Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen lapset saavat parasta ja ravinteikkainta ruokaa?

Vierailija
02.09.2017 |

-vegemammojen
-suositusruokamammojen
-karppimammojen

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut ei ainakaan mun kersat. Ei syödä kukaan oikein. Tytär (23v) syö parhaiten, joten kaipa nuo nuorimmaisetkin voivat aikuisena syödä oikein meistä vanhemmista huolimatta. Jos haluaisin syödä oikein, itseni kannalta, pitäisi karpata, olen syönyt kymmmeniä vuosia liikaa sokeria. Ehkä mun lapsetkin karppais jos eläisin omaa parasta elämäntapaani.

Vierailija
2/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mut ei ainakaan mun kersat. Ei syödä kukaan oikein. Tytär (23v) syö parhaiten, joten kaipa nuo nuorimmaisetkin voivat aikuisena syödä oikein meistä vanhemmista huolimatta. Jos haluaisin syödä oikein, itseni kannalta, pitäisi karpata, olen syönyt kymmmeniä vuosia liikaa sokeria. Ehkä mun lapsetkin karppais jos eläisin omaa parasta elämäntapaani.

Karppaamisessa ei ole mitään järkeä. Lisää kuitua , kasviksilla ,hedelmillä, marjoilla ja TÄYSjyväviljalla , ja jätä kovat rasvat ja maitotuotteet pois , vähennä lihansyöntiä , vaihda osa liha-aterioista vege-aterioihin (pavut, linssit , herneet, kasvisruoat ylipäänsä) ja syö pieni kourallinen pähkinöitä päivässä eri lajeja vaihdellen.

Kaurapuuroa, mustikkaa , linssikeittoa, smoothieita, nyhtökaura-makaronilaatikkoa , ruoanvalmistukseen voit käyttää kaurakermaa , smoothieen laittaa hamppuproteiinia , 360-jauhetta(ei hera) ,pistaasipähkinät suolaamattomina ovat terveellinen välipala esim.hedelmän kanssa (pistaaseissa on kaikki tarvittavat aminohapot) kuten myös useissa muissa kasvikunnan tuotteissa.

Jätä maitotuotteet, valkoinen vilja, sokeri ja yltiöpäinen lihansyönti ja proteiinin tankkaaminen, älä myöskään ala suosia kovia rasvoja. Keskity ennemmin kuidun saantiin ja suolistolle hyviin ruokiin.

Mikään TIETEELLINEN tutkimus ei tue kovien rasvojen ja proteiinin yltiöpäisen tankkaamisen hyötyä terveydelle.

Laihduin 5 kiloa n.kahdessa kuukaudessa , energiatasot nousivat , uni parani , iho parani ja vatsa-ongelmat loppuivat kun lisäsin ruokavaliooni runsaasti kasvikunnan tuotteita ja jätin sen loputtoman "pakko saada proteiinia" ajattelun ja hiilihydraattien välttelyn.

Sokeria ja teollisia , nopeita hiilareita kannattaa vältelläkin, mutta ei niitä muita.

Lihan vaihtaminen kasviproteiineihin parantaa terveyttä ja veriarvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tutkittu, että lapset syövät terveellisimmin niin kauan kuin he syövät purkkisoseita (=eineksiä). Joten vastaan, että einesmammojen.

Vierailija
4/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karppaamisessa ei ole mitään järkeä ... diibadiibadii...

Mikään TIETEELLINEN tutkimus ei tue kovien rasvojen ja proteiinin yltiöpäisen tankkaamisen hyötyä terveydelle. diibadaabadii..

Ai ei vai? http://www.cardiobrief.org/2017/08/29/huge-diet-study-questions-convent…

Vierailija
5/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tutkittu, että lapset syövät terveellisimmin niin kauan kuin he syövät purkkisoseita (=eineksiä). Joten vastaan, että einesmammojen.

Älä nyt hullujas puhu!

Vierailija
6/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Fruktoosilla kyllästetyt Piltit, Bonat ja äidinmaidon korvikkeet ovat mitä terveellisimpiä ja luonnonmukaisempia ruokia! Eihän ihminen olisi voinut pärjätä 200 000 vuotta evoluutiossa ilman näitä keksintöjä, eihän?

Vierailija
7/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hullujas puhu!

