Miten reagoit jos joku tuntematon alkaa leperrellä vauvallesi?
Ärsyttääkö? Onko tervetullutta? Mietin kun itse bussissa aika usein alan puhua vauvoille, varsinkin jos ne itkee. Äidit hymyilevät mulle kyllä mutta mietin että ärsyttääkö niitä hiljaa mielessään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen kiusaantuneena.
Eli sinua ärsyttää? Ap
Mäkin oon miettinyt samaa! Olen itse lapseton, mutta hyvin lapsirakas.
Pelleilen ja hymyilen usein vauvoille julkisilla paikoilla. Välillä on tullut tosiaan mieleen, että pitävätkö näiden
söpöläisten äidit mua ihan sekopäänä.
Mä lepertelin vuosia sitten yhdelle vauvalle kun odoteltiin hissiä. Se äiti käänsi vauvan pois päin minusta ja mulkaisi Tosi pahasti! Olin reilu parikymppinen nainen silloin. En enää ole näkevinänikään vauvoja...
Minun lapsi vierastaa hirveästi. Sit nämä lepertelijät saa oloni tosi ahdistuneeksi, että koska parkuminen alkaa. Oikeastaan en kehtaa kieltääkkään, kun mietin et hyvä olis totuuttaakin, mutta mun olo on kokoajan vaikea. Hymyilen hammasta purren
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsi vierastaa hirveästi. Sit nämä lepertelijät saa oloni tosi ahdistuneeksi, että koska parkuminen alkaa. Oikeastaan en kehtaa kieltääkkään, kun mietin et hyvä olis totuuttaakin, mutta mun olo on kokoajan vaikea. Hymyilen hammasta purren
Voi voi. Itse ymmärtäisin kyllä enkä pahastuisi jos joku äiti pyytäisi lopettamaan ja kertoisi että lapsi vierastaa tuntemattomia aikuisia. Ap
Ei ärsytä, kunhan pitää terveen fyysisen rajan, eli ei mene ihan naaman eteen hönkimään :)
Ei ärsytä! Ihanaa, että tollasia ihmisiä on! Mun vauvalle saa todellaki tulla tuntemattomat lepertelemään. Saa olla aika hermoheikko jos tollanenkin ärsyttää...
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon miettinyt samaa! Olen itse lapseton, mutta hyvin lapsirakas.
Pelleilen ja hymyilen usein vauvoille julkisilla paikoilla. Välillä on tullut tosiaan mieleen, että pitävätkö näiden
söpöläisten äidit mua ihan sekopäänä.
Äidit välttämättä eivät, koska ovat itsekin hormoniensa takia sekaisin, mutta kyllä me muut ihmetellään.
Mä näin kesällä Savonlinnassa kaksosvauvat ja spontaanisti pääsi suustani "voi toisia söpöläisiä siinä! Mitkä ovat neitien nimet?" En muista ihan tarkkaan, mutta tyyliin Martta ja Veera ne olivat. Sanoin vielä: "Oi miten hyvät nimetkin vielä ihanilla tytöillä!" Joo, olen kai nolo, mutta joskus en vaan voi olla hiljaa :)
Minusta se olisi hyvin outoa, sillä minulla ei ole vauvaa tai lapsia ylipäätään ;D Ajattelisin että henkilö on ottanut jotain vanhvempaa mikä ei kuulu Alkon valikoimaan, ja näkee hallusinaatioita.
Ei herätä juuri mitään mielipiteitä mussa. Saatan vähän hymähtää, mutta en välittäisi vastailla hirveästi vieraille ihmisille, jos he alkavat kysellä lapsen ikää tai nimeä. Lepertely ei siis juuri haittaa, mutta ei olisi tarpeenkaan. Olen aika kökkö sosiaalisissa tilanteissa ja käyttäydyn helposti kiusallisella tavalla ja sitten mua jotenkin hävettää, kun en osaa olla luontevasti. Periaatteessa siis olisi varmaan parempi ettei kukaan lähestyisi minua ja lastani. Mutta en kyllä mitenkään siis pahastu siitä tai mulkoile ilkeästi. Mä itse en vaan oikein osaa olla niissä tilanteissa. Toinen vain tulee, että "voi mikä söpöliini" ja mä jotenkin kankeasti siihen, että " no joo, onhan se" ja mumisen jotain epämääräistä. En mä tiedä mikä mua vaivaa, kun käyttäydyn niin vaivautuneesti noissa tilanteissa.
