Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EX-HAAHUJEN HUHTIKUU

04.04.2006 |

Enpä löytänyt tälle kuulle pinoa, toivottavasti en nyt laita päällekkäistä...

Mitäpä teidän kevääseen kuuluu?

Täällä alkaa olla välillä hieman väsynyt äiti; ei sitten ehditty siirtää tyttöä omaan huoneeseen kun alkoi tämä varsinainen yörumba! Ennen nukuttiin pääsääntöisesti yhdellä heräämisellä koko yö, mutta ei enää... Viime yönäkin herättiin kuusi kertaa, ja lyhin pätkä oli alle tunnin. Nyt huomasin sen, että vain kerran mielestäni vauvalla oli ihan nälkä, mutta muuten piti mua aika tavalla tuttina. Ja huvituttia kun Milla ei ollenkaan syö, on keinot yöllä melko vähissä... Olen yrittänyt kantaa sylissä ja heijata, mutta kun hamuaa tissiä ihan hirveästi. Silittely ja taputtelu sängyssä ei onnistu ollenkaan, koska tyttö vetää ihan jäykäksi selälleen eikä anna laittaa kyljelleen ja on olevinaan täysin hereillä. Ainoa keino on ollu laittaa tissi suuhun, niin on edes vähän helpommin saanut unen tulemaan. Mutta omaan huoneeseen en taida nyt tällä erää viedä, koska se huone on tosiaan hieman kauempana meidän makuuhuoneesta, joten en tiedä kuinka jaksan monta kertaa yössä siellä juosta. Tämä valvominen taitaa kuulua ikään, toivottavasti... ja menee siis kohta myös ohi. Päivisin tyttö on onneksi edelleen kuin aurinko ja aina hyväntuulinen. Päiväunet on myös taas vaihteeksi lyhentyneet ja vaikeutuneet melkoisesti.

Mutta, mutta.... ei tämä ole ihme kyllä vaikuttanut mun vauvakuumeeseen yhtään ja edelleen odotan menkkoja alkavaksi, että saisi alkaa yrittää toista lasta. Se on kuitenkin melko pieni hetki kun ovat erityisesti öisin hieman vaativampia, jos ei sitten tule lisäksi kauhea uhmaikä ja rankaa murkkuikä ;)

Nyt typy vipeltää tuossa lattialla melkoisesti ja huomaan, että täällä mun työhuoneessa on melkoisesti paikkoja, jotka ei ole ihan lapsiystävällisiä. Koko ajan olen sanomassa ei...

Tällä erää ei muuta... Molli kysyi viime pinossa jotakin, johon mun piti nyt vastata, mutta en kyllä millään muista... Palaan asiaan kun muistuu mieleen.

napoltti ja Milla tänään tasan 7kk

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tsemppiä sulle Napoltti! Eiköhän tuokin yörumba lopu joskus, aikansa kutakin:) Meilläkin nukutaan nykyään aika hyvin, ihanaa!

Pari syöttöä yön aikana.

Luka venyy ja paukkuu;) Perjantaina neuvola ja rokotus, kääks. Pierut paukkuu niin äipällä kuin pojallakin. Onkohan tullut herkkyyttä maitoon tms. Jospa nää ilmailut loppuu joskus :/

Mutta huomenna heti aamusta Stockan hulluille päiville! Täytyy mennä ajoissa nukkumaan et jaksaa herätä. Tahtoo tää äippä olla melkoisen aamu-uninen nykyään.

Oikeen keväistä viikon jatkoa kaikille haahu-äideille! Toivottavasti tää loska lähtis kuivimaan ja saatais nurmikkokin joskus näkyviin:)

t: Rouva ja Luka piakkoin 3kk

Vierailija
2/17 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli VIHDOINKIN kaikki kotona ja terveinä. Esikoisen sairastelu oli todennäköisesti rotaa - 40 asteen kuume, ripuli ja oksentelu - jota kestikin melkein tasan viikon. Mies kun oli siitä suurimman osan työmatkalla niin täällä oli ajoittain huumorissa repimistä. Onneksi juniori säästyi tältä (liekö äidinmaito tuonut vastustuskyvyn vai mikä?!). Kyllä tuli lisää sympatiaa kaikille koliikki, allergia tms. lasten vanhemmille - mä olin ihan finaalissa 3 valvotun yön & päivän jälkeen näiden kahden ja koiran kanssa. Sitten kun noihin vatsatauteihin ei kehtaa pyytää edes isovanhempia apuun ettei niihin tartu.

Joten oma arki maistuu nyt aivan mahtavalle (keleistä huolimatta)!!!

Meillä on 4kk neuvola ens viikolla - poika on kasvanu hienosti, eilen ja tänään maistettiin ekan kerran maissivelliä. Eilen meni ihmetellessä ja tänään juotiin desi kuin vanha tekijä. Toivottavasti tällä saataisiin masu toimimaan vähän useammin - myös meillä pieru paukkaa ja kakkaa nähdään kerran 1-2 viikossa (se haju on TAPPAVA). Esikoinen käskee heti viedä pikkuveljen pois ja laittaa oman huoneen ovensa kiinni ettei hänen lelut " haisetu" ; ) En sitten tiedä pitäisikö tässä alkaa kokeilemaan noita kiinteitäkin pikkuhiljaa vai odottaisiko toukokuulle.

Tää 4kk on kyllä herättäny meidän pojan: Kaikki kiinnostaa ihan hurjasti, millään ei malttaisi syödä ja on ihan innoissaan kun pääsee uusiin paikkoihin. Siirryttiin liinailusta ergon reppuun ja se sujuu nyt tosi hyvin (tuntuu paljon helpommalta ja enemmän omalta jutulta). En kyllä pysty käsittämään miten tyytyväinen tää poika on oltiin sitten missä tahansa. Hassuinta on se, että heräilee ihan itsekseen joko vaunuissa tai omassa sängyssä eikä välttämättä ollenkaan " huhuile" meidän perään. Pieni kahina tai tuhina joskus paljastaa, että herätty ollaan - sitten kun menee katsomaan niin siellä se killittelee silmät pyöreinä ja leväyttää aivan valloittavan hymyn tyyliin " suahan mä tässä jo odottelinkin" . Esikoinen kun halusi palvelua/seuraa heti kun sai silmänsä auki ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meni ulos nukkumaan päikkäreitä, joten jos tässä olis hetki aikaa itsellekkin.

Meillä on esikoinen ollut kaksi yötä yökylässä, joten olen ollut pari päivää poikien kanssa kolmistaan päivisin. Keskimmäisellä on kova ikävä isosiskoa, vaikka tuntuu välillä, että he ei muuta osaa tehdä kuin tapella, mutta ehkä se kuuluu sisarusrakauteen tuo tappelukin ja onhan heillä välillä tosi ihania leikkejäkin kahdestaan, oikein ilo katsella.

Vauva nukkuu yöt vaihtelevasti, viime yönä valvo taas pari tuntia, mutta on tässä välissä ollut muutamia hyviäkin öitä, niitten avulla saa itsekkin kerättyä voimia jaksaa näitä rikkonaisempia öitä.

Poitsu on kasvanut jo tosi paljon, 60 cm vaatteet alkaa olemaan jo sopivia ja huomaa vauvaa kantaessa, että painoakin on tullut kivasti lisää.

Mites joko te muut olette päässeet lähtöpainoon ennen raskautta? Mulla on vielä muutama ylimääräinen kilo tohon ennen raskautta painoon, mutta kun sekin paino oli ihan liikaa, niin pudotettavaa olis 10 kg, aikamoinen urakka. Ostinkin juoksukengät, että kun tiet sulaa olis tarkoitus lähteä lenkille, kunhan tosta sais pysyvän harrastuksen, eikä into lopahtais heti alkuunsa.

Muutama kommentti vielä ja sit päiväteen keittoon..

napoltille jaksamisia yövalvomisien kanssa, yritä ottaa päiväunia, niin et väsähdä ihan kokonaan. Kyllä se varmasti siitä pian helpottaa. Niin ja toivottavasti ekat menkatkin pian alkaa, niin pääsette yrittämään pikkuveikkaa tai -siskoa esikoiselle.

Bojolle; onneksi tauti on helpottanut esikoisella ja kuopus säästyi siltä. Minkäslainen koira teillä on? kyselee toinen koiraihminen.

Wilkunalle ja Mellulle tervetuloa vauvapuolelle ja onnitteluja vielä kerran, jos vaan vauvahuumassa kerkeätte kurkistella tänne meidän pinoomme.

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

T:Nette ja pikkumies 5vk

Vierailija
4/17 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kuulumisia ;-) Meillä sairastetaan flunssaa ja poikakin on kuumeessa, kurjaa...

