Kokemuksia kohdunpoistosta?
Itsellä paha endometrioosi, yli vuoden olen yrittänyt käyttää hormonivalmisteita mutta saan niistä niin kamalia sivuvaikutuksia, että elämästä ei tule mitään. Olen todella masentunut ja eilen jouduin hakemaan unilääkkeitä että saisin yöt nukuttua.
Tähystysleikkaus on tulossa, kiinnikkeitä kohdussa ja suolistosta. Olen kipeä melkein joka päivä.
En vain jaksa elää näin. Kuinka voisin päästä kohdunpoistoon? Lapsia en halua saada, olen lesbo ja naisystäväni kanssa olemme puhuneet että hän mahdollisesti synnyttää jos haluamme perheenlisäystä.
Olen 23 vuotias ja mietin, onko mahdollista silti päästä leikkaukseen?
Kommentit (4)
Juu siis tähystyksessä poistetaan nyt nuo endometrioomat.
Kuinka vanha itse olet ja kuinka pääsit leikkaukseen?
Kohdunpoistoon on nykyään vaikea päästä. Minulta kohtu poistettiin iso myooman vuoksi ja kasvaimet taitavat olla ainoa syy, että kohtu poistetaan. Toivottavasti löydät hyvän lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Juu siis tähystyksessä poistetaan nyt nuo endometrioomat.
Kuinka vanha itse olet ja kuinka pääsit leikkaukseen?
Minulla ei ollut kohdunpoistolle mitään vaihtoehtoa, kun kohdusta löytyi syöpäkasvain. Olen jo viisikymppinen.
Kun luin sanan tähystysleikkaus, kuvittelin että olet jo menossa kohdunpoistoon, joka tehdään tähystysleikkauksena. Mutta et siis olekaan?
Mitä siinä sinun tähystysleikkauksessasi sitten tehdään?
Itse kohdunpoistosta: minulle on tehty se tähystysleikkauksena. Leikkauksen jälkeen olo oli kivuton ja toipuminen nopeaa eikä haittavaikutuksia ole ollut.
Siis kohdunpoistoa sinänsä ei tarvitse pelätä. Ehkä voisit saada sen perustelemalla lääkärille juuri noin kuin yllä perustelit meille.