Mikä näistä on elämäsi korkein tarkoitus?
Valinta voi olla vaikea, mutta vain yhden saa valita!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Noista lähimpänä on "Itseni kehittäminen henkisesti paremmaksi ihmiseksi". Sanoisin myös että viisaaksi tuleminen, virheistä oppiminen, elämänsä parempi hallitseminen...
Hitsi, ilman AV:tä eläisin ihan erilaisessa käsityksessä omasta itsestäni. Pitkään olin täällä tosi kunnollinen. En haukkunut muita, en trollannut, en kertonut eriävää mielipidettäni epäkohteliaasti, en argumentoinut tahallani typerästi tms. Nyt olen alkanut hermostua ja menettää kärsivällisyyttäni, eli olen ruvennut lapsellisesti "kostamaan" tälle palstalle ja alkaa käyttäytyä enemmän tuolla tavalla. Tietenkään en syyllisty kunnianloukkauksiin tai rikollisiin kommentteihin enkä esim. hauku kenenkään ulkonäköä tms., mutta en enää kohtele muita yhtä kunnioittavasti kuin ennen.
Pelkään että tämä menee ajan kanssa vain pahemmaksi siitä huolimatta, että näen mitä on tapahtumassa. Olen havahtunut tähän jo aiemminkin, mutta silti tilanne meni siitä pahemmaksi. Toki voisin vain vähentää palstailua, mutta se olisi vain ongelman piilottamista eikä poistamista. Itse asiassa eikö AV olisi täydellinen paikka oman kärsivällisyytensä koetteluun ja harjoittamiseen? En voi syyttää virheistäni AV:ta, AV on vain tuonut pikkuhiljaa esiin minusta ikäviä piirteitä. Haluan uskoa, että AV:n avulla voisin muuttua myös paremmaksi, jos suhtaudun tähän vain vaikeana testinä.
Kiitos, että jaoit ajatuksiasi. Hienoa, että olet alkanut havahtua siihen, miten Av vaikuttaa sinuun ja sinussa on halu tulla paremmaksi ihmiseksi. Mielestäni Av ja muut vastaavat kohtaamispaikat erilaisten ihmisten kanssa soveltuvat testiksi, joka koettelee moraaliamme. Ehkä voisi kiinnittää tietokoneen läheisyyteen sinitarralla lapun, jossa lukee "Muista, että tämä on testi." tms.
Ap.
Tärkeintä elämässä on puutarhan hoito eikä sekään ole kovin tärkeätä.
Vastasin tuo "vanhemmuus", mutta ylipäänsä ihmisten tukeminen omalla tiellään on minulle tärkeää.
Viiden koululaisen äitinä elämän tärkein rooli on nyt tukea omien lasteni kasvua omanarvontuntoisiksi ja vastuullisiksi aikuisiksi joilla on ehyt arvomaailma. Samalla tietysti yritän itse kehittyä paremmaksi ihmiseksi ja olla arjessa esimerkki.
Työrooli on myös tärkeä, työkseni autan ihmisiä, mutta olisin työstäni valmis luopumaan perheen takia. Mistä tahansa olisin valmis luopumaan perheen takia. Mikään ei määrittelisi epäonnistumistani ihmisenä niin pahasti kuin se, että kasvattaisin lapseni heittiöiksi jotka satuttaisivat muita.
Vain yhden saa valita tässä kyselyssä. Kysymykseesi voisi lähteä vastaamaan siten, että mietit kumpaa pitäisit korkeimpana tarkoituksenasi jos nämä asiat olisivat ristiriidassa.
Ap.