Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks lähihoitajaks pääsee ihan kuka tahansa?? :D

Vierailija
02.09.2017 |

Siis ihan kuka tahansa pääsee lähäriks. Miksi????

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Ja siksi monella on kuva, että kaikki lähärit on ihan dorkia.

Vierailija
2/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat on päiväkodeissa tosi olevinaan. Vanha lastenhoitaja koulutus oli aivan erilainen ja paljon parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna pääsee IHAN kaikki, kun pääsykokeet poistuvat.

Nyt huolettaa. Saako potilas itse suoriittaa lääkelaskut?

Vierailija
4/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt. Psykologi setä sanoi että olen liian tunnollinen. Mitään muuta selitystä en saanut.

Älykkyydessäni ei ole mitään vikaa, olen ihan ylioppilaaksi hyvin ja kunnialla kirjoittanut fiksu nainen.

Vierailija
5/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päässyt. Psykologi setä sanoi että olen liian tunnollinen. Mitään muuta selitystä en saanut.

Älykkyydessäni ei ole mitään vikaa, olen ihan ylioppilaaksi hyvin ja kunnialla kirjoittanut fiksu nainen.

"Älykkyydessäni ei ole mitään vikaa" tässähän se syy varmaan onkin

Vierailija
6/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko linkkiä missä kerrotaan että poistuu?

Aika käsittämätöntä, ei kaikista ole hoitajaksi todellakaan.

Vierailija
7/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kymmenen vuotta sitten pääsykokeisiin pääsi vain hyvällä todistuksella. Psykologin haastattelun, ryhmätehtävien ja mustetahratestien lisäksi testattiin ainakin myös matematiikan ja äidinkielen osaamista.

Nykyään ei anneta enää edes numeroarvostelua kursseista, joten on aivan sama, vaikka kaikki menisi läpi juuri rimaa hipoen. Parhaidenkin oppilaiden tulokset kärsivät, koska numeroiden puuttuminen ei palkitse ahkeruudesta.

Harmittaa tuo koulutuksen alasajo. Hoitajia arvostetaan nykyään todella vähän ja pilkataan jatkuvasti.

Vierailija
8/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, myöskin akateeminen. :) Ehkemme ole tarpeeksi lähärihenkisiä, mitä se sitten meinaakaan.

Vierailija
9/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan kuka tahansa pääsee lähäriks. Miksi????

Suurin osa uudemmista lähihoitajista on just sellasia kieli poskella työtä tekeviä, eivät siis osaa yksinkertaisimpiakaan hommia itsenäisesti, saati ymmärtää mitään mitä pitää tehdä tai tietyssä tilanteessa toimia, nimenomaan nuorissa on tällaisia tyhmiä, kunhan nyt ollaan kun ei muutakaan työtä ole, tai muuhun koulutukseen pääse. Näiden paskahousujen takia maine mennyt lähihoitajilta. Lähihoitaja koulutus on tänä päivänä suoraan sanoen perseestä. Toista oli vielä silloin kun itse hain, ja valmistuin- oli vielä psykologiset testit olemassa, ja kunnon arviointimenetelmä. Nyt vain oppilaitokset kyttää että kaikki opiskelijat menee läpi, vaikka sitten alta riman.

Vierailija
10/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

djdfsjosdffds kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, myöskin akateeminen. :) Ehkemme ole tarpeeksi lähärihenkisiä, mitä se sitten meinaakaan.

Moi, tässä tyhmä lähäriopiskelija.

Yo-tutkinnosta äikän arvosana L ja reaali E. Olin IT-alalla, korkeakoulututkinto takataskussa, mutta paloin loppuun. Aina kiva lukea halveksuvia viestejä itseään "älykkäämmiltä" ihmisiltä. 

Vierailija
11/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

djdfsjosdffds kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, tässä tyhmä lähäriopiskelija.

Yo-tutkinnosta äikän arvosana L ja reaali E. Olin IT-alalla, korkeakoulututkinto takataskussa, mutta paloin loppuun. Aina kiva lukea halveksuvia viestejä itseään "älykkäämmiltä" ihmisiltä. 

Jos joku kertoo ettei päässyt lähäriksi ja että se ei ainakaan älykkyyden puutteesta johtunut, niin ei sinun tarvitse ottaa sitä henkilökohtaisena syytöksenä, että juuri sinä olisit tyhmä.

En ihmettele jos olet palanut loppuun. Vaikutuat aika herkkänahkaiselta ja jopa luulosairaasta.

Vierailija
12/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä mitään rakettitiedettä ole ja tekijöitä tarvitaan paljon, joten kovin tiukkoja pääsykokeita tuskin tarvitaan.

Työelämässä se tietty loppupeleissä testataan kuka pärjää ja kuka ei. Suuri osa putoaa pois jo opintojen aikana.

Lähihoitajalla pitää olla paksu nahka ja paineensietokykyä. Empatiaa ja normaali/ keskiverto kyky oppia ja omaksua uutta. Olisi hyvä olla oma-aloitteinen, vastuuntuntoinen ja hyvät sosiaaliset taidot omaava.

T. Lähihoitaja -88

Vierailija
13/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko linkkiä missä kerrotaan että poistuu?

Aika käsittämätöntä, ei kaikista ole hoitajaksi todellakaan.

Kaikki alalla olevat tietävät tämän. Liitot taistelleet asiaa vastaan, mutta hallitus suuressa viisaudessaan päättänyt asian. Koulutusvastuu siirtyy pääosin työpaikoille harjoittelujaksoilla, opiskelijan on itse opiskeltava teoria pääosin itsenäisesti. Tästä ei kyllä hyvä seuraa, työpaikoilla muutenkin alimiehitys ja hirmuinen kiire. Sitten tulee näitä itsenäisesti teorian opiskelleita/opiskelemattomia harjoitteluihin. Kuormitus lisääntyy työpaikoilla, kun harjoittelijaksi voi tulla millainen tietämätön tahansa, kun muutenkin mennään alimiehityksellä.

Vierailija
14/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen huolissani, että sosionomeiksi pääsee ketä vain.

Itseasiassa melkein mihin tahansa työhön joka vaatisi järkevää empaattisuutta pääsee kuka vain jolla näitä ominaisuuksia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä