Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko kaikista verenpainelääkkeistä huimausta ?

Vierailija
01.09.2017 |

Mun sisko käyttää nyt ekaa kertaa elämässään verenpainelääkkeitä.. Farmaseutti sanoi että se lääke aiheuttaa huimausta. Siis miten tämä on mahdollista ?
Aiheuttaako kaikki verenpainelääkkeet huimausta ? Ja jos ei , onko niistä muita sivuvaikutuksia ?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun usein aiheuttavat. Elimistö tottuu alentuneisiin lukemiin ja huimaus loppuu. Minulla oli pari viikkoa huimausta ja sitten loppui. Nyt lääke oli muutaman kuukauden tauolla ja aloitettiin uudelleen. Taas huimasi alkuun, mutta loppui jo tokalla viikolla

Vierailija
2/3 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö lääke- vai yksilökohtaista, sillä minua ei ole huimannut verenpainelääkkeet koskaan. Oletan, että huimaus on reaktio siihen, että verenpaine onkin yhtäkkiä totuttua paljon alhaisempi. Joillakin ilmenee ääreisverenkierron heikkenemistä eli kädet ja jalat ovat kylmät. Ei ole ollut sitäkään. Eräs lääke aiheuttaa nilkkojen turvotusta , joka aina yöllä sulaa pois. Se taitaa olla ainut sivuvaikutus, jonka olen havainnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

190/130 verenpaineeseen nopeasti kova verenpainelääkitys. Paineet laski lukemiin 123/82. Vaan kun päiväunilta nousi soffalta niin maailma alkoi pyörtää silmissä oikealta vasemmalle. Äkkiä takaisin makuulle. Kesti 10 minuuttia ennenkuin tilanne normalisoitui. 

Joko johtui lääkkeistä itsestään tai uudesta alhaisesta verenpaineesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan