Taas lähti vikat rahat ulkomaille...
Mies sai eilen palkan, josta minä maksoin kaikki laskut pois. Kysyin etukäteen mieheltä, että onko ok, jos teen näin ja ilmoitin, paljonko tilille vielä jäisi rahaa maksujen jälkeen. Mies ei kommentoinut mitenkään, joten ajattelin asian olevan ok.
Kun sitten myöhemmin otin asian puheeksi ja sanoin, että tilillä siis on nyt tämän ja tämän verran rahaa jäljellä, tokaisi mies, että " Eipä ole enää. Laitoin ne just menemään äidille." Että ihan tuosta noin vaan asiasta keskustelematta. On se kiva, että isoäidillä on nyt sitten edes rahaa siellä, kun lapsenlapsensa täällä syövät näkkäriä loppukuun.
Mä en jaksa...Missä menee raja?
Kommentit (7)
Pistä äijä kuriin tai hommaa oma tili, jonne se ei pääse käsiksi. En ikinä antaisi lasteni kärsiä kurjuutta, että mies voi sukulaisilleen esittää rikasta... Ota itseäsikin niskasta kiinni ja pistä äijä pihalle, jos ei meno muutu.
teidän perheen hyvinvoinnista? uskomattomia tapauksia täällä.
ei voi kun ihmetellä
Aina tilipäivänä ruokarahat sinne jemmaan jos muu ei auta.
Todella inhottavaa ja törkeää ajattelemattomuutta mieheltäsi. Pidä kunnon puhuttelu. Jos ei muuta tapojaan, niin pihalle vaan. Ei välitä lapsistanne ja sinusta, mikäli muut menot menee teidän ruokanne edelle.
Tsemppiä.
Kannattaa ehdottomasti ottaa ulkomaalainen mies, jonka kanssa kulttuurierot on huimat. Niin ja sitten jälkikäteen ihmetellä, että miten tässä näin kävi...
Onko miehesi ihan idiootti? Voiko hänen kanssaan keskustella? Millä hän luulee teidän elävän jos rahaa ei ole yhtään?
Sinuna keräisin kimpsut ja kampsut ja vaihtaisin osoitetta. Vaikka ei kai se tämän kuun ruokaan vaikuta.
jos on, niin seuraavan kerran kun ja jos siihen asti selviätte tee miehelle pieni opetus. Jätä maksamatta joku miehesi nimissä oleva lasku jota ei aivan välittömästi tarvita perheessä ja käytä ne rahat sitten ruokaan.
Olipas tullut sillä aikaa monta hyvää vastausta!
Juu, mieheni on ulkomaalainen. Heillä on sisarusten kanssa sopimus (kaikki asuvat Euroopassa, äiti Afrikassa), että jokainen laittaa äidille tietyn summan rahaa kuussa. Nyt mieheni ei ollut pystynyt kahteen kuukauteen osallistumaan tuohon " kolehtiin" ja sisarukset hengittivät niskaan...Päätti sitten ratkaista asian näin " kun ei jaksa taas vaimonkin kanssa siitä tapella, kun on muutenkin niin paha mieli..." .
Sain infernaaliset raivarit tuosta jutusta. Tällaista on tapahtunut kerran aiemminkin ja luulin, että mielipiteeni tuli silloin miehelle jo varsin selväksi :-/ Auttaa siis voi ja pitääkin, mutta ei meidän perheen hyvinvoinnin kustannuksella. Lapsistaan mies on kuitenkin ensisijaisesti vastuussa, koska heidät on itse halunnut tähän maailmaan saattaa. Syytön hän siihen on, ja lapset vielä syyttömämpiä, jos äidillänsä ei ole rahaa. Niin törkeältä kuin se kuulostaakin, niin näin se on nähtävä.
Turha tässä on kenenkään minulle alkaa tuota " mitäs otit ulkomaalaisen" -pa...a jauhaa. Kaikilla on omat ongelmansa suhteessa kuin suhteessa. Eivät ole ne suomalaisetkaan miehet täydellisiä, ainakaan jo tätä palstaa on uskominen :-D
äidilleen. Onhan se hyvä, että auttaa, mutta pitäisi jotain jättää perheellekin.