Jos sun pitäisi nyt muuttaa Suomessa johonkin paikkakunnalle (ei se missä nyt asut!) niin mihin muuttaisit?
Kommentit (51)
Helsinkiin.
Asun nyt Espoossa ni ei ois pitkä matka eikä oikeestaan mikään muuttuis.
Tampereelle. Jostain syystä se on aina kiehtonut. Yritin kymmenisen vuotta sitten puhua ympäri miestäni, jotta muuttaisi sinne kanssani, mutta ei suostunut.
Helsinki. Ainut kaupunki Suomessa. Hienoja vanhoja rakennuksia, vaikka paljon on purettu. Ainut kaupunki Suomessa, jossa on muutakin kuin metsää ja järviä ja tylsyyttä.
Tampereelle, koska siellä on sisko ja sen poikaystävä, kavereita ja poikaystävä. Mulla ei ole mitään muuta kuin vanhemmat tällä nykyisellä paikkakunnalla, enkä niidenkään nurkissa viittisi elää ikusesti.
Mä myös mikkeliin. Kävin kesällä ekaa kertaa ja tykkäsin. Helsingistä olen.
Turkkuseen. Siellä on meri ja Aurajoki ja kiva kaupunki muutenkin (paitsi se välikohtaus torilla). Olen kesällä käynyt purjehdustapahtumassa siellä.
Jos listaisin, niin eka Turku ja sitten Tampere ja sitten Rovaniemi
Helsinkiläinen
Kaikista viimeisimpänä olisi Joensuu. Kierompia kuin itse savolaiset.
Heinolaan! Sieltä lähtee valtatiet moneen suuntaan, joten lähteminenkin on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Jonnekin missä on älyttömän halvat vuokrat. Tällä maalaispaikkakunnalla ne eivät ainakaan ole.
Lämpimämmät talvet olisivat myös kova sana. Lunta ja pakkasta olen nähnyt tarpeeksi.
Virolahdelle. Harrastuksiini täydellinen paikka eikä liikaa ihmisiä.
Tampereelle.
Mä pidän siitä kaupungista, siellä on elämää, menoa, paikkoja joissa viettää aikaa ja työpaikkoja.
Turku tai Kuopio. Molemmissa tarpeeksi kaunista luontoa ja kaupunkimenoja minun makuuni.
Tampereelle.
Synnyinpaikkakuntani, josta en tosin tunne enää ketään muuta kuin sukulaisia. Helsingin lisäksi ainoa paikkakunta Suomessa, jossa tunnen oloni kotoisaksi ympäri vuoden.
Kauniaisiin. Asutaan Espoossa ja lapset koulussa tuolla.
Toinen vaihtoehto olisi Helsinki. Viihdyn pääkaupunkiseudulla.
Turkuun. Monta kertaa olen käynyt (sisko opiskeli siellä), vaikuttaa kivalta kaupungilta. Haluan asua eteläisemmässä osassa Suomea, mieluiten rannikolla, isohkossa kaupungissa.
Olen kotoisin Helsingistä jos sillä on jotain merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Turku tai Kuopio. Molemmissa tarpeeksi kaunista luontoa ja kaupunkimenoja minun makuuni.
Mulla samat. Kauniita kaupunkeja molemmat. Kuopion lähellä meillä kesämökki.
Jonnekin missä on älyttömän halvat vuokrat. Tällä maalaispaikkakunnalla ne eivät ainakaan ole.