En pääse kotoa mihinkään koska ihmiset yskii päälle ja saan heti flunssan, kierre jatkunut jo pitkään, apuja?
Mulla on 2 autoimmuunisairautta (toinen mahassa ja toinen keuhkoissa) eli vastustuskyky heikko.Syön terveellisesti ja liikun, mutta silti koko kesän ajan ku oon vähänkään enemmän ollu ihmisten ilmoilla, ja ihmiset yskii/aivastelee mitenkään suojaamatta niin oon parin päivän sisään itekin kipeä. Tää oikeesti ottaa niin päähän 😢 toivoisin että ihmiset vois suojata jotenkin sen yskimisensä, esim yskimällä kyynärpäähän/nenäliinaan tms. Ei mielellään käsiin koska siitäkin ne pöpöt leviää eteenpäin. Anteeksi tälläinen vuodatus, en ollut huolissani asiasta ennenkuin sairastuin näihin kahteen sairauteen. Voi niitä aikoja kun omakin immuniteetti oli normaali : ( nyt oon kotona ollu monta päivää enkä halua lähteä edes ruokakauppaan koska ensi viikolla pari tärkeää menoa ja pitäs saada tämä nyt päällä oleva kurkkukipu pois. Nyt on käyny niin että kun jonkun viruksen saa ja se paranee ja jossain kaupungilla käyn niin menee pari pv niin taas kipeä.
Mitä oikeesti voin enää tehdä? Työttömänä oon tällä hetkellä mut jos saan työpaikan niin millä ihmeellä saisin itteni pidettyä terveenä? Vitamiineja syön jne. Kaikki vinkit kehiin?😊 älkää pliis laittako vinoilukommenttia, tätä postausta ei olisi jos flunssa tulisi vaikka 6kertaa vuodessa mutta pisin aika vuoden alusta kun mulla ei oo koskenu kurkkuun on ehkä 2viikkoa...
Kommentit (23)
Ongelmasi on siis jatkuva kurkkukipu? Otapa selvää, josko se on jotain ihan muuta kuin päällesi tahalleen yskivien ihmisten aiheuttamaa.
22: Kurkkukipu, lämmönnousu, yskä, nenä vuotaa ja jäseniä särkee, eli aika todennäköisesti flunssaa. Tällä hetkellä onneks vaan kurkkuun koskee. En oleskele vanhoissa taloissa joissa potentiaalisesti ois hometta (toki sitä voi olla missä vaan mutta pidän epätodennäköisempänä koska rakennukset suhteellisen uusia.) allergiaa en usko olevan koska en oo millekään allerginen eikä antihistamiinin syönti vähennä oireilua.jos olis vaan kurkkukipu niin eihän se rajoittais kun liikkumista mut astman takia mulla usein kurkkukivun ja flunssaoireideb yhteydessä hengenahdistus. Ja liikkeellä myös viruksia jotka vissii saa mahan sekaisin koska tosi usein tulee kurkkukivun yhteydessä, kaveri valitteli samaa kun kysyin onko mahdollista.
Homeesta vielä sen verran että sille oon yliherkkä ja haistan useimmiten jos jossai hometta. Tässä mun asunnossa ei haise home/ei haise muuallakaan sellaiselle.
Googletin "värilliset kertakäyttökumihanskat" ja niitä löytyy mustana😊 netistä pystyn tilaamaa 100kpl/n 15e ja tietysti postikulut päälle mutta ei nuo nyt omaisuuksia maksa 😊 ja kun niissä on mattapinta nii ei luultavasti sivulliset ajattelee et kyseessä on normaalit hanskat. Jotenkin kivemnat itelleki ku ne läpinäkyvät😊
-ap-