Kiinteitä menee jo kaksi kertaa päivässä, seuraavaksi opetellaan puuron syöntiä. Onneksi poitsu syö aika kiltisti lusikasta eikä ole ollut moksiskaan uusista makuannoksista. Tämä on minusta aika ihanaa aikaa, kun toinen on jo sellainen seurusteleva ja ympäristöstä kiinnostunut.

Nyt on sen verran järki jäässä, että tulen jatkamaan myöhemmin...

Helis + poitsu 5,5 kk

Vierailija
5/17 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nette: Meillä on kääpiösnautseri - jo 6 vee vanha, mitä ei aina neidin touhuista uskoisi (tuntuu kun olisi välillä pentu mukana; ) ). Onneks ei enää oo ihan niin " sosiaalinen" kuin aikasemmin kun piti moikata ja haistella jokainen vastaantulija ja aika nätisti on oppinut kulkemaan vaunujen kanssa vielä vanhakin koira. Mä oon ollu vähän laiska sen kouluttamisessa ja nyt kun on vauva vaunuissa & uhmaikäinen seisomalaudalla niin on ollu pakko ryhdistäytyä koirankin kanssa. Nätisti se kulkee kyllä sekä hihnassa että ilman. Täällä oli ihana ketju/kysymys viime viikolla koirasta vauvaperheessä. Pakko myöntää, että välillä on ollu niin väsyny, että toi koira tuntuu pelkältä riesalta ja riipalta, mutta nyt kun päivä pitenee ja kelit paranee niin alkaa tulla taas uskoa siihen, että kyllä tästä vielä hyvä tulee!

Tänään oli aamulla pinna NIIIIIIN kireessä että onneks on toi koira - oli pakko käydä jo ulkona hengittämässä raitista ilmaa (esikoisen tarhapäivä tänään). Velliharjoitteluissa tuli " lakko" - ei menny pisaraakaan alas eilen illalla, sen sijaan noustiin sitten VIISI kertaa syömään yöllä. Arggghhh... Alkoi kiristämään pääosin sen takia, että olin jo antanu ittelleni luvan kuvitella nauttivani pitkistä unipätkistä. Palasin siis todellisuuteen ja vauvaperheen arkeen ; )

Vierailija
6/17 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te kohta tänne pinoon jo vilkuilette ja kerrotte kuulumisia?

Tervehdys myös muille!

Täällä raivoisa äiti on palannut muutaman päivän mummolan reissulta ja olin kyllä iloinen kun pääsin taas kotiin, huh sitä hössötyksen määrää.....

Mutta siis raivoisasta olosta, ensin oli niin kiva nähdä miestä ja tulla kotiin, mutta johan kohta jo alkoi verenpaine kohota. Kyllä mä oon kiukkuinen, toivottavasti se johtuu vaan tästä väsymyksestä ja hormoneista enkä ihan lopullisesti jää tällaiseksi. Pöllytin äsken miehen pojan kanssa vielä pihalle ja painuin itse suihkuun viilentämään tunteita.

Antti on onneksi ihana, huutelee haa, haa ja päristelee ja karjahtelee ja on energiaa ihan valtavasti. Vielä mennään vain taaksepäin, mutta yritys etenemään on kova.

Napoltti, toivottavasti teillä yöt pian taas rauhottuu. Meillä on silloin tällöin niitä öitä, että poika nukkuu 8 tuntia putkeen, mutta välillä heräilee usein ja nyt taas on valitettavasti alkanut herätä 5-6 välillä ylös, kun välillä jo nukkui 7 asti.

Nyt en enää muista mitä muut kirjoitti, voi vitsi, piti jotakin kommentoida.

No, onhan tässä taas pitkä huhtikuu edessä, vielä ehtii palaamaan monta kertaa.

Siellt on odotuspuolelta kai kohta " vanhoja" tulossa useampikin eikös ainakin petjulla, joannalla ja riaxilla ole viikot aika vähissä jo. Ja olikos muillakin, en muista, pitäähän niitä välillä käydä vähän lueskelemassa.

näkymisiin

molli ja antti ihan kohta 7 kk. Voi vitsi

Vierailija
7/17 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bojollakin oli ollut pinna tiukalla, " kiva" että muillakin. ON sulla ollutkin rankkaa, onneksi mies taas kotona.

