Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus, milloin olo käy tukalaksi?

Vierailija
02.09.2017 |

Jos äidillä on ns. helppo raskaus, niin missä vaiheessa ennen synnytystä olo kuitenkin alkaa käydä tukalaksi? Millä tavalla?

Entä milloin ennakoivien supistusten viimeistään luulisi tulevan? Jos ne ovat kivuttomat, niin miten ne tunnistaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa en muista että oli olisi ollut tukala lainkaan, vähän vaan tahtia hidasti.

Toista odottaessa tuskastuminen alkoi joskus kuukautta ennen laskettua aikaa ja päättyi kolme viikkoa la:n jälkeen, synnytyksen.

Vierailija
2/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus oli minulla helppo. Viimeisellä kuulla alkoi kävely olla välillä raskasta, ei jaksanut kävellä enää niin reippaita tai pitkiä lenkkejä. Lisäksi oli närästystä ja pukamia mitkä vähän teki olon tukalaksi. Eikä taipunut laittamaan kenkiä tms.

Mitään supistuksia en tuntenut ennen synnytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viikolla 37, esikoista odotan. Välillä on tukalampaa jonain päivänä, mutta pääasiassa olo on hyvä ja melko reipaskin. Mulla ei ole vielä ehkä ollut supistuksia tai ainakaan en ole niitä sellaiseksi varmuudella tunnistanut. Ei sellaista tukalaa oloa että syntyis jo. Kun saa välillä huilata niin oikein hyvin jaksaa touhuilla pihahommia ja koiran kanssa ym.

Vierailija
4/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit vielä, mikä tavalla olo on tukala. Pissahätä on jatkuvasti, mutta mitään ei tule. Mikään asento ei sovi nukkumiseen. Liikkuminen on hidasta, kun keuhkot ei jaksa vetää happea.

Mutta se vaan kuuluu asiaan.

Vierailija
5/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposta raskaudesta tuli tukalaa pari kk ennen laskettua aikaa: hermosärkyä alapäässä ja rajoissa, en nukkunut, en pystynyt kivuilta juuri kävelemään (vihloi hirveästi alas). Ja iskias tietysti oli myös kaverina. Se oli aivan hirvittävää. Ei koskaan enää.

Vierailija
6/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka raskaus oli minulla helppo. Viimeisellä kuulla alkoi kävely olla välillä raskasta, ei jaksanut kävellä enää niin reippaita tai pitkiä lenkkejä. Lisäksi oli närästystä ja pukamia mitkä vähän teki olon tukalaksi. Eikä taipunut laittamaan kenkiä tms.

Mitään supistuksia en tuntenut ennen synnytystä.

Joo ja lisään tähän myös tuon huonon nukkumisen ja sen JATKUVAN kusihädän 😂 Aika kullannut muistoja selvästi...

Vierailija
7/7 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa olo ei mennyt ylitsepääsemättömän tukalaksi koko raskausaikana. Kaikenmaailman kipuja oli, pissausongelmia ja loppuraskaudessa ihan törkee närästys mutta ne ei hidastanu normaalielämää.

Nyt odotan toista kohta puolessa välissä ja olo on jo nyt aika kamala. Saa nähdä sitten miten loppuraskaus menee.