Vuosi sitten, psykiatri ahdisteli minua tosi ikävästi
Olen rikas nainen ja minulla on runsaasti rikkaan naisen ongelmia kuten ahdistusta, pelkoa ja masennusta. Tätä olin hoitanut psykiatrien kanssa, kunnes vuosi sitten tapahtui järkyttävyyden huippu.
Kerroin psykiatrille miten isäni YLLÄTTÄEN nousuun lähtenyt konsultointiyritys teki minusta rikkaan. Se tuli yhtä suurena yllätyksenä kuin vaikkapa lottovoitot tulevat. Puhuin paljon siitä, miten rikkaudesta ja itseni satsaamisesta huolimatta en ole löytänyt miestä. Tuntuu aina siltä, että kaikki miehet ikään kuin pakenevat minua, enkä ollenkaan ymmärrä miksi.
Psykiatri tähän sitten sanoi erittäin vihjailevasti, että 'kyllä sinä varmasti löydät jonkun', ja vinkkasi silmällään. Menin aika nopeasti shokkitilaan kun tajusin, mikä tämän hänen suullisen viestinsä perimmäinen tarkoitus oli. Huusin 'hullu!' ja lähdin pois.
On se ikävää, kun ei rikas ihminen saa edes psykiatrille kertoa ongelmistaan ilman, että joutuu kultakaivauksen uhriksi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vahva tunne, että tulkitsit tämän psykiatrin väärin. Ilmeisesti sulle ei saa olla kiltti ja ystävällinen.
Minulle saa olla ystävällinen, mutta silmän vinkkaaminen vihjailevasti on ilmiselvää ahdistelua.
Ja miksi alapeukutukset taas? Tukeeko palstan käyttäjät ahdistelua?
Minulle psykoanalyytikko esitti ahdistelevia kysymyksiä tyyliin "mitä sinulle tulee mieleen suuresta banaanista" ja katsoi minua samalla irstaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle psykoanalyytikko esitti ahdistelevia kysymyksiä tyyliin "mitä sinulle tulee mieleen suuresta banaanista" ja katsoi minua samalla irstaasti.
Mukavaa, että löytyy samoja kokemuksia muiltakin!
Tajuat varmaan sitten itse, miten järkyttävää tuollainen on. Kun tulee psykiatrilta eli nimenomaan siltä ihmiseltä, johon tosissaan ahdistuksiensa ja muiden ongelmien keskellä luottaa.
Surullista miten ihmiset alapeukuttaa tätä avausta vain koska olet rikas. Syrjintä ei ilmeisesti ole poistunut kulttuuristamme mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Surullista miten ihmiset alapeukuttaa tätä avausta vain koska olet rikas. Syrjintä ei ilmeisesti ole poistunut kulttuuristamme mihinkään.
Ei ole ei. Olisin varmasti saanut paljon vähemmän alapeukutuksia, jos olisin jättänyt ilmoittamatta rikkauteni. Kateus on ihmiskunnan pahimpia syntejä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei paljoa lohduta, vaikka saisit yhden psykiatrin linnaan, tai popilaan asti. Ainoa keino voittaa tuo joukko on tuhota heidan uskontonsa.
Mutta psykiatrian temppelin ikuiseksi ja voittamattomaksi mainitussa pylvaikossa on saroja ja pienia halkeamia. Ja lohkeamia, joita on ihan laastittukkin, ettei saro tulisi heti nakyviin.
Siihen (vert. ylin kappaale) on todella myos olemassa oikeus ja oikeutus.
-marmoripylvaat saroilevat-
Tehdaan viela lisays: Psykiatria ei ole tiede, silla se tutkii asiaa, johon se samalla hetkella vaikuttaa.
On kyse samasta kuin punnitsisit jotain, josta pidat samalla kiinni.
Tata vaikutusta ei voi sulkea pois edes siten, etta laittaa toisen huoneeseen, jonne katsotaan vain yhteen suuntaan lapaisevan peililasin kautta. Huoneessa oleva naet tietaa olevansa tuossa huoneessa, siis tutkittavana.
Aivan toinen tilanne on todellisessa laaketieteessa, voit esimerkiksi totuudenmukaisesti, ja saivartelematta katsoa kadessasi olevaa haavaa, ja todeta, etta se on haava. Etka ole tuolla toteamuksellasi vaikuttanut haavaan millaan tavalla, siksi tuo toteamiksesi on todella TOTUUS.
Sellaisia totuuksia eivat psykiatrian toteamukset ole, vaan ne muistuttavat ennemminkin horoskooppia, joka toteutuu, koska niin on kirjoitettu, ja joku uskoo. Psykiatrian kohdalla miltei jokainen uskoo jollain tavalla.
****saro psykiatrian ikuisen, puhtaan, voittamattoman ja pyhan temppelin palkistossa, hienon hieno saro, ja menee syvalle, mina en astuisi tuohon temppeliin, ikava kylla****
Sulla on kieliopillisesti vielä huonompaa tekstiä kuin E.L.Jamesilla. Pilkkuja väärässä paikassa jne.Ihan selkee lähihoitaja tai joku joka ei ole koskaan kirjoja lukenut.
Trololoo.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kieliopillisesti vielä huonompaa tekstiä kuin E.L.Jamesilla. Pilkkuja väärässä paikassa jne.Ihan selkee lähihoitaja tai joku joka ei ole koskaan kirjoja lukenut.
Trololoo.
Tarvitseeko olla ilkeä? Myönnän, etten ole korkeasti koulutettu henkilö.
Kukaan, ei ainoakaan rikas henkilö pörrää vauva fi:ssä. Jotain puuttuu elämästä kuten minulla, jos täällä kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ainoakaan rikas henkilö pörrää vauva fi:ssä. Jotain puuttuu elämästä kuten minulla, jos täällä kirjoittelee.
Kyllä, jotain puuttuu elämästä. Minulla se on mies, ei raha.
Lasiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis käytännössä syytät isääsi masennuksestasi? Kyllä se on ihan sinun itsesi syy. Miestä ei myöskään hankita väkisin. Usein tällainen lähestymistapa johtaa eroon.
En syytä isääni. Onhan se toki mukavaa olla rikas, mutta rikkailla on rikkaiden ihmisten ongelmat.
Mitä ne rikkaiden ongelmat on?
Ap. Onko sinulla ahdistuneisuuden lisäksi myös luulotauti. Jos ahdistuksesi johtuu siitä, että olet rikas , asia on helppo ratkaista ilman psykiatria. Anna kaikki pois, niin ei ahdista.
Mulla on vahva tunne, että tulkitsit tämän psykiatrin väärin. Ilmeisesti sulle ei saa olla kiltti ja ystävällinen.