Nette kyseli kiloista, mulle tuli lopulta lähes 20 kg, lopussa kun tuli niin paljon turvotusta. Nyt on kaikki ne lähtenyt, mutta ainakin 10 kiloa pitäis vielä tippua, koska oli niin paljon ylipainoa jo ennen raskautta. Olen alkanut käymään pari kertaa viikossa uimassa, se toivottavasti vähän kiinteyttää. Hitaasti mutta varmasti nuo kilot ovat tähän asti tippuneet.

Vierailija
8/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukalla oli 3kk neuvola ja painoo oli 6230g ja pituutta 62,2cm. On tuntunutkin että poika on venynyt hirveesti. Terveenä ollaan ja tissi maistuu, ei ole enää riehumisia rinnalla.

Päiväunille vaunuihin nukutan kerran päivässä. Ihanaa itsellekin kävellä ulkona, kohoaapa kuntokin pikkuhiljaa. Mollilla oli samat ajatukset kuin mullakin: painoa sais pudottaa. Siskon kans ollaan vesijumppaa tms. aiottu alkaa harrastaa. Uimisesta pidän minäkin, eipä haittaa olis siitäkään.

Meille soitettiin rokotustutkimuksesta eilen ja tänään tuli kirjekin. Hinkuyskä komponentteja kuulemma enemmän ja lisäksi sais vesirokkorokotteen 13kk iässä. Keskiviikkona ois nykysen rokotusohjelman mukainen rokotus jos emme uuteen tutkimukseen osallistu. jaa-a..pitää miettiä..Onko teillä tietoo tai kokemuksia asiasta?

okei, mutta hauskaa viikonloppua kaikille!!

T rouva ja Luka 3kk

Vierailija
9/17 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk neuvola takana täälläkin vaikka pojalla vielä viikko siihen ikään jos tarkkoja ollaan =) Eli uudet mitat on 6005g ja pituus 60.2cm. Meillä on siis mies vähän " hukkapätkä" mutta meneepä nämä pienet vaatteet kauemmin. Vieläkin mahtuu osa 56 senttisistä ja kaikki 62 senttiset housut on aivan liian pitkiä. Bodyista käy tietty noi suuremmatkin. Ihana naureskeleva mies on tämä meidän pikkuherra ja valveilla ollessaan viihtyy myös yksin esim jumppalelun ääressä. Onneksi, niin saa äitikin hengähtää välillä. Unetkin ovat meillä hyviä *kopkop*, nukkumaan mennään 20-21 ja eka unipätkä on 7-9 tuntia. Siinä ehtii itsekin nukkua ihan hyvin vaikka en nyt ihan yhtä aikaisin nukkumaan menekään...

Nette kyseli painosta... Mulle tuli vain 10kg raskauden aikana ja ne kaikki lähti kolmessa viikossa. Nyt on tippunut 5kg lisää tuosta mutta ei haittaa yhtään kun ylipainoa oli ehkä toiset 10kg ennen raskautta. Eli vielä voisi muutama kilo lähteäkin. Mitään erikoista en ole tämän eteen tehnyt, imettänyt vaan ja sitten tietty käyn vaunulenkeillä. Mitään muuta urheilua ei mun päiviin kyllä kuulu, ainakaan vielä.

Tänään laitan pojan nukkumaan ja lähden tyttöjen kanssa ravintolaan syömään!! Sitä kuuluisaa omaa aikaa siis... Jännitystä tähän tuo se että mun mieskin on reissussa ja kun täällä ulkomailla elellään niin sukulaisia ei lapsenvahdiksi saa. Niinpä meille tulee miehen kaveri telkkua katsomaan =) Meidän poika kun ei ole IKINÄ herännyt yöuniltaan alta neljän tunnin unien niin luotan siihen ettei nytkään *kopkop* Ja JOS näin kävisi niin pääsen kymmenessä minuutissa kotiin jos hätä tulee... *jännää jännää*

Mä ihan järkytyin miten " vanha" teidän poika MOLLI jo on!!! Mihin tämä aika on mennyt? Ja tosiaan, kohta vanhoista tutuista tulee ainakin Petju, Joanna ja WBM:kin!!! Ihanaa!!!

Auringonpaistetta toivottelen kaikille!!!

Emmis ja pääsiäissunnuntaina ristittävä poju s.140106

Vierailija
10/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä niin kuin tälle puolellekin oli jo tieto kantautunut, saimme tyttövauvan 2.4.2006 (rv 40+4). Typyn strategiset mitat olivat 3360g, 49cm ja pipo 35cm. Synnytys kesti kaikkiaan supistusten alusta syntymään vain 2,5 tuntia, sairaalassa ehdimme olla vain 45 minuuttia ennen kuin tyttö tuli maailmaan. Kivunlievitystä en ehtinyt saada, joten kokemus oli kyllä aika raju, mutta onneksi siis nopeasti ohi.

Vauva nukkuu 3-4 tunnin pätkiä, syö välissä ja jaksaa olla hereillä muuten vain pieniä hetkiä. Eli vielä äiti ei ole kovasti rasittunut vauvanhoidosta. Tänään oli eka neuvola, ja punnituksessa saatiin tasan sama paino kuin syntymähetkellä, eli vauva on kuronut tuon ensimmäisten päivien painonpudotuksen jo kiinni noin viikossa. Oli mukava kuulla, että maitoa taitaa siis tulla ihan riittävästi.

Saapa nähdä, millaiseksi tämä vauva-arki muodostuu, mutta yritän silloin tällöin ehtiä kirjoittelemaan meidän kuulumisistamme tälle palstalle. Kiitos kaikille, jotka tälläkin puolella jo toivottelivat minut tervetulleeksi ja onnittelivat vauvan johdosta!

Vierailija
11/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on Wilkunalla ollut vauhti päällä synnytyksessä, nopeaa touhua tosiaankin. Kiva kun kävit jo täälläkin puolella näytillä. Vaikkakin täällä tuntuu nyt olevan hiljainen vaihe meneillään. Taitaa vauvelit pitää äiskät kiireisinä.

Emmis " kauhisteli" meidän vauvan ikää, ihan totta tänään tuli 7kk, aika on menyt hurjaa vauhtia. Saitkos muuten rauhassa syödä ravintolassa?

Meidän antti oppi sitten tänään ryömimään. On muutaman kerran mennyt ihan pienen matkan ja tänään sitten ihan reilusti ja tietysti ekana suuntasi sähköjohtoihin.

Äsken sain nukkumaan, vaati kolme kierrosta tissittelyä ennen nukahtamista, taisi käydä vähän ylikierroksilla tuon ryömimisen vuoksi.

No lähden tästä katselemaan telkkaria ukon kanssa

Jakselkaahan äipät!

molli ja pienen pieni vauva 7 kk, nyyh

Vierailija
12/17 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Nette koiran johdosta. Meidän koira joutui äkkiseltään leikkaukseen muutama vuosi sitten, mies vei ja mä olin itku silmässä ja sydän kurkussa kotona ne muutamat tunnit. Muistan vieläkin miten koti tuntui tyhjältä kun ajatteli ettei tuota tassujen ääntä kuluisi ollenkaan.

Meillä kasvetaan hienosti - 4kk mitat 6700 ja 64. Vähän on juniori esikoista paksumpi ja pätkempi (toinen haahuileva " hukkapätkä" siis löytyy meiltä ; )). Hyvä poika kuitenkin. Ollaan aloiteltu soseiden maistelu kun Juuso tuijotti niin kaihoten meidän ruokailua. Oon antanu samoihin aikoihin maistella jo jotain hedelmä & kasvissoseita. Taitaa itseasiassa syödä jo aika paljon päivän aikana - pieniä annoksia kerrallaan. Isä tosin " maistatutti" koko purkin ruusunmarjaa heti alkutekijöiksi. Oli melkoihin ähinä ja puhina seuraavana yönä. Isän kommentti oli " no kun se maistui sille niin hyvin" . Täytyy varoa ettei syötetä poikaa ihan palleroksi - on tosi kiva syöttää kun kaikki maistuu (esikoinen ei suostunut syömään juuri muuta kun maissisosetta eikä paljoa sitäkään). Tosin näyttää siltä, että jotain yliherkkyyttä pojalla on (vähän kuiva atooppinen iho ja jännästi läikähtelee ajoittain). Yritän seurata & löytää aiheuttajaa, mutta on tosi vaikeaa kun ollaan tissimaidolla (todennäköisemmin siis johtuu mun ruokavaliosta kun noista soseista).

Ihana kun tulee valoisat päivät ja kesäinen olo tästä auringosta!

Viitsisitkö Sonnette tai joku muu laittaa linkin/ohjeet sinne haahujen yahooseen. Mä voisin myös liittyä, nyt tää palstailu on niin satunnaista, että paljon lipsahtaa ohi.

Vappua odotellessa!!!

Vierailija
13/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että linkki yahooseen löytyy ainakin aina odotuspuolelta ex-haahujen pinon alkupuolelta

kiireinen molli

Vierailija
14/17 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaan...

Antti nukkuu ulkona, juuri piti käydä ottamassa " kansi" pois päältä vaunuista, kun taisi tulla jo kuuma, ilma on tosi lämmin heti aamusta alkaen. Heti sitten uudestaan rauhoittui.

Tässä on nyt pari viikkoa mennä vipelletty pienen perässä, nimittäin heti kun poitsu kävi ryömimään, niin alkoi saman tien sitten myös kontata ja nyt vipeltää huoneesta toiseen. Tosin vielä onneksi aika hitaasti, että ehtii itse mukaan. Mutta, mutta, heti huomaa että kaikki muut hommat tahtookin sitten jäädä tekemättä. Just viikkailin kauhean kasan pyykkiä, kun ei muka ole ehtinyt edes niitä laitella kaappiin. No, pakkokos ne on kaappiin laittaa, saahan ne otettua pyykkikorista.

Napoltti taisi viimeksi jotain jutella kissoista, meilläkin on kisu ja on antin suosikkikaveri, tosin kissa useimmiten väistää takavasemmalle, mutta joskus antaa Antin " silitellä" . Meiltäkin on muutama vuosi sitten kuollut toinen kissa auton alle ja muistan, että peruutin jopa yhden työmatkan sen takia, kun olin niin murheellinen. Mahtoi pomo pitää mua hulluna, mutta kun tuntui niin pahalle.

Neteltäkös nyt oli koira kuollut, en muista enää kun en nyt lukenut uudestaan vanhoja viestejä, mutta ikävää lemmikistä luopuminen on.

Yöt on meillä huonoja, on ollut siitä lähtien kun kehuin miten hyvin antti nukahtaa ja nukkuu. Sen siitä saa, kun käy kehuskelemaan. Useampaan kertaan pitää iltayön aikana tissittää ja nyt on sitten alkanut myös konttailla sängyssä, niin sekin lisää levottomuutta.

No, joskus sen on pakko rauhottua. Hampaita kai ihan kohta tulee lisää, sellainen kaluaminen on taas meneillään.

No,. nyt yritän tehdä jotakin muutakin

Hauskaa vapun odotusta, onkos mitä kivoja suunnitelmia?

molli ja antti 7 ja jotakin kk.

Vierailija
15/17 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. :-)

Mä en enää meinaa muistaa käydä täällä, kun en käy tätä palstaa enää muuten lukemassa ku teidän juttuja! Huomasinpa tuolta odotuspuolelta että yahooseen on perustettu ryhmä ex-haahuille ja laitoinkin liittymisen samantien. Tulkaa te kaikki muutkin sinne! :-)

Meillä menee kivasti. Anton kasvaa ihan silmissä... 3kk mitat olivat 6600 g ja 61 cm - tiistaina saadaan sitten taas tuoreet mitat. Tosi tyytyväinen ja rauhallinen vauva Anton on. Kääntymisen taitoa ei vielä hallitse, mutta juttua tulee tosipaljon. Taitaa seurata isoveljensä mallia ja oppia puhumaan ensin ja kävelemään vasta sitten - vaikka ei kai sitä tässä vaiheessa voi vielä varmasti sanoa.

Isoveli on välillä vähän mustis ja hakee meidän huomiotamme, mutta eihän tuo ihme ole.

Uusille vauvan saaneille onnea!!

Ajatus seisoo jo aika pahasti, en keksi muuta kirjoitettavaa. Täytynee hipsiä miehen viereen nukkumaan! Mukavia pääsiäisen jatkoja kaikille!

Sonnette & Anton - huomenna tasan 4kk

Vierailija
16/17 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vähän ikävä pääsiäinen. Meidän 13-vuotias koiramme piti nukuttaa ikuiseen uneen. Ikävä on valtava, onneksi meillä on vielä tuo 2-vuotias koira ja kaksi kissaa ja nämä ihanat lapset niin ei kerkeä ihan koko aikaa surra.

