kesäkuussa. Irtisanomisajoista!
Koska sopimus on voimassa toistaiseksi ja jatkunut yli vuoden, niin minulla vuokranantajana on 6 kk:n irtisanomisaika. Minun pitää siis ilmoittaa vuokralaiselle ennen joulukuun alkua, että sopimus päättyy toukokuun lopussa.
Vuokralaisen puolelta irtisanomisaika puolestaan on vain yksi kuukausi. Onko siis niin, että kun irtisanon sopimuksen päättyväksi 6 kk:n päästä, hän voi saman tien päättääkin vaikka niin, että joulukuu onkin viimeinen sopparin voimassaolokuukausi?
Onko paikalla kokeneempia vuokranantajia? Olisi kiva kuulla miten yleistä on, että vuokralainen lähteekin jo tuon puolen vuoden irtisanomisajan alkupäässä? Tulen itse olemaan poissa Suomesta melkein koko tuon irtisanomisajan.
Kommentit (4)
Vuokralaisen irtisanomisaika on kuukausi, eli irtisanomiskuukauden jälkeisen kuukauden viimeisenä päivänä loppuu soppari. Usein vuokralainen alkaa heti etsiä uutta asuntoa, miksi jättäisi viime tippaan eli jos irtisanot joulukuun aikana, saat varautua siihen, että tammikuun loppuun asuu.
Vierailija kirjoitti:
Hups, otsikon alkupää katosi jostain syystä.
ap
Jos sä kirjoittaisit jatkossa lyhyempiä otsikoita vaikka sulla onkin vaan kännykkä?
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisen irtisanomisaika on kuukausi, eli irtisanomiskuukauden jälkeisen kuukauden viimeisenä päivänä loppuu soppari. Usein vuokralainen alkaa heti etsiä uutta asuntoa, miksi jättäisi viime tippaan eli jos irtisanot joulukuun aikana, saat varautua siihen, että tammikuun loppuun asuu.
Joo okei. Tällaiseen kuluerään en ollutkaan varautunut - pahimmillaan tulee siis 5 tyhjää kuukautta noiden irtisanomisaikojen eron vuoksi. Ulkomailta käsin on aika vaikeaa saada kämppää vuokrattuakaan tuollaiseksi ajaksi. :/
ap
Hups, otsikon alkupää katosi jostain syystä.
ap