Olen kuullut ihan saman ja kyllähän se käy järkeen. Nuo purkkiruoat on hyvin tarkkaan koostettuja, ei sokereita, ei juuri suolaakaan, hyviä rasvoja. Sitten kun siirrytään muun perheen syömään ruokaan, niin ruokavalio muuttu selvästi epäterveellisemmäksi.

Vierailija
8/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Fruktoosilla kyllästetyt Piltit, Bonat ja äidinmaidon korvikkeet ovat mitä terveellisimpiä ja luonnonmukaisempia ruokia! Eihän ihminen olisi voinut pärjätä 200 000 vuotta evoluutiossa ilman näitä keksintöjä, eihän?

Fruktoosia lisätään vain hedelmäsoseisiin (tosin ei kaikkiin niihinkään). 

Vierailija
9/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä hyllystä sinä olet soseesi kaivanut, mutta vaihda merkkiä, jos niissä on fruktoosia, hyvä ihminen. Tapiokatärkkelystä saattaa hedelmäsoseissa olla lisättynä.

Äidinmaidon korviketta ei ole yksikään lapsistani saanut pisaraakaan, mutta ei kai imetys ollut tämän keskustelun aiheena.

T. Einesmutsi.

Vierailija
10/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin päiväkodeissa lapset saavat terveellisempää ruokaa kuin kotikasvatetut, siis keskimäärin.

Vierailija
11/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin päiväkodeissa lapset saavat terveellisempää ruokaa kuin kotikasvatetut, siis keskimäärin.

Aivan, ja eineksiähän sielläkin enimmäkseen tarjoillaan.

T. Einesmutsi.

Vierailija
12/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä purkiruoissa on yleensä myös vitamiinipitoisuudet suuremmat kuin kotonavalmistetuissa. Kotiruokaa keitetään liian pitkään jne. jolloin ravintoarvot heikkenee.

Vierailija
13/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta ja kun ottaa huomioon sen, että laitosruokaloiden on pakko noudattaa ravitsemussuosituksia ja suurin osa ihmisistä saa suurimman osan energiastaan laitosruokaloista, samalla sairauksien lisääntyessä, niin on pakko kysyä, ovatko ravitsemussuositukset sittenkään oikein?

Vierailija
14/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä, mitä päiväkodeissa se ruoka sisältää?

Vierailija
15/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanin tietenkin.

Vierailija
16/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me annetaan vielä 3-4-vuotiaallekin niitä purkkiruokia jos me aikuiset syödään jotain epäterveellisempää esim. pizzaa, ranskiksia, nakkeja/makkaraa, makaronilaatikkoa.

Vierailija
17/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta ja kun ottaa huomioon sen, että laitosruokaloiden on pakko noudattaa ravitsemussuosituksia ja suurin osa ihmisistä saa suurimman osan energiastaan laitosruokaloista, samalla sairauksien lisääntyessä, niin on pakko kysyä, ovatko ravitsemussuositukset sittenkään oikein?

En tiedä, mihin "sairauksiin" viittaat, mutta ainakin ihmisten elinikä on pidentynyt ihan huisasti laitosruoan osuuden kasvaessa. 

Vierailija
18/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä, mitä päiväkodeissa se ruoka sisältää?

Tiedän vallan hyvin, niissä on tarkat rajat esim. suolalle. Ei tarjota esim. ranskiksia vaan perunat perunana jne. Ravintosisältö on tarkkaan mietitty, harva kotona niitä niin hyvin huomioi.

Vierailija
19/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karppaamisessa ei ole mitään järkeä ... diibadiibadii...

Mikään TIETEELLINEN tutkimus ei tue kovien rasvojen ja proteiinin yltiöpäisen tankkaamisen hyötyä terveydelle. diibadaabadii..

Ai ei vai? http://www.cardiobrief.org/2017/08/29/huge-diet-study-questions-convent…

kannattaa aina selvittää, kuka tutkimukset rahoittaa. Lisäksi , ruokaa ei kannatta ajatella pelkästään rasvat-hiilarit-proteiini tasolla , vaan enemminkin mitä eri ruoka-aineet tekevät kehossa,soluissa , verisuonisssa , suolistossa.

Tieteellisten tutkimusten mukaan eläinproteiini ja kaseiini lisää syöpiä, sydän -ja verisuonitauteja , autoimmuunitauteja ja kuolleisuutta.

Vierailija
20/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani, koska niiden on ihan pakkokin perehtyä ruuan sisältöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme