Miten miehen saa lopettamaan juominen?
Mies on ihana, hauska huoppu tyyppi aina viikon. Seuraavan viikon se juo ja "katoaa". Ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin. Lapset on joka toinen viikko. Töihin juominen ei oo vielä vaikuttanut mutta nyt näyttää siltä että työtki jää tekemättä. Miten voin auttaa sitä? Ei oo mun mies vaan hyvä ystävä.
Kommentit (16)
Opettelet suomen kielen kieliopin. Kunka saat miehen lopettamaan juomi s e n.
Et mitenkään jos mies ei sitä itse halua. Tuo vaikuttaa jo alkoholiongelmalta.
Odota, että juo itsensä hautaan. Tai vaihda kaukaa viisaana nyt jo sellaiseen, joka ei juo.
Eli ei ole sinun miehesi vaan jonkun muun ja on lapsiviikot kunnolla? Veikkaan, että rakastaa lapsiaan ja panostaa heihin kaiken ja sitten elämä onkin tyhjää kun lapset lähtevät. Sellaista se valitettavasti on, jos suree sitä perheen menetystä. Ehkä rakkaus voisi auttaa? Kukaan kunnon juoppo ei ole joka toinen viikko selvinpäin. Onko kyseessä exäsi?
ei mitenkään. miehen täytyy se itse päättää, silloin onnistuu juomisen lopettaminen vain ja ainoastaan, toki apua useimmiten tarvitaan. mutta se auttaa vain jos ihminen on itse motivoitunut ja haluaa muutosta.
Sen pitää löytää elämäänsä rakkaus! Monet juovat vaan elämän tyhjyyteen vääränä lääkkeenä jonkin aikaa. Eri asia, jos on aina ollut joku alkkis!
Ongelmia ei voi ratkaista lääkkeillä ja alkoholilla. Lääke on esim aktiviteetti ja aivojen psykologia.
Vierailija kirjoitti:
Sen pitää löytää elämäänsä rakkaus! Monet juovat vaan elämän tyhjyyteen vääränä lääkkeenä jonkin aikaa. Eri asia, jos on aina ollut joku alkkis!
Tai tulla uskoon, ihan mihin vaan! Löytää selvästä elämästä turva ja tarkoitus itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole sinun miehesi vaan jonkun muun ja on lapsiviikot kunnolla? Veikkaan, että rakastaa lapsiaan ja panostaa heihin kaiken ja sitten elämä onkin tyhjää kun lapset lähtevät. Sellaista se valitettavasti on, jos suree sitä perheen menetystä. Ehkä rakkaus voisi auttaa? Kukaan kunnon juoppo ei ole joka toinen viikko selvinpäin. Onko kyseessä exäsi?
Ei voi. Rakastumisen alkuhuumassa juominen ehkä vähenee, mutta sitten alkaa arki ja akka ärsyttää, joten on taas yksi syy juoda lisää. Uskokaa nyt naiset, kukaan ei voi rakastaa juoppoa raittiiksi. Alkoholisti pystyy olemaan joka toisen viikon juomatta, kun voi juoda joka toisen. Ei tarvitse olla rapajuoppo ollakseen alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia ei voi ratkaista lääkkeillä ja alkoholilla. Lääke on esim aktiviteetti ja aivojen psykologia.
ELi kemia on käytännössä uusi todellisuus, joka on vain hetken ekstaasia.
Vierailija kirjoitti:
Siis aivojen kemia. Se kyllä ssaa vähintään nobelinpalkinnon joka onnistuu keksimään jotakin mihin ei aivot turru.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä juoppo, mutta kertoo se jotain jos aikuinen ihminen ei löydä elämäänsä muuta sisältöä kun alkoholi.
Et mitenkään, jos ei apua halua. Ekaks pitää sen itse tajuta et juominen on ongelma.