Viikon päästä on meidänkin vauvalla nimi, ihan jo odottaa sitä, että vauva saa virallisesti nimen, vaikka nimi onkin jo päätetty ei sitä osaa käyttää ennenkuin pappi on sen lausunut. Alkaa jo kyllästyttää puhua pelkästä vauvasta, kun toinen on kasvanut ja kehittynytkin jo niin kovasti. Ensimmäisen hymyn poitsu antoi 6 viikkoisena, nyt niitä tuleekin sit tiuhaan, kun vaan poitsulle juttelee.

Mites mellun arki on lähtenyt vauvan kanssa sujumaan?

Toivottavasti kerkeis arjen koitettua tulla käymään ihan ajatuksen kanssa ja kommentoimaankin teidän juttuja, mutta nyt ulkoilemaan.

Hyvää alkanutta viikkoa ja palaillaan

Nette ja poitsu huomenna 7 viikkoa

Vierailija
17/17 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi pahoittelut Netelle koiranne menetyksen vuoksi. On tosi hirveä luopua niistä, ovat kuin perheenjäseniä. Onneksi teillä on kuitenkin muitakin lemmikkejä ja lapset tuovat myös aina lohtua. Meidän toinen kissa jäi jo neljä vuotta sitten auton alle ja kuoli, edelleen mulla saattaa tulla niin kova ikävä, että tulee itku silmään... Vaikka eläimestä joutuu luopumaan, ihanat muistot heistä jäävät!

Minä sain mieheni tänään kotiin reilun viikon odotuksen jälkeen... Välillä meinasi olla rankkaa kun tyttö valvotti yöllä ja päivät piti olla skarppina. Huomasin kaksi päivää sitten, että typylle on tullut kolmas hammas! Alhaalla on kaksi nököä ollut jo pitkään ja nyt tämä kolmas hammas tuli ylös etuhampaan paikkojen viereen. Toisella puolella näkyy selvästi, että myös siellä on puhkeamassa hammas eli melkoinen draculan näköinen pimu meillä kohta on :) Tulis ne yläetuhampaatkin sitten pian, ettei ihan hassulta näytä...

Nyt Milla heräilee taas tuttuun tapaansa noin 2-3 kertaa yössä, eikä enää 6-10 kertaa... Rytmi tuli samaksi tuon hampaan puhkeamisen jälkeen ja aloin myös jälleen imettään joka kerta kun herää, joten tuntuu kyllä siltä, että nuo kamalat yöt oli osaksi myös sitä, että tytöllä oli ihan rehellisesti nälkä! Päivällä meillä ei varmasti syödä riittävästi, mutta kun se on melkoista tappelua enkä saa väkisinkään syötettyä. Meillä menee päivän aikana vaan yhteensä korkeintaan pilttipurkillinen sosetta, muutamia lusikallisia hedelmäsosetta, minimaalisen vähän aamu- ja iltapuuroa ja sitten erityisesti yöllä tissiä.... päivällä tissittelyt on hänen mielestään ihan tyhmää.... Aluksi Milla söi paremmin, mutta liekö sitten hampaat vai mikä ihme on, että ei tuo syöminen enää onnistu. Hedelmäsoseet olen jättänyt jo vähän taka-alalle kun tuntuu, että velliä saan pullosta menemään vähän paremmin, joten se on meidän välipala. Toivottavasti alkaa taas syöminen onnistuun, jotenkin mulla on syöttötilanteessa alkanu olla pinna erityisen kireällä..........

2,5 viikon päästä olisikin sitten 8kk neuvola. Täytyy katsoa kuinka painon kanssa on käynyt ja kysellä vähän neuvoja tuohon syömiseen ja erityisesti noihin määriin, kun musta ne tuntuu melko vähäisiltä.

Muuten täällä kaikki on hienosti ja Milla yrittää jo kovasti sanoa " kissa" ja ymmärtääkin kun kysyn missä meidän kissa on, katsoo heti oikeaan suuntaan. Äiti sanaa tyttö 5-6 kk iässä jo tosi usein hoki, mutta ei toki tiennyt mitä se tarkoittaa. Nyt ei tule enää tuota sanaa ollenkaan, eikä tiedä yhtään mitä se edes tarkoittaa. " kissa" ja " tissi" on meillä ihan ykkössanoja :)

Eipä tällä kertaa muuta! Kuulumisiin!

napoltti ja Milla n. 7,5kk