksi hyvinkin kannattavaa. Aina syksyllä kannattaakin laskea uudelleen veroprosentin oikeellisuus ja korjata se loppuvuodesksi kuntoon- tai ottaa palkaton loma:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsi ei ilmeisesti edellytä alkeellisenkaan matematiikan taitoja. :)
Täsmälleen näin on asia. Olen hyttisiivojana laivalla. Ei tarvi osata laskea muuta kuin että kuinka monta yötä vielä laivalla Ennenkuin pääsee kotiin.
Viikon kuluttua pitää osata mennä takaisin töihin. Ruoka-aikana pitää mennä messiin. Senverran pitää osata arvioida aikoja että ei myöhästy sieltä.
Muuten ei tarvi paljon stressata.
Ai niin, nuorempana piti osata vlhön arvioida, että kuinka paljon pystyy juomaan että on suht selvänä aamulla. Mutta ei sekään kovin korkeaa matematiikkaa vaatinut...
Elämänurahan se on tuokin, siivota toisten paskoja kitupalkalla. Minä opiskelin matikkaakin hiukan, teen nyt työtä 4 päivää viikossa, 6 h/pvä, nettopalkka 4600 €. Pidän 8 viikkoa lomaa kesällä, vähintään viikon syksyllä ja keväällä, kolme viikkoa vuodenvaihteessa. Mutta valintojahan nämä on, nämä ammatinvalinnatkin.
Haloo? Leuhkia palkattomalla? Mitä sieniä sä olet syönyt?
Ap, katopa oman alasi TES. Sieltä minä tsekkaan asiat enkä tule tänne näyttämään uusavuttomuutta. Kai sun kännyssä Google toimii?Kai sä osaat käyttää sitä?