Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erota rahattomana ja työttömänä?

Vierailija
03.09.2017 |

Onko muita samassa tilanteessa olleita? Haluaisin siis erota ja muuttaa pois, mutta olen työmarkkinatuella, ei säästöjä. Velkaa on puolikkaasta asunnosta, sekä kulutusluottoa (koska olen joutunut ostamaan läppärin ja ruokaa luottokortilla). Mies maksaisi ehkä lainan yksin sitten jäädessään tähän, mutta aivan varmaa sekään ei ole eli saattaa alkaa tehdä kiusaa ja jättää maksamatta. Eli minun on vaikea saada ainakaan enää lisää lainaa takuuvuokraan? Tt-tukea en taida saada, koska puolet tästä asunnosta on periaatteessa minun ja siitä on jo maksettu osa eli on kuitenkin vähän omaisuutta?

Muutin aikoinaan kotoa suoraan miehen luo ja sen jälkeen ollut aina parisuhteessa. Ystäviä ei ole, eikä sukulaisia. On vain tämä mies, jonka kanssa elämä on alkanut käydä sietämättömäksi (haukkuu koko ajan, murjottaa, käyttäytyy uhkaavasti).

Olisiko vinkkejä miten toimia? Minulla on juuri nyt takki aika tyhjä, en jaksa oikein enää muuta kuin nukkua ja vältellä miestä kaiket päivät. Pelottaa ja väsyttää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko kaupungin sosiaalitoimi eteenpäin?

Vierailija
2/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit asunnon myymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat, maksat kulutusluoton pois ja otat uutta lainaa vuokratakuuta varten.

Voisiko vanhemmat lainata rahaa sulle?

Vierailija
4/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa eikä ole avioeroa niin omaisuus menee puoliksi. Mies joutuu maksamaan sut ulos asunnosta eli ostamaan oman osuutesi jos aikoo jäädä siihen. Jos kumpikaan ei jää asumaan siihen niin myytte asunnon ja jaatte rahat.

Vierailija
5/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehtoa eikä avioeroa. Automaatti korjaus tekee kiusaa.

Vierailija
6/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sulla on siis omaisuutta mutta et saa sitä tietysti heti muutettua rahaksi. Jos on kiire niin eti asunto ensin että pääset pois. Ainakin jos tarvitsee pelätä fyysistä väkivaltaa. Ota kulutusluotto vaikka takuuvuokraa varten tai kysy sosiaalitoimistossa apua. Sitten vasta eropaperit ja liukenet paikalta. Jos taas voitte asua saman katon alla vielä niin asukaa siinä sen aikaa että saatte tehtyä osituksen ja sitten sillä on varaa siihen takuuvuokraankin tai saisitko jopa asumisoikeusasunnon tms hankittua omalla osuudellasi?

Vierailija
7/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit vuokra-asunnon esim. kaupungilta. Kannattaa varmaan aluksi mennä kertomaan asiasta jollekkin, varaat ajan vaikka sosiaalityöntekijälle joka neuvoo alkuun. Asunto menee tosiaan myyntiin, ellei miehesi lunasta siitä sinun osuuttasi. Kyllä varmaan sitä omaisuuden realisointia odotellessa voisikin saada toimeentulotukea väliaikaisesti. Ei kyllä ole omakohtaista kokemusta muuta kuin tuosta erosta, meillä oli yhteinen asuntolaina, jonka mies lunasti.  Olin töissä enkä siis tarvinut toimeentulotukea, mutta kyllä siinä eroamisessa on paljon kiemuroita ennenkuin kaikki on selvää, eggtä senkin takia voisit käydä jossain kysymässä neuvoa ja juttelemassa. 

Vierailija
8/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita samassa tilanteessa olleita? Haluaisin siis erota ja muuttaa pois, mutta olen työmarkkinatuella, ei säästöjä. Velkaa on puolikkaasta asunnosta, sekä kulutusluottoa (koska olen joutunut ostamaan läppärin ja ruokaa luottokortilla). Mies maksaisi ehkä lainan yksin sitten jäädessään tähän, mutta aivan varmaa sekään ei ole eli saattaa alkaa tehdä kiusaa ja jättää maksamatta. Eli minun on vaikea saada ainakaan enää lisää lainaa takuuvuokraan? Tt-tukea en taida saada, koska puolet tästä asunnosta on periaatteessa minun ja siitä on jo maksettu osa eli on kuitenkin vähän omaisuutta?

Muutin aikoinaan kotoa suoraan miehen luo ja sen jälkeen ollut aina parisuhteessa. Ystäviä ei ole, eikä sukulaisia. On vain tämä mies, jonka kanssa elämä on alkanut käydä sietämättömäksi (haukkuu koko ajan, murjottaa, käyttäytyy uhkaavasti).

Olisiko vinkkejä miten toimia? Minulla on juuri nyt takki aika tyhjä, en jaksa oikein enää muuta kuin nukkua ja vältellä miestä kaiket päivät. Pelottaa ja väsyttää.

a) Kaikissa vuokra-asunnoissa ei ole kuukausien vuokratakuita.

Monissa tasokkaissa vuokra-asunnoissa on mahdollista maksaa n. vaikkapa 250-300 e vuokratakuu , ehtona vähintään esim 12 kk asuminen ko asunnossa.

b) Varaa aika kunnan sosiaalitoimeen ja kerrot vaikean tilanteesi, ovat myöntäneet apua esimerkiksi harkinnanvaraisesti hyvin hankalassa tilanteessa oleville henkilöille ja auttavat muutenkin käytännön ohjein.

c) Asunto myynti, asumistukimahdollisuus kartoitettava? Sekä toimeentulotuki ellei tuloja yksinkertaisesti ole  (sosiaalitoimi auttaa näissä jos epäselvyyksiä kelan tt-haku perusteissa, että miten tuo menee kohdallasi)

d) laita vaikka ranskalaisin viivoin mitä kysyä ja mihin tarvitset neuvoa kun menet tapaamiseen ja kirjoita ylös, pääasia että alat toimimaan ja varaat ajan.

Muutoin sitä suotta hautoo ja lapaantuu, vaikka voi toimia mallikkaasti omaksi edukseen ellei kerran halua jatkaa ko parisuhdetta.

e) Uskon että saat työitä tulevaisuudessa ja silloinhan koko tilanne on taas aivan toinen.

Vierailija
9/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto myyntiin tietenkin. Tuskin sinä haluat yhteisomistajaksi jäädä, vaikka töihin pääsisitkin. Saat asunnon myynnistä rahaa ja työmarkkinatuen saat ihan normaalisti. Jos sinulla ei olisi säästöjä, niin saisit toimeentulotukea. Ei rahan takia tarvitse suhteeseen jäädä, mutta tietenkin kannattaa olla varma päätöksestään, koska ei tällaista asiaa kannata aloittaa pelkän kiukuttelun takia. 

Vierailija
10/10 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: tuhlaat kaikki rahat ja irtisanoudut työstäsi.