Jos sun pitäisi nyt muuttaa Suomessa johonkin paikkakunnalle (ei se missä nyt asut!) niin mihin muuttaisit?
Kommentit (51)
Lahteen. Rakastan Lahtea! Sopivan kokoinen ja hieman rosoinen. Kauniita järviä lähellä, mökkimaisemiin pääsisi vain puolessa tunnissa. Hyvä sijainti.
Porvooseen. Sieltä on Helsinkiin alle tunnin matka, kesämökille ei tarvitsisi ajaa kuin parikymmentä minuuttia ja se on kaksikielinen kaupunki eli päiväkodit ja koulut järjestyisivät myös toisella kotimaisella. Vanha kaupunki on kaunis, ja tunnen jo paikat jotenkuten etten olisi uudessa kotikaupungissa ihan täysin eksyksissä.
Jyväskylään tai Tampereelle haluisin. Olen syntynyt Jyväskylässä, asun Joensuussa ja mua on arvosteltu pidättyväisyydestä, murteesta (olen introverttiyteen kallellaan) jne. Ainakin Jyväskylässä sopisin paremmin joukkoon. Ei ne pohjoiskarjalaiset aina niin hurmaavia ole.
Jos harkitsee muuttoa uudelle paikkakunnalle, siellä kannattaa käydä tutustumassa talvella. Kesällä kaikki paikat vaikuttavat kivoilta.
Turku olis vaihtoehdoista ykkönen. Syystä että se on kaunis merenrantakaupunki ja siellä asuu tuttuja ja kavereita. Heti kannoilla on Tampere, se on kiva ja eläväinen kaupunki ja sielläkin frendejä.
Tampereelle! Asuin siellä kymmenen vuotta sitten ja yhä kaipaan takaisin.
ps. Mikkeli on syvältä.
Turkuun ehdottomasti. Käyn joka päivä siellä opiskelun ja työpaikan takia, ja kaupunkina todella viihtyisä ja kaunis.
Asun tällä hetkellä Turun naapurikunnassa (heh :D)
Helsinkiin koska se on iso kaupunki ja rakastan isoja kaupunkeja. The bigger the better. Helsingissä on myös (lähes) aina kaikki tapahtumat + tietty parhaat shoppailumahdollisuudet. Jos muuttaisin Helsinkiin en missään nimessä haluaisi asua muualla paitsi ihan keskustassa. Keskusta-asuminen on mulla aina must. T. Lahtelainen
Asun Espoossa. Jos olisi pakko muuttaa, niin Helsinkiin tai Kauniaisiin. Helsinki ja Kauniainen ovat silloin tällöin pyörineet mielessä potentiaalisina uusina kotikaupunkeina, vaikkei mikään pakko olisikaan. Viihdyn Suomen mittakaavassa suuressa kaupungissa tai sen kainalossa, jossa on kaikki, mitä ihminen tarvitsee.
Jos pitäisi muuttaa Kehä III:n ulkopuolelle, Tampere kiinnostaisi. Siellä olisi töitä sekä miehelleni että minulle. Tampereesta tykkään jollain tapaa muutenkin.
Tampereelle. Vanha rakas kotikaupunki, jossa asuu edelleen ystäviä ja tuttavia. Vireä kehittyvä kaupunki ilman Helsingin (nykyinen kotikaupunki) teennäisyyttä ja järjettömiä hintoja. Tampereella on mahdollista asua yhtä aikaa lähellä keskustaa, järviä ja metsää (joka on oikea metsä toisin kuin joku keskuspuisto lol). Ja ne rantasaunat!
Voisin muuttaa keskustaan, jos olisi rahaa ostaa sieltä joku tolkullinen asunto. T. Helsingin lähiöstä
Jonnekkin missä en vahingossakaan voisi törmätä lähi-idän tai pohjois-afrikan rikastuttajiin. Kai näitä vapaita alueita vielä jostakin päin suomea löytyy???
Jos en valitse helsinkiläisenä niitä "helpoimpia " Espoota tai Vantaata, olisi valinta Tampere. Se vaikuttaa mukavalta kaupungilta ja tamperelaiset on ollut mukavia ihmisiä, kun olen siellä käynyt. Turistina tulee kesäisin käytyä.
Vaikka Porvooseen, kauniin vanhankaupungin vuoksi.