Onhan se nyt aina parempi vaihtoehto, kuin se jos esim. kiljuisi, tai karjuisi, tai hirnuisi sille lapsukaiselle . . .
Tuli tuosta mieleen kun kerran kaupassa hymyilin yhdelle vauvalle joka katseli minua (jonossa edelläni vauvakärrissä) niin sen äiti mulkaisi minua tosi pahasti! En tunne ko äitiä, mutta siitä lähtien olen kutsunut häntä "äkäiseksi äidiksi" kun ollaan hänestä puhuttu miehen kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta mieleen kun kerran kaupassa hymyilin yhdelle vauvalle joka katseli minua (jonossa edelläni vauvakärrissä) niin sen äiti mulkaisi minua tosi pahasti! En tunne ko äitiä, mutta siitä lähtien olen kutsunut häntä "äkäiseksi äidiksi" kun ollaan hänestä puhuttu miehen kanssa :D
No sepäs kiva. Yks toljottaa toisten muksuja ja äipän pitäisi vain olla mielin kielin, kun joku randomtyyppi huomioi hänen pikku kullannuppunsa. Ja mieti nyt vähän mitä sillä äidilläkin voi olla menossa. Ehkä hän oli hyvin univelkainen tai stressaantunut kauppareissullaan tai kärsi päänsärystä. Ei kaikki "pahat ilmeet" ole jotain henkilökohtaisia loukkauksia, vaan joskus ihminen voi vaan olla niin poikki muuten vain, ettei jaksa hymyilyttää. Anna armoa sille äidille, äläkä hauku selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaupassa jonkun vauva virnisteli poikaystävälleni, joten poikaystävä virnisti takaisin. Vauvan äiti juoksi hakemaan vartijan. Vartija hieman ihmetteli koko tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen kiusaantuneena.
Eli sinua ärsyttää? Ap
Tässä toinen kiusallisesti hymyilevä. En ärsyynny siitä, lapseni nauttii ihan poikkeuksetta kun hänelle puhutaan. Mutta itse olen pihalla ihmisten kanssa enkö tosi kuuluuko minun sanoa mitään tai muuta. Anteeksi jos vaikutan töykeältä jos leperrät lapselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen kiusaantuneena.
Eli sinua ärsyttää? Ap
Tässä toinen kiusallisesti hymyilevä. En ärsyynny siitä, lapseni nauttii ihan poikkeuksetta kun hänelle puhutaan. Mutta itse olen pihalla ihmisten kanssa enkö tosi kuuluuko minun sanoa mitään tai muuta. Anteeksi jos vaikutan töykeältä jos leperrät lapselleni.
Pakko vielä kertoa kun tuo lapsi on sellainen joka saattaa nauraa tai huudella öglöböklöä ohikulkijoille niin kaksi kertaa tuntematton ihminen on varovasti ohi mennessä myös koskenut lasta. Nämä molemmat aika mummo ikäisiä naisia. Tiedän etteivät pahaa tarkoita vaan vähän sipaisivat lapsen kättä mutta itselle siitä vähän hämmennys. Toinen puhui vain lapselle jotain "Oletpa sinä iloinen" ja toinen taas jutteli minulle mikä lapsen nimi on.
Se on ihanaa! Todella mukavaa vaihtelua tässä lapsivihamielisessä maassa. Lässytä siis vain jatkossakin. En kuitenkaan halua että lastani tullaan liian